کد خبر: ۶۴۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

گفتگوی تلفنی ترامپ و بن‌ سلمان درباره بازار نفت

رئیس‌جمهور آمریکا و ولیعهد سعودی در یک تماس تلفنی درباره تحولات اخیر بازار نفت با یکدیگر رایزنی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که به صورت تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درباره شرایط بازار نفت و ضرورت کاهش سطح تولید در شرایط کنونی گفتگو کرده است.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «هم‌اکنون با دوست خودم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی صحبت کردم. او قبلاً با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرده بود و من انتظار دارم و امیدوارم که آنها تولید نفت را به میزان حدود 10 میلیون بشکه [در روز] و یا حتی بسیار بیشتر از آن کاهش دهند.»

گفتگوی تلفنی ترامپ و بن‌ سلمان درباره بازار نفت

وی افزود: «اگر این اتفاق رخ دهد، برای صنعت نفت و گار فوق‌العاده خواهد بود.»

طی هفته‌های اخیر تقاضای جهانی نفت به دلیل اثرات شدید بحران کرونا بر اقتصاد جهانی کاهش چشمگیری داشته و این مسئله در کنار جنگ قیمتی در بازار نفت باعث شدت گرفتن روند سقوط قیمت نفت شده است.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت سبک تگزاس در بازارهای جهانی کمتر از 26 دلار است که این رقم در مقایسه با اوایل سال جاری میلادی حدود 60 درصد کاهش نشان می‌دهد.

با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید نفت شیل در آمریکا، تداوم روند کنونی در بازار نفت می‌تواند حتی به ورشکستگی تولیدکنندگان نفت شیل در این کشور بینجامد؛ اتفاقی که برای دونالد ترامپ بسیار نگران‌کننده است و به همین دلیل وی برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقی عملاً از مقامات روسیه و عربستان درخواست کمک کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین