کد خبر: ۶۴۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

رئیس‌جمهور فیلیپین به ناقضان قرنطینه: خودم خاکتان می‌کنم

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین چهارشنبه شب از نیروهای پلیس و ارتش این کشور خواست کسانی را که مقررات قرنطینه را نقض می کنند با شلیک گلوله از پای در آورند.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری فیلیپین در پیامی تلویزیونی از عموم مردم خواست که در اجرای مقررات قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور با دولت همکاری کنند. رودریگو دوترته گفت: «اوضاع بدتر می شود. در نتیجه من یک بار دیگر جدی بودن مساله را به شما یادآوری می کنم و شما هم باید گوش کنید.»

او در ادامه افزود: «دستور من به نیروهای پلیس و ارتش این است که اگر مشکلی پیش آمد و در وضعیتی قرار گرفتید که آنها [ناقضان مقررات قرنطینه] با شما مقابله کردند و زندگی شما در خطر بود، آنها را با شلیک گلوله از پای در آورید.»

رئیس‌جمهور فیلیپین به ناقضان قرنطینه: خودم خاکتان می‌کنم

وی سپس خطاب به ناقضان مقررات قرنطینه گفت: «روشن شد؟ کشته می شوید! به جای اینکه [شما] مشکل آفرینی [کنید]، من خاکتان می کنم.»

این سخنان رئیس جمهوری فیلیپین در حالی بیان می شود که گزارش ها از بروز ناآرامی در مناطق فقیرنشین مانیل در روز چهارشنبه در اعتراض به توزیع نامناسب آذوقه در میان ساکنان حکایت داشت.

شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در فیلیپین تاکنون جان ۹۶ نفر را گرفته است. این در حالی است ۲۳۱۱ نفر نیز در این کشور آسیایی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین