کد خبر: ۶۴۴۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
ویروس کرونا تاکنون بیش از یک میلیون نفر را مبتلا و جان بیش از ۵۰ هزار نفر را گرفته است

یافته‌های تازه درباره ویروس نوظهور؛ آیا کرونا در تابستان محو و بار دیگر مشابه آنفولانزا بازخواهد گشت؟

احتمالا گرم‌تر شدن هوا در تابستان تنها سبب ابتلای کندتر افراد به ویروس و نه کاهش چشمگیر میزان ابتلا خواهد شد. هوای گرم‌تر به طور کامل باعث توقف انتقال ویروس نخواهد شد. البته به دلیل نوظهور بودن ویروس کرونا هنوز زود است که در این باره قصاوت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۵۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از یک میلیون نفر در سطح جهانی آزمایش کرونای‌شان مثبت تشخیص داده شده است. یافته‌های تازه‌ای درباره میزان ماندگاری این ویروس بر روی اشیای مختلف و دمای مناسب برای رشد و بقای آن منتشر شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پژوهشگران هنگ کنگی به تازگی دریافته‌اند که ویروس کرونا می‌تواند تا بیش از هفت روز بر روی ماسک جراحی زنده بماند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که این ویروس از قابلیت دوام کم‌تری بر روی روزنامه (تا سه ساعت) و سایر اشیای انتقال یافتنی و قابل حمل برخوردار است.

یافته‌های تازه درباره ویروس نوظهور؛ آیا کرونا در تابستان محو و بار دیگر مشابه آنفولانزا بازخواهد گشت؟

همچنین، دانشمندان دریافته‌اند که این ویروس تا ۲۴ ساعت بر روی کارتن و تا سه روز بر روی کاغذ قابلیت زنده ماندن را دارد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که قابلیت آلوده‌سازی ویروس کرونا از طریق جعبه‌ها و پاکت‌های ارسالی که در دما‌های مختلف و از نقاط گوناگون به مقصد انتقال یافته و جابجا شده‌اند پایین است.

تحقیقات صورت گرفته تازه دانشمندان درباره شیوع با سرعت بالای ویروس کرونا در چین نشان می‌دهند که این ویروس از قابلیت بالایی برای انتشار در هوای گرم و مرطوب برخوردار است.

تحقیقات نشان داده‌اند که برای مثال، ویروس کرونا در استخری با دمای ۱۰۶ درجه فارنهایت یا حدودا ۴۱ درجه سانتی‌گراد به چندین نفر انتقال یافته است و همین موضوع بستر مناسب گرم و مرطوب را برای انتشار ویروس کرونا نشان می‌دهد.

این بررسی توسط پژوهشگران دانشگاه پزشکی نانجینگ چین صورت گرفته و مشخص شده کرونا هشت نفر را در استخری با شرایط ذکر شده به طور همزمان آلوده کرده است و سرعت انتشار و شیوع بالایی داشته است. این در حالی است که در تحقیقات پیشین دانشگاه بیهانگ چین ادعا شده بود که قابلیت رشد و شیوع ویروس در هوای گرم کندتر می‌شود در حالی که نتیجه بررسی اخیر آن یافته‌ها را رد می‌کند.

روزنامه "گاردین"، اما در گزارشی نظر چند کارشناس را درباره ارتباط دما با شیوع ویروس کرونا و دیگر ویروس‌ها جویا شده است که در تضاد با نتیجه تحقیق اخیر چینی‌ها در دانشگاه نانجینگ است.

این روزنامه می‌نویسد:"برخی از کارشناسان معتقدند که همانند آنفولانزای فصلی که در تابستان کاهش می‌یابد این احتمال وجود دارد که با افزایش دما از دامنه شیوع کرونا نیز کاسته شود. با این وجود، علت این خوش‌بینی چیست؟ این امر مرتبط با فرصت شیوع و انتقال ویروس است. رطوبت در زمستان در سطح پایینتری قرار دارد و امکان انتقال ویروس را فراهم می‌سازد. رطوبت پایین‌تر بر روی ماندگاری قطرات در فضا تاثیر می‌گذارد و سبب تبدیل قطرات به اندازه کوچک‌تر شده و اصطکاک باعث ماندگاری آن در هوا می‌شود در حالی که در رطوبت بالا چنین امکانی وجود ندارد. البته احتمالا گرم‌تر شدن هوا در تابستان تنها سبب ابتلای کندتر افراد به ویروس و نه کاهش چشمگیر میزان ابتلا خواهد شد. هوای گرم‌تر به طور کامل باعث توقف انتقال ویروس نخواهد شد. البته به دلیل نوظهور بودن ویروس کرونا هنوز زود است که در این باره قصاوت کنیم. ممکن است ویروس بار دیگر در پائیز با قدرت بیشتری شیوع پیدا کند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Kuwait
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
1
3
...کورونا و هر نوع ویروس سرما خوردگی در تابستان اونم با دمای بالایی که در کشور وجود داره ازبین میره مثلا در خوزستان با دمای بالی ۴۵ درجه و رطوبت ۶ درصد نه کورونا بلکه هیچ ویروسی باقی نمیمونه لطفا به کشورهای حوضه خلیج فارس و عربی منطقه دقت کنید امارشون با توجه به اینکه از انواع اقسام ملیت در انها زندگی میکنن کم هستش به نسبت ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
اگر اینطور هست که ماسک روی صورت مرطوبترین محیط را برای این ویروس آماده میکند اگر ویروس بداخل ان نفوذ کند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین