کد خبر: ۶۴۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

پیش‌بینی وقوع جنگ جهانی سوم در پسا کرونا از سوی یک چهره اصولگرا

یک کارشناس مسائل امور بین‌اللمل می گوید که کرونا غرب را وارد دالان 1980 می‌کند و رکود اقتصادی غرب را در مسیر راه اندازی یک جنگ جهانی قرار خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از اینکه ویروسی ناشناخته به نام کووید-۱۹ در ووهان چین مشاهده شد کسی شاید فکرش را هم نمی کرد که کمتر از دو ماه حالا ۱۹۹ کشور دنیا به این ویروس گرفتار شود.

آمریکا، ایتالیا، چین، آلمان، اسپانیا و فرانسه شش کشوری هستند که بیشترین شیوع و گسترش ویروس کرونا در این مناطق وجود دارد به گونه ای که آمریکا هم اکنون ۲۱۵ هزار فرد مبتلا به تست مثبت کووید-۱۹ را شناسایی کرده‌اند.

پیش‌بینی وقوع جنگ جهانی سوم در پسا کرونا از سوی یک چهره اصولگرا

بسیاری از کارشناسان معتقدند که دنیا پس از ویروس کرونا دچار تغییرات بسیاری در حوزه های اقتصادی فرهنگی سیاسی بین الملل و اجتماعی خواهد شد؛ ۷ فروردین اردوغان رئیس جمهور ترکیه نخستین مقام حکومتی بود که به تغییرات گسترده در دنیا پس از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت که پس از این بیماری همه‌گیر، هیچ چیزی مانند گذشته نخواهد ماند و شاهد نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جدیدی در جهان خواهیم بود.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در مورد همین تغییرات که قرار است پس از ویروس کرونا در دنیا شکل بگیرد به آنچه در ۱۹۸۰ میلادی اتفاق افتاد اشاره کرد.

او می‌گوید که اگر بتوانیم این بیماری را به زودی مهار کنیم اولین تغییراتی که می تواند شکل بدهد مسائل اقتصادی همچون ۱۹۸۰ میلادی است که غرب وارد یک رکود اقتصادی فراگیر شد.

این کارشناس مسائل سیاسی به طرح دهکده جهانی که آمریکایی ها به دنبال آن بودند اشاره کرده و معتقد است که این طرح در پسا کرونا دچار شکست خواهند شد و آمریکایی ها که خود را در این طرح رهبر جهان نوین مطرح می کردند شکست خواهد خورد و کشورها پیمان های منطقه ای را به پیمان های جهانی ترجیح خواهند داد.

کنعانی مقدم در عین حال می‌گوید که پس از کرونا کشورها حتماً به سمت استقلال از نظر جهانی و قوانین بین المللی حرکت خواهند کرد و رکود اقتصادی غرب را در مسیر راه اندازی یک جنگ جهانی قرار خواهد داد همچنانکه قبلاً آمریکا و برخی کشورهای غربی برای فرار از رکود اقتصادی در گذشته این کار را صورت دادند

او ریشه اصلی جنگ جهانی دوم از سال ۱۹۳۹ تا سال ۱۹۴۵ را رکود اقتصادی و فشار اقتصادی می داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین