کد خبر: ۶۴۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷

اولین مورد ابتلای یک دانشجوی ایرانی به کرونا در روسیه

یکی از دانشجویان ایرانی شاغل در روسیه با ارسال فیلم و فایل صوتی از ابتلای خود به ویروس کرونا و اعزام وی به قرنطینه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

از جمعه دو هفته پیش که شیوع ویروس کرونا در مسکو پایتخت روسیه گسترش یافت و دولت این کشور مجبور به تعطیلی سراسری تا ۱۱ اریبهشت ماه شد، برای نخستین بار است که یکی از دانشجویان ایرانی در روسیه به کرونا مبتلا شده است.

این دانشجو که ح.ع نام دارد و در دانشگاه مئی تحصیل می‌کند با اعلام این خبر گفت که وی به همراه دو ایرانی دیگر در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه مئی استقرار یافته است، خوابگاهی که چندی پیش به دلیل شیوع کرونا در آن به صورت کامل قرنطینه شد.

اولین مورد ابتلای یک دانشجوی ایرانی به کرونا در روسیه

در حال حاضر از میان سه دانشجوی ایرانی حاضر در این خوابگاه تنها تست این دانشجو مثبت اعلام شده است.

بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی در شهرهای مختلف روسیه مشغول به تحصیل هستند که بیشتر آنان را دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی تشکیل می‌دهند که به دلیل غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها اکثر زمان خود را در خوابگاه‌های دانشجویی بسر می برند.

براساس تازه ترین آمار منتشر شده در روسیه، تا امروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۴ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۸۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند و ۹ نفر دیگر جان خود را از دست داده اند تا مجموع جان باختگان در این کشور به ۴۳ نفر افزایش یابد.

در شبانه روز گذشته ۵۲ نفر که به کروناویروس مبتلا بودند ، بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند و در مجموع ۳۳۳ نفر تاکنون در روسیه بهبود یافته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین