کد خبر: ۶۴۴۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

تکمیل مرحله نخست دیدارهای الزرفی درباره تشکیل کابینه/ تداوم رایزنی‌ها با نمایندگان فراکسیون‌ها

یک عضو ائتلاف "سائرون" در پارلمان عراق از تکمیل مرحله نخست دیدارهای نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه درباره تشکیل دولت خبر داد و اعلام کرد که او دو راه پیشِ‌رو دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

 "ریاض المسعودی" نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق، امروز ــ جمعه ــ در گفت‌وگو با پایگاه خبری "بغداد الیوم" اعلام کرد: "عدنان الزرفی" نخست‌وزیر مکلف مرحله نخست دیدارهایش را با رهبران فراکسیون‌های سیاسی سُنّی با محوریت تشکیل کابینه تکمیل کرده، ولی او تا به این لحظه با فراکسیون‌های شیعه و کُرد دیداری نداشته است.

المسعودی افزود، الزرفی با نمایندگان فراکسیون‌های شیعه به‌صورت جداگانه و در غیاب رؤسای این فراکسیون‌ها، دیدار می‌کند تا حمایت آنها را به‌دست بیاورد.

تکمیل مرحله نخست دیدارهای الزرفی درباره تشکیل کابینه/ تداوم رایزنی‌ها با نمایندگان فراکسیون‌ها

وی تأکید کرد، موفقیت الزرفی در گروی برخی موارد از جمله متقاعد کردن شرکا و اطمینان‌بخشی به آنها و نیز ماهیت برنامه‌های دولتی و قدرت تیم مذاکره‌کننده برای جلب حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان است.

به‌دنبال انصراف رسمی "توفیق علاوی" نخست‌وزیر مکلف از تشکیل کابینه، "برهم صالح" رئیس‌جمهوری عراق در 17 ماه مارس گذشته، عدنان الزرفی، رئیس فراکسیون پارلمانی "النصر" را مأمور تشکیل دولت جدید کرد.

انتخاب الزرفی به‌عنوان نخست‌وزیر مکلف با اعتراضات نیروهای شیعی همراه شده است؛ چرا که آنها تأکید دارند که نخست‌وزیر حق انحصاری فراکسیون بزرگ‌تر (البناء) است که مرکب از نیروهای شیعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین