کد خبر: ۶۴۵۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

قیمت مرغ به ۹۲۰۰ تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده فروشی به ۹۲۰۰ تومان تا ۹۷۰۰ تومان کاهش یافته است.
قیمت مرغ به ۹۲۰۰ تومان کاهش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی یوسف خانی از کاهش شدید قیمت مرغ خبر داد و اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح خرده فروشی و بازار تا ۹۲۰۰ تومان و نرخ اعلامی این محصول توسط اتحادیه به ۹۷۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در کشتارگاه به ۸۵۰۰ تومان و نرخ پخش آن برای تحویل به خرده فروشی ها به ۸۷۰۰ تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: قیمت اعلامی هر کیلوگرم ران مرغ توسط اتحادیه ۹۷۰۰ تومان و سینه مرغ بی استخوان ۱۸۰۰۰ تومان است.

قیمت هر شانه تخم مرغ به ۲۲ هزار تومان افزایش یافت

وی تصریح کرد: نرخ تخم مرغ در بازار افزایش یافته است به طوری که قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در خرده فروشی به ۱۱۰۰۰ تومان و شانه ۲ کیلوگرمی به ۲۲۰۰۰ تومان افزایش یافته ست.

یوسف خانی درباره دلایل کاهش قیمت مرغ گفت: چند دلیل را می توان برای کاهش قیمت مرغ در نظر گرفت، زیرا تولید افزایش یافته، مصرف کاهش یافته و از طرفی این محصول صادر نیز نمی شود.

وی افزود: تقاضا برای خرید مرغ افت زیادی داشته و میزان عرضه این محصول در بازار بسیار بیشتر از تقاضا است؛ در این شرایط تولید کنندگان با ضررو زیان زیادی مواجه شده اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: تعطیل شدن رستوران ها و تالارهای پذیرایی تاثیر زیادی در کاهش مصرف مرغ در کشور دارد و در مصرف این محصول در کشور صرفه جوبی شده است.

۳۰ درصد دور ریز مرغ تالار و رستوانها با تعطیلی کرونا از بین رفت

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از مرغ هایی که در رستوران ها و تالارهایی پذیرایی استفاده می شود حیف و میل و دور ریز دارد به طوری که مرغ هایی که سر میز می آید در صورت عدم مصرف دور ریخته می شود اما در منازل به اندازه نیاز پخته و در صورت باقی ماندن بعدا دوباره مصرف می شود.

وی اظهار داشت: میزان تقاضا برای مصرف مرغ در کشور به نصف تولید رسیده یا به عبارتی میزان تولید دوبرابر مصرف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین