کد خبر: ۶۴۵۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

وزش باد نسبتا شدید در هشت استان کشور/پیش بینی بارش باران در بیشتر استان‌ها

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید در هشت استان کشور طی امروز (17 فروردین) از بارانی شدن آسمان بیشتر استان‌ها در روزهای آینده خبر داد.
وزش باد نسبتا شدید در هشت استان کشور/پیش بینی بارش باران در بیشتر استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (17فروردین) در شمال شرق، بخش‌هایی از شرق، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی بارش‌هایی رخ می‌دهد، اظهار کرد: از اواخر امروز این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. همچنین شدت بارش امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق مازندران و گلستان است.

به گفته وی، امروز در برخی نقاط تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، شرق اصفهان و شرق یزد وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (18 فروردین) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و به تناوب تا پایان هفته در کشور فعال است، تصریح کرد: این سامانه روز دوشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و به تدریج در شمال شرق سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز سه شنبه (19 فروردین) در نیمه شمالی کشور و برخی نقاط استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (20 و 21 اسفند) در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب خوزستان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش تداوم دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه از فردا تا چهارشنبه (18 تا 20 اسفند) به سبب نفوذ و استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور به طور میانگین کاهش دما بین پنج تا 10 درجه در این مناطق پیش بینی می‌شود، گفت: دریای خزر طی فردا و پس فردا و نواحی مرکزی و شرقی خزر از بعد از ظهر امروز تا ظهر فردا مواج است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (18 فروردین) قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (19 اسفند) نیز ابری در بعضی ساعات افزایش باد و رگبار و رعد و برق به تدریج کاهش دما با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین