کد خبر: ۶۴۴۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

رهامی: مردم در مقابله با ویروس کرونا اصالت و شاستگی خود را نشان دادند

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در بحران جهانی شیوح ویروس کرونا، ملت ایران اصالت و شایستگی خود را بعنوان مردمانی با فرهنگ و ریشه‌دار نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: چهل و یک سال پیش، ملت ایران در فروردین ۵۸، در یک رفراندوم بی نظیر، با اکثریت ۹۸٪ به تغییر نظام حاکم بر کشور و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، رأی دادند.

وی افزود: این حضور بی‌نظیر، جهت تحقق آرمان‌هایی بود که از طرف رهبر فقید انقلاب و سایر بزرگان و پیش کسوتان نهضت اسلامی، طی بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها، مطرح شده بود و مردم ایران در دوره انقلاب، در سراسر کشور بر آن آرمانها و خواسته‌های ملی پای فشرده بودند.

رهامی: مردم در مقابله با ویروس کرونا اصالت و شاستگی خود را نشان دادند

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که ملت ایران در ۴۱ ساله گذشته در دفاع از کشور و نظام قانونی آن از هیچ فداکاری دریغ نکردند ادامه داد: در جبهه‌های جنگ تحمیلی ۸ساله در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و چه در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، واقعا مردم ایران حجت را بر مسئولین کشور تمام کرده‌اند، در همین بحران فراگیر و جهانی ویروس کرونا، مردم اصالت و شایستگی خود را بعنوان مردمانی با فرهنگ و ریشه دار نشان دادند.

رییس بنیاد بین المللی صلح در ادامه با طرح این سوال که در چهل و یکمین سالگرد تأسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران، در تحقق آرمان‌های انقلاب و خواسته‌های ملت، چه اندازه موفق بوده ایم گفت: آرمانها و خواسته‌هایی که بخشی از آنها در قانون اساسی جمهوری اسلامی متجلی شده است و با فداکاری ده‌ها هزار شهید و صدها هزار جانباز و تلاش و ایثار و استقامت ملیون‌ها انسان فداکار، پشتوانه آن اصول می باشد ۴۱ سال را پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه متأسفانه با نگرانی‌ها و کاستی‌های فراوانی در استیفای حقوق ملت و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی، جایگاه نهادهای انتخابی، خصوصا جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی و نیز در توسعه و تعمیق عدالت روبرو هستیم، علیرغم تلاش‌های و اقدامات ارزنده ای که در جهت توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور، در این مدت ۴ دهه صورت گرفته، هنوز بسیاری از مناطق کشور، خصوصا، استان‌های مرزی در توزیع امکانات و فرصت‌های اقتصادی و شغلی و امثال آن شدیدا رنج می برند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان این که بنظر می رسد بخش عمده این کاستی‌ها ناشی از عدم اجرای عدالت واقعی و فاصله گرفتن از بخشی از آرمان‌های اولیه انقلاب باشد گفت: گرچه مجال توضیح کامل بسیاری از کاستی ها نیست، اما همین میزان از نگرانی‌ها و کاستی‌ها و عدم تحقق آرمان‌ها و وعده‌ها، از جمله علل و عواملی است که میزان مشارکت در انتخابات را از ۹۸٪ در فروردین ۵۸ به کمتر از ۴۰٪ در اسفند ۹۸ رسانده، و بویژه در کلانشهرهای نسبتا برخوردار، مثل تهران، این نسبت به ۲۸٪ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: بنابر این تصمیم گیران و کارگزاران کشور، خصوصا مسؤولین نظام و بلکه همه ما به این نگرانی‌ها و کاستی‌ها به عنوان یک دغدغه و نگرانی ملی باید توجه کنیم، و نگذاریم به اعتمادعمومی و حمایت ملی که بزرگترین سرمایه یک نظام و حکومت است، خلل و آسیبی وارد شود، که گاهی فرصت‌ها خیلی زود از دست می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین