کد خبر: ۶۴۴۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷

آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در برخی استان‌ها

رئیس جمهور گفته است که شیوع کرونا در ایران روند نزولی پیدا کرده است اما آمارها چیز دیگری نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش ۴۱ نفری بیماران کرونا در استان خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت.

فرزین رضاعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۵۱۱ نفر رسیده و ۶۵ نفر نیز بر اثر این ویروس فوت کرده‌اند. در حال حاضر در شهرستان‌های سقز ۱۴۵ نفر، سنندج ۱۳۰ نفر، بانه ۹۳ نفر، قروه ۴۱ نفر، بیجار ۲۵ نفر، دهگلان ۲۲ نفر، دیواندره ۱۹ نفر، کامیاران ۱۵ نفر، مریوان ۱۴ نفر و سروآباد نیز ۷ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس بستری هستند.

آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان‌های ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: از ابتدا تاکنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته هزار و ۶۸ نمونه است که از این تعداد ۵۱۱ مورد مثبت، ۴۸۰ مورد منفی و ۳۱ مورد اعلام نشده است.

رضاعی به تلاش های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه تاکنون ۱۴۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته اند.

وی تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را در استان ۶۵ مورد عنوان و بیان کرد: در شهرستان های سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۹ نفر، سنندج ۷ نفر، مریوان ۵ نفر، کامیاران ۳ نفر، دیواندره ۳ نفر و بیجار ۲ نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسین بهداشت و رعایت دستورالعمل های مربوطه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مردم استان توصیه کرد جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند.

۳۲ بیمار در کرمان بر اثر کرونا جان باختند/تست ۲۲مورد جدید مثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۶۴ نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۲۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی شفیعی گفت: از ۶۴ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۲۲ نفر با متوسط سن ۶۴ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲ نفر مرد و ۱۰ نفر زن است، افزود: از موارد جدید گفته شده ۱۴ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که شامل پنج نفر در شهرستان زرند، یک نفر در شهرستان شهربابک، یک نفر در شهرستان راور، یک نفر در شهرستان بردسیر و شش نفر در بیمارستان‌های شهر کرمان است. مابقی موارد سه نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم، یک نفر از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را ۲۸۲ نفر ذکر کرد و افزود: تعداد کادر درمان مبتلا شده از ابتدا تاکنون ۲۳ مورد است که از این تعداد شش پزشک و مابقی سایرکادر درمانی هستند و تاکنون مورد فوتی در کادر درمان نداشته‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۱۶ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۳۰ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۳ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۳ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۰ مورد مثبت گزارش شده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار مرد به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ که دو نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک نفر مربوط به شهرستان کرمان و یک نفر مربوط به شهرستان زرند بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در مجموع از ابتدا تا کنون ۳۲ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ۱۷۱ مورد است.

شفیعی در خصوص تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کووید ۱۹ بیان کرد: از ابتدا تاکنون ۲۵۰ نفر و ۴۷ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند. اختلاف آماری بین ۲۵۰ مورد بستری و ۲۸۲ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

شفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ نفر در آی سی یو بستری هستند، افزود: از ابتدا تاکنون ۳۵ نفر و هم اکنون سه نفر در نقاهتگاه حضور دارند. افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۷۸۶ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۲۲۱ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ مورد است.

پذیرش ۱۴۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمال ابتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمال ابتلا به کرونا پذیرش شدند،‌ گفت: ۵۷ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز سیزدهم فروردین ماه، ۱۴۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.  ۵۷ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته، ۲۲ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم قم غربالگری شده‌اند، گفت: حدود ۴۷۰ هزار نفر نیز در قم تاکنون در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده‌اند.

شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا/بهبودی و ترخیص ۳۰۴ نفردرفارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد و گفت:مبتلایان کرورنا در فارس به بیش از ۸۵۲ نفر رسیده اند.

عبدالرسول همتی چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۸۵۲ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۳۰ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه از بهبودی و ترخیص ۳۰۴ نفر از مبتلایان در استان فارس خبر داد و اضافه کرد: ۲۵۴ نفر نیز به دلیل دارا بودن علائم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

دکتر همتی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در کنترل و پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹، بیان کرد: مردم با رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن، کمک بسیار بزرگی به حوزه سلامت به ویژه پرستاران و پزشکان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا می‌کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۶ نفر رسید.

دکتر مجید شیرانی با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در سیزدهمین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون ۶۰۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۸۰ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۸۰ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات چهار بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۲۶ نفر است.  متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت یکی دیگر از مبتلایان به کرونا مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان به ۱۷ نفر رسید.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۲۹۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی را ۲۹۵ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد تست های مثبت ۲۴ ساعت گذشته سه مورد بوده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ آزمایش و تست کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد خوشبختانه ۳۳ مورد منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه سه بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است، بیان‌کرد: در مجموع تاکنون ۹۵۶ آزمایش و تست کرونا انجام شده که از این تعداد ۶۶۱ مورد منفی و تعداد ۲۹۵ تست نیز مثبت بوده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: تاکنون ۲۴۴ بیمار مبتلا به کرونا ترخیص شده و ۲۰ بیمار نیز همچنان در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند. با توجه به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند، تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۲۰۲ هزار و ۱۶۹ خانوار در خراسان‌جنوبی غربالگری شده‌اند، یادآور شد: این میزان خانوار غربالگری شده بیش از ۸۴ درصد خانوارهای خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

شمار مبتلایان به کرونا در لرستان به ۷۵۴ نفر رسید/ فوت ۶۱ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۷۵۴ نفر رسیده است، گفت: تا به امروز ۶۱ مورد فوت بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

محمدرضا نیکبخت امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۱ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: فوتی‌های استان به علت کرونا ویروس به ۶۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون دو هزار و ۱۷۷ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۴۵ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۷۵۴ مورد مثبت و هزار و ۲۹۱ نمونه منفی اعلام شده است.در حال حاضر ۶۲ نفر در مراکز درمانی بستری هستند، ۱۶۶ نفر بعد از بهبود ترخیص و ۴۶۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به مبتلایان مثبت به تفکیک شهرستان از ابتدا تا کنون گفت: در شهرستان خرم آباد ۱۷۲ نفر، در شهرستان سلسله ۱۵۳ نفر، در شهرستان بروجرد ۱۲۱ نفر، در شهرستان دلفان ۸۷ نفر، در شهرستان دورود ۸۰ نفر، در شهرستان ازنا ۴۲ نفر، در شهرستان الیگودرز ۳۵ نفر، در شهرستان کوهدشت ۲۸ نفر، در شهرستان چگنی ۱۳ نفر، در شهرستان پلدختر ۱۲ نفر، در شهرستان رومشکان ۹ نفر و در شهرستان سپیددشت ۲ نفر مبتلا هستند.

بهبودی ۳۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در ارومیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافتند، به ۳۸۵ نفر رسید.

به گزارش وب دای آذربایجان غربی، جواد آقازاده در خصوص آخرین آمار ابتلایان به ویروس کرونا در استان اظهار کرد: در مجموع از ۱۸۳۲ نمونه مورد آزمایش قرار گرفته ۷۲۵ مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی افزود: متأسفانه با ۵ مورد فوتی جدید ۲مورد از خوی و ۳ مورد از میاندوآب تعداد فوتی‌های استان به ۶۰ مورد افزایش یافت و تعداد بهبود یافتگان ۳۸۵ مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها به ترتیب ارومیه ۲۲۲، بوکان ۸۳، خوی ۱۰۵، سردشت ۲۱، شاهین دژ ۴۰، تکاب ۲۵، میاندوآب ۷۴، چایپاره ۴، چالدران ۵، پلدشت ۶، نقده ۲۳، ماکو ۱۴، اشنویه ۱۳، پیرانشهر ۲۲، شوط ۷، مهاباد ۴۳، سلماس ۱۸ است.

بهبودی ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر / تأیید ۲ مورد جدید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹ نفر شامل ۵۸ مرد و ۴۱ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: دو مورد جدید که نمونه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام‌شده، زن و شوهر ۴۷ و ۴۸ ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند که با یک بیمار که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت شده بود در ارتباط بوده‌اند و در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

وی بابیان اینکه تا امروز ۶۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۹۹ نفر) تاکنون ۸۰ نفر از آنان شامل ۵۱ مرد و ۲۹ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر شامل ۸ زن و ۵ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود هستند. رفتن به دامان طبیعت در روز سیزده بدر، رسمی کهن در میان ایرانیان است، اما امسال متفاوت با سال‌های قبل است و برای شکست زنجیره کرونا باید در خانه بمانیم.

وی اظهار داشت: بعضی‌ها با تصور غلط می‌گویند ما به طبیعت می‌رویم و دستان خود را می‌شوییم، ماسک می‌زنیم و اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم اما در واقع در این شرایط این نکات تأثیری ندارد و آلودگی در بیرون از خانه در کمین افراد است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه در نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، هایپر مارکت ها، بانک‌ها و ادارات ضروری است. بررسی موارد ابتلاء به ویروس کرونا نشان می‌دهد، برخی مردم به‌اندازه کافی این بیماری را جدی نگرفته‌اند. اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هم استانی گرامی لطفاً در صورت مسافرت طی دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar99.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

شناسایی پنج بیمار جدید مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی پنج بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

پرویز یزدان پناه ظهر چهارشنبه با اعلام وضعیت جدید بیماران مبتلا به کرونا در استان، افزود: با ۵ مورد جدید شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان، تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به این ویروس در کل استان به ۱۵۲ نفر رسیده است.

یزدان پناه با اشاره به تفکیک و پراکنش جغرافیایی بیماران، اظهار کرد: از این تعداد، سه بیمار متعلق به شهرستان بویراحمد یک بیمار در شهرستان دنا و یک بیمار در شهرستان باشت شناسایی شد. قطع زنجیره میزبانی از ویروس مستلزم همکاری مردم بوده و از مردم تقاضا داریم که از منازل خارج نشوند.

شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۳۳ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۲۳۳ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: تا ظهر روز چهارشنبه سیزدهم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان با ١۴ مورد افزایش به ٢٣٣ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ١۵٩ نفر از این عزیزان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ،۵٣ نفر در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل و ٢١ نفر از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر هستند.

وی ادامه داد: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ١٨١ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته‌اند و متأسفانه تاکنون ٢٠ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد بیماران بستری شده با علائم تنفسی حاد نیز به ١٢٨٩ نفر رسید که ١٠٠ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد بیماران کرونایی در خوزستان ۷۶۲ نفر شد/ شناسایی ۴۴ مورد جدید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به افزایش بیماران کرونا در استان گفت: ۴۴ مورد جدید طی شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

حسین کاملی بعدازظهر چهارشنبه در خصوص جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس استان گفت: ٤٤ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان به ثبت رسیده است. این مواد به تفکیک ۱۶ نفر در اهواز، ۸ نفر آبادان، ۷ نفر باوی، ۵ نفر ماهشهر، شهرستان‌های کارون و خرمشهر هر کدام دو نفر و شهرستان‌های دزفول، امیدیه، مسجدسلیمان و شادگان هر کدام یک نفر بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی و موارد مذکور مجموع موارد شناسایی شده بیماران کرونایی در استان به ٧٦٢ مورد رسیده است.

کاملی در رابطه فوت‌شدگان این بیماری تصریح کرد: ٢ مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته استان گزارش شده که این دو مورد از شهرستان‌های ماهشهر و باوی بوده است. با احتساب دو مورد یاد شده تاکنون ٨٧ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان تاکنون ٤٨٤ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند. هم‌اکنون کل افراد مثبت مبتلا به کرونا در استان ١٩١ نفر است که ٧٠ مورد مثبت در بیمارستان رازی بستری هستند.

کاملی در خصوص بیماران مشکوک به ویروس کرونا اظهار کرد: تعداد افراد بستری مثبت و مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی ١٠١ نفر هستند. از تمامی هم استانی‌هایی که به هشدارهای جدی کادر بهداشتی و درمانی توجه کرده و برای شکستن زنجیره شیوع بیماری کرونا امروز در خانه ماندند، تشکر می‌شود.

ابتلای ۳۲ نفر دیگر به کرونا در اردبیل/ شمار فوتی‌ها ۸۲ نفر

قائم مقام‌ رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه تست کرونای ۳۲ نفر در استان اردبیل مثبت اعلام شد.

افشین فتحی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردبیل عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی در استان اردبیل ۳۲ نفر ثبت شد.

وی کل موارد مثبت قطعی را ۴۷۴ نفر برشمرد و افزود: موارد بستری نیز به ٣۴۳ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته با افزایش همراه شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۷ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کل فوتی‌ها متأسفانه به ۸۲ نفر رسیده است. افزایش و کاهش تعداد موارد ابتلاء و بستری در روزهای گذشته نشان می‌دهد که هنوز به سیر نزولی واضحی دست نیافته‌ایم. امروز در ۱۳ فروردین و روز طبیعت، کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی مرتبط در کنار بیماران هستند تا اقدامات درمانی مورد نیاز به شکل مناسبی انجام یابد اما از عموم مردم درخواست داریم که در خانه بمانند تا از شیوع این ویروس پیشگیری به عمل آید.

ابتلای ۱۹ مورد جدید به کرونا ویروس در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۱۹ مورد جدید به ویروس کرونا در استان مثبت شده است.

پرویز قزلباش گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان زنجان افزوده شده است.تا ظهر امروز ۵۸ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

قزلباش با بیان اینکه در مجموع تاکنون تست کرونای ۶۰۱ نفر در استان زنجان مثبت شده است، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۴۰۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

شهری که تب دارد و سرفه می کند!

علی میرزایی، فرماندار ساوه، روز دوشنبه خبر داد که میزان غربالگری کرونا در ساوه از مرز ۱۷۵ هزار نفر عبور کرده است.

وی همچنین گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۴۷ نفر در مراکز درمانی ساوه پذیرش شدند که از این تعداد تاکنون، نتیجه آزمایش ۳۹۶ نفر مثبت اعلام شده است.

۱۶۸۸ مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۷۰ نفرمثبت به کویید ۱۹ شد و در مجموع تعداد مبتلایان به یک هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امشب در گفت‌وگوی زنده خبری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۷۰ نفرمثبت به کویید ۱۹ شد و در مجموع تعداد مبتلایان به یک هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه کمیته علمی درمان کرونا تشکیل شد، گفت: مقرر است تا دانشگاه در حدود ۲ میلیارد تومان هزینه برای بیمارانی انجام دهد که مشکل حاد ریوی دارند تا بلکه درمان آنها کامل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: همان ۶ شهرستان گفته شده اعم از تبریز، سراب، میانه، شبستر، اهر، مرند همچنان آلوده بوده و هیچ تغییری نکرده است.  تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشتی و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

شمار کرونایی‌های استان سمنان به ۸۰۸ نفر رسید

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های استان سمنان تا روز سیزدهم فروردین‌ ماه به ۸۰۸ نفر رسید و ۶۴۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافتند.

بنا بر آمارهای دریافتی از عملکرد دو دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان که هشت شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارند، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از مشاهده ۲۸ مورد جدید ابتلا به این ویروس در استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هشت شهرستان شاهرود، میامی، سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، به ۸۰۸ نفر رسیده است.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در استان سمنان تا روز سیزدهم فروردین‌ماه به ۶۴۷ نفر رسیده است و ۲۰۱ نفر نیز بستری هستند و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

بر پایه آمارهای دریافت‌شده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز سیزدهم فرودین ماه، ۴۲۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در ۶ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز سیزدهم فروردین‌ماه همان ۳۳۵ نفر و بدون تغییر اعلام شده و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۱۰۸ نفر است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

در دو شهرستان شاهرود و میامی در استان سمنان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار دارند، شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۳۸۷ نفر اعلام شده و ۲۵ نفر افزایش داشته است؛ ۹۳ نفر نیز بستری هستند و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در دو شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز سیزدهم فروردین‌ماه به ۳۱۲ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۳۹۴ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی ۲۷ مورد مبتلابه کرونا در استان خبر داد و گفت: با توجه به شناسایی افراد جدید، تاکنون ۳۹۴ بیمار کرونا در خراسان شمالی شناسایی‌شده که ۱۹۳ نفر از این افراد بهبود پیداکرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۳ فروردین، ۳۹۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در ادامه به تفکیک شهرستانی مبتلایان استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۹۳ نفر، شیروان ۳۷ نفر، فاروج ۲۰ نفر، مانه و سملقان ۲۱ نفر، جاجرم ۱۸ نفر، گرمه ۱۹ نفر، راز و جرگلان ۷ نفر و اسفراین ۷۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۹۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. آزمایش ۵۱۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۶۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند. تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر در مبادی ورودی استان مورد تب سنجی و غربالگری قرارگرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر، ایسنا و فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
3
اگه راست میگین آمار غیر اینهایی که نام بردین رو بگین. رییس جمهور دیگه مورد اعتماد نیست ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین