کد خبر: ۶۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

ترامپ: شال گردن از ماسک بهتر است

رئیس جمهوری آمریکا به مردم کشورش توصیه کرد تا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از شال گردن استفاده کنند هر چند که تاثیر چنین روشی تاکنون ثابت نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری پولیتیکو دیروز نوشت که در جریان کنفرانس خبری پریشب (۱۲ فروردین) دونالد ترامپ، خبرنگاری از وی پرسید که آیا مردم با وجود کمبود لوازم محافظتی برای کادر درمانی، باید ماسک بزنند؟

وی پاسخ داد که ایرادی ندارد مردم عادی ماسک بزنند ولی اگر این کاری آنها موجب بروز کمبود برای کادر درمانی می شود، شال گردن می تواند جایگزین بسیار مناسبی باشد.

ترامپ: شال گردن از ماسک بهتر است

وی افزود: به نظر من بستگی به پارچه آن دارد. فکر می کنم که شال گردن بهتر است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای آمریکا پوشش های خانگی مانند شال گردن را آخرین راهکار برای افرادی دانسته که ممکن است در معرض بیماری بوده و دسترسی به ماسک های حفاظتی ندارند.

این مرکز با ذکر اینکه توانایی چنین البسه ای در محافظت از کادر درمانی ناشناخته است، توصیه کرد تا کادر درمانی علاوه بر آن از محافظ صورت نیز استفاده کنند.

ترامپ در حالی شال گردن را به ماسک ترجیح می دهد که آمریکا با کمبود شدید لوازم محافظت فردی روبرو بوده و ضمن درخواست از دیگر کشورها برای تامین این نیازها، صادرات چنین اقلامی را نیز متوقف کرده است.

با جهانگیر شدن بیماری کووید ۱۹، در آمریکا نزدیک به ۲۱۷ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از ۵ هزار تن جان باخته اند. کارشناسان بر این باورند که با اتخاذ تدابیر سختگیرانه احتمال دارد ظرف ماههای آتی بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست بدهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین