کد خبر: ۶۴۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

واکنش ترامپ به توییت انتقادی بایدن: کار او نیست!

رئیس جمهوری آمریکا ضمن رد توییت انتقادی معاون رئیس جمهوری سابق کشورش، تاکید کرد که وی نمی‌توانسته نویسنده این توییت باشد چرا که وی نمی‌نویسد.
واکنش ترامپ به توییت انتقادی بایدن: کار او نیست!
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا روز شنبه پیش از آغاز کنفرانس خبری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حول محور ویروس کرونا در کاخ سفید، در توییتی نوشت: ترامپ مسئول ویروس کرونا نیست اما مسئول ناکامی در آماده‌سازی ملت ما برای واکنش نشان دادن به این بحران است.

به گزارش شبکه فاکس نیوز، ترامپ در جریان این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره این توییت، گفت: یک "عامل دموکراتیک" این توییت را نوشته و بایدن قادر به نوشتن آن نیست.

وی افزود: بایدن نمی‌نویسد. او احتمالا الان حتی نمی‌توان به درستی ببیند و اگر هم ببیند، دیده‌هایش را به درستی درک نمی‌کند.

ترامپ در ادامه گفت:‌ بایدن آن توییت را ننوشته البته آرزوی آن را داشته اما این توییت کار بایدن نیست.

اوایل این کنفرانس خبری ترامپ الفاظ نرم‌تری برای بایدن به کار برد. ترامپ اذعان کرد که بایدن نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ است و حمایت بایدن از دستورش برای ممنوعیت سفر از چین به آمریکا در ابتدای شیوع ویروس کرونا را تحسین کرد.

ترامپ گفت:‌ شنیدن حمایت بایدن از این دستور برایم بسیار دلنشین بود به ویژه در زمانی که من به خاطر دادن این دستور با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به "بیگانه‌هراسی" و "نژادپرستی" متهم شده بودم.

کمپین انتخاباتی بایدن روز جمعه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که بایدن از محدودیت‌هایی که ترامپ درخصوص سفر از چین به آمریکا در بحبوحه همه‌گیری جهانی کرونا اعمال کرده، حمایت می‌کند.

کیت بدینگفیلد، معاون مدیر کمپین انتخاباتی بایدن گفت: بایدن از ممنوعیت‌های سفری که از سوی کارشناسان پزشکی توصیه شده، از سوی مقامات بهداشت عمومی حمایت شده و از یک استراتژی کامل نشات می‌گیرد، حمایت می‌کند. علم از این محدودیت حمایت می‌کند در نتیجه بایدن نیز حامی آن است.

کمپین بایدن هنوز به تازه‌ترین انتقادات ترامپ از توییت بایدن واکنش نشان نداده اما این کمپین همچنان تاکید دارد که بایدن برای رسیدگی به این همه‌گیری جهانی بهتر آماده شده بود.

اندرو بیتس، مدیر واکنش سریع کمپین بایدن در بیانیه‌ای گفت:‌ هنگامی که دونالد ترامپ هشدار پشت هشدار را نادیده می‌گرفت و خطرهایی را که ویروس کرونا برای مردم آمریکا داشت بد جلوه می‌داد، جو بایدن هشدار درباره این تهدید تاریخی را بررسی می‌کرد.

وی افزود: هنگامی که ترامپ ساده‌لوحانه نحوه رسیدگی چین به این بحران را تحسین می‌کرد، جو بایدن علنا از او خواست تا خام این مسائل نشود. در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است و ما به طور بی‌سابقه‌ای در حال از دست دادن مشاغل هستیم. مردم آمریکا حق دارند تا بار دیگر شاهد شایستگی، همدلی و قدرت در کاخ سفید باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین