کد خبر: ۶۴۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

جمع یک میلیون امضا در حمایت از فراخوان گوترش برای آتش­‌بس جهانی

یک سازمان مردم نهاد در حمایت از فراخوان سازمان ملل برای آتش­‌بس در مناطق درگیر در جهان به منظور مقابله بهتر با ویروس کورنا، طوماری را ارائه کرده که تاکنون حدود یک میلیون تن آن را امضا کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از النهار، استیفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دیدار با روزنامه­ نگاران درباره ابتکارعمل ارائه طومار توسط سازمان مردم نهاد "آواز" ابراز خرسندی کرد و گفت، از افزایش تعداد امضاهای این طومار خوشحال است و اعمال فشار بر طرف­های درگیر ضرورت دارد.

جمع یک میلیون امضا در حمایت از فراخوان گوترش برای آتش­‌بس جهانی

در پی درخواست گوترش در ۲۳ مارس برای آتش­‌بس در مناطق درگیر جهان به منظور مقابله با ویروس کووید ۱۹، سازمان آواز این طومار را ۳۰ مارس در اینترنت قرار داد و تاکنون حدود یک میلیون امضا جمع شده است.

طرف‌­های درگیر در کشورهای مختلف مانند فیلیپین، کامرون، کلمبیا، یمن و سایر کشورها اعلام کردند که برای توقف درگیری‌­ها آماده هستند اما در عمل هیچ اقدامی نکرده‌­اند.

در همین راستا، نماینده کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ در سازمان ملل گفت، متأسفانه­ درگیری­‌ها هنوز ادامه دارد. آتش‌­بس در سراسر جهان ضروری است و در حوزه انسانی نیاز به نیروهایی است که بتوانند در شرایط کنونی که با شیوع کرونا دشوارتر شده، تأثیرگذار باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین