کد خبر: ۶۴۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

افزایش طلاق در چین پس از قرنطینه

گزارش‌ها حاکی است پس از شیوع کرونا از اواخر ژانویه و به دنبال قرنطینه شمار زیادی از شهرهای این کشور، ضریب طلاق در چین افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش تارنمای «ساکس تون» شانگهای حاکی است که درگیری‌ها، خشونت‌های خانوادگی و همچنین تنش میان همسران پس از قرنطینه و به دلیل طولانی شدن زمان ماندن در خانه‌ها در چین افزایش یافته است.

همین رسانه می‌افزاید که در ماه فوریه ۲۰۲۰ تنها در یکی از بخش‌های استان هوبی کانون شیوع بیماری در چین در مرکز این کشور ۱۶۲ مورد از خشونت‌های خانوادگی به پلیس گزارس شده است این در شرایطی است که در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ پلیس فقط ۴۷ پرونده درباره خشونت‌های خانوادگی در این منطقه تشکیل داده بود.

افزایش طلاق در چین پس از قرنطینه

فانگ یوان از فعالان مقابله با خشونت‌های خانوادگی در چین می‌گوید که پس از قفل شدن شهرها و بسته شدن درهای خانه‌ها به روی مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا، میزان خشونت میان زوجین افزایش یافته است این مشکلی است که می‌تواند برای زوجین در کشورهای دیگر هم بوجود بیاید.

وی می‌افزاید: ماموران پلیس این روزها مشغول اجرای تدابیر قرنطینه هستند و کمتر فرصتی برای رسیدگی به این مسایل پیدا می‌کنند و از سوی دیگر زوجینی که طرف خشونت‌های خانوادگی هستند به دلیل قرنطینه اجباری حق خروج از منزل ندارند و این مشکل را دوچندان کرده است.

سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی بیماری سارس در هنگ کنگ و چین باعث تلفات سنگینی شد یک سال پس از آن تحقیقاتی درهنگ کنگ صورت گرفت که نشان می‌دهد آمار طلاق در سال ۲۰۰۴ به نسبت ۲۰۰۲ میلادی ۲۱ درصد افزایش یافته که از علت‌های آن خشونت‌های خانوادگی، افسردگی، اختلالات روحی و روانی بجا مانده از این بیماری اعلام د.

شبکه خبری بلومبرگ نیز از قول «استیو لی» یکی از وکلای شهر شانگهای آورده است پرونده‌های مربوط به طلاق و خشونت‌های خانوادگی در اختیار وی در ماه مارس امسال که این شهر در قرنطینه بود در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

این وکیل چینی می‌گوید که مردم پس از اینکه کرونا درچین شایع شد در خانه‌ها قرنطینه شدند و شهرها قفل شد این باعث شد تا زوجین مدت بیشتری زیر یک سقف زندگی کنند و به همان نسبت حس تنفر میان آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اصولا زمانی که زوجین برای مدت بیشتری در کنار هم می‌مانند و فضای کافی برای تفریحات دیگر ندارند احتمال دارد که به همان‌اندازه از هم فاصله بگیرند این موضوع در تعطیلات طولانی مدت برای همه کشورها پیش می‌آید.

از سال ۲۰۰۳ میلادی دولت چین روند گرفتن طلاق را برای خانواده‌ها آسانتر کرده است در همان سال در این کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار زوج از یکدیگر جدا شدند وزارت کشور چین گزارش کرده که در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان طلاق کماکان افزایش یافته و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار زوج از هم طلاق گرفته‌اند در سال ۲۰۱۹ میلادی این رقم ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بوده است.

«یانگ شونگلی» وکیل شرکت دینگدا در چین می‌گوید که بسیاری از موارد طلاق مربوط به زوج‌های جوانتر است و به بهانه‌های مختلف به دنبال جدایی هستند.

او افزود که در جریان شیوع کرونا به چندین پرونده طلاق رسیدگی کرده که طرفین این پرونده‌ها فقط حدود ۳۰ سال داشته‌اند.

دولت چین آمار رسمی طلاق را سالانه منتشر می‌کند و برای همین هنوز آمار دقیقی از میزان طلاق در سه ماهه اول سال جاری میلادی پس از شیوع کرونا در دسترس نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین