کد خبر: ۶۴۵۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

احتمال آلودگی به کرونا از طریق غذا چقدر است؟

ویروس کرونا به میزبان زنده (حیوان یا انسان) نیاز دارد تا رشد کند و نمی‌تواند در غذا رشد کند، انتظار می‌رود که پخت‌وپز کامل ویروس را بکشد زیرا فرآیند گرمایی حداقل ۳۰ دقیقه ایی با ۶۰ درجه سانتیگراد برای از بین بردن آن موثر است.
احتمال آلودگی به کرونا از طریق غذا چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

احمدرضا اکرمی متخصص داخلی روز یکشنبه افزود: ویروس کرونا به طور مستقیم از طریق تماس با مایعات بدن فرد مبتلا به عنوان مثال قطرات از سرفه یا عطسه، به طور غیر مستقیم از طریق تماس با سطوحی که با ذرات آلوده بی فرد مبتلا یی که سرفه یا عطسه می‌کند، منتقل می شود.

وی اظهار داشت: این ویروس ممکن است چند ساعت در سطوح زنده بماند مواد ضد عفونی کننده خانگی ساده می‌توانند آن را بکشند و تحقیقات در مورد شناسایی منبع شیوع بیماری و روش‌هایی که می‌تواند به مردم منتقل شود ادامه دارد.

اکرمی ادامه داد: افرادی که با تهیه و توزیع مواد غذایی سر و کار دارند با سرفه و یا عطسه، یا از طریق تماس دست آلوده این ویروس را به مواد غذایی منتقل کنند، بنابراین باید موارد بهداشتی به خصوص بهداشت دستها را به دقت رعایت کنند.

وی تصریح کرد: شست وشوی دستها با آب و صابون قبل از تماس با غذای پخته و یا آماده برای خوردن، بعد از دست زدن و یا آماده کردن مواد غذایی خام، بعد از دفع زباله های حاصل از انجام کار، بعد از تمیز کردن وسایل استفاده شده، بعد از استفاده از توالت، بعد از تمیز کردن بینی، عطسه کردن و یا سرفه کردن، پس از خوردن یا آشامیدن یا سیگار کشیدن، بعد از دریافت یا پرداخت پول به پول و روش صحیح شستن دست‌ها و چگونگی استفاده از دستکش باید رعایت شود.

به گفته اکرمی، نظافت مناسب برای جلوگیری از آلودگی متقابل بین غذاهای خام یا نپخته و پخته و یا آماده خوردن، در آشپزخانه مهم است.
این پزشک تاکید کرد: صاحبان کسب و کارهای مرتبط با غذا و مواد غذایی باید برای پیشگیری از انتقال بیماری های عفونی به طور کلی و کرونا ویروس بطور خاص موارد بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین