کد خبر: ۶۴۴۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

نخست وزیر پیشین قطر: اختلافات نفتی عربستان و روسیه هماهنگ شده است

" حمد بن جاسم" نخست وزیر پیشین قطر امروز (پنجشنبه) اختلافات روسیه و عربستان درباره بهای نفت را جنگ قیمت ها میان دو کشور ندانست و آن را بمثابه هماهنگی توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

" حمد بن جاسم" نخست وزیر پیشین قطر امروز (پنجشنبه) اختلافات روسیه و عربستان درباره بهای نفت را به معنای جنگ قیمتها میان دو کشور ندانست و آن را بمثابه هماهنگی توصیف کرد.

بن جاسم در صفحه توئیتری خود نوشت: درباره بحران کنونی قیمت نفت بسیار صحبت شده و من کارشناس قیمت نفت نیستم اما اگر وضعیت قیمتها دست کم سه ماه ادامه یابد نتایج میان مدت و بلند مدت مثبتی به دنبال خواهد داشت و بسیاری از شرکت های نفتی شیل از بازار خارج میشوند.

نخست وزیر پیشین قطر: اختلافات نفتی عربستان و روسیه هماهنگ شده است

نفت شِیل نفت نامتعارفی است که از گرماکافت، هیدروژنه‌کردن و انحلال گرمایی خرده‌های سنگ نفت‌زا (شِیل نفتی) به دست می‌آید. این فرایندها مواد آلی درون سنگ (کروژن) را به نفت و گاز مصنوعی تبدیل می‌کند. از نفت حاصله می‌توان بلافاصله به عنوان سوخت استفاده کرد یا با افزودن هیدروژن و زدودن ناخالصی‌ها چون سولفور و نیتروژن، ارتقائش داد تا به عنوان مادهٔ اولیه وارد پالایشگاه شود. محصولات پالایش‌شده را می‌توان در همان مصارفی به کار برد که محصولات پالایش‌شدهٔ نفت خام به کار می‌روند.

نخست وزیر پیشین قطر بر این باور است: آنچه اکنون در میان عربستان و روسیه در جریان است، هماهنگی برای محقق کردن همین هدف است و من اگر خواهان راهبردی روشن برای نجات پایدار بازار نفت باشم، از این رویه حمایت می کنم و مهم آن است که این دو کشور ثابت قدم خواهند بود یا نه.

به تازگی تنش ها میان عربستان و روسیه پس از مخالفت مسکو با توافق "سازمان کشورهای صادر کننده نفت" (اوپک) در خصوص کاهش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت برای مبارزه با پیامدهای شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی بالاگرفته است.

در همین راستا " دونالد ترامپ" رییس جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه از گفت و گوی جداگانه خود با " ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه و " محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی برای حل بحران قیمت نفت میان دو کشور خبر داد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید تاکید کرد کاهش شدید قیمت نفت به مثابه تهدید صنعت انرژی آمریکا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین