کد خبر: ۶۴۴۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

منصوری: از ریاست کمیته برای ماندن در قدرت استفاده می‌کنند/ شرایط را برای فغانی فراهم نکردند

بهترین کمک داور ایران در سال ۹۸ به عملکرد روسای کمیته داوران در چند سال اخیر اعتراض کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب شدنش به عنوان بهترین کمک داور سال ۹۸ در نظرسنجی یک برنامه تلوزیونی گفت: این لطف مردم و کارشناسان بود که من توانستم به عنوان بهترین کمک داور انتخاب شوم. البته داوری، کاری فردی نیست و یک تیم که شامل سایر داوران می‌شود باعث شده تا من به این عنوان برسم و از همه همکارانم کمال تشکر را دارم.

وی در خصوص تکرار این عنوان و حفظ آمادگی‌اش گفت: به هر حال یک داور باید در هر شرایطی آمادگی‌اش را حفظ کند. قبلا در پارک تمرین می‌کردیم و حالا محبوریم در خانه و با وسایلی چون تردمیل و دوچرخه ثابت تمرین کنیم. رمز موفقیت تمرین و تلاش کردن است و شما نمی‌توانی با یکجا نشستن به آرزوهایت برسی.

منصوری: از ریاست کمیته برای ماندن در قدرت استفاده می‌کنند/ شرایط را برای فغانی فراهم نکردند

او در خصوص داوری ایران در سال ۹۸ گفت: سال خوبی برای داوری نبود و من راضی نیستم. اتفاقات خوبی برای داوری ایران نیفتاد و استعدادها و سرمایه‌های داوری از ایران رفتند. درست است فغانی لژیونر شده و داور تمام وقت لیگ استرالیا است، اما به هر حال شرایط را برای ماندن او فراهم نکردند. ما ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و دیدیم چگونه سخندان خداحافظی کرد. در شخصیت کسی که رده‌بندی جام جهانی، فینال جام باشگاه‌های جهان، جام ملت‌ها و مسابقات دیگر وجود داشت، شایسته نبود که این گونه او را کنار بگذارند. وقتی با سخندان که چنین شخصیت و کارنامه‌ای دارد، این کار را می‌کنند با من و سایر داوران جوان قرار است چگونه برخورد کنند.

منصوری در خصوص ثبات نداشتن کمیته داوران در فصول اخیر گفت: همیشه در چند سال اخیر جنگ کمیته و دپارتمان بوده است و چینش سلیقه‌ای داوران لیگ، دعواها را به وجود آورده است. چینش داوران همانند چینش بازیکنان توسط یک مربی است. اگر به منصوری هر هفته بازی دهند، هم من اشباع می‌شوم و هم انگیزه بقیه کاهش پیدا می‌کند و اولین نفری که ضرر می‌بیند خودم هستم. این روزها کمیته داوران تبدیل به وسیله قدرت شده و هر که رییس می‌شود از سمتش برای ماندن در هیات رییسه سو استفاده می‌کند؛ مثلا به بعضی استان‌ها که می‌داند به او رای می‌دهند زیاد قضاوت می‌دهند و به بعضی دیگر انقدر قضاوت نمی‌دهند که داور قهر کند و قضاوت را کنار بگذارند. تقاضا دارم آیین‌نامه را اصلاح کنند و ریاست کمیته را از عضو هیات رییسه بودن در بیاورد تا کسی که بر این مسند می‌نشیند، واقعا به قکر داوری باشد. از زمان اصفهانیان به این شکل بود و ممبینی هم همین کار را کرد با وجود این که فرصت ممبینی برای این کار کمتر بود. امیدوارم آیین‌نامه اصلاح شود و کسی رییس کمیته داوران شود که دلش به حال داوری بسوزد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین