کد خبر: ۶۴۵۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

تقلای آلمان برای واردات داروی کرونا از کوبا

آلمان خواستار دستیابی به داروی «این‌فرک» و وارد کردن آن از کوبا است که گفته می‌شود در چین برای درمان کرونا موثر واقع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز یکشنبه دویچه‌وله، شرکت «پروفومد» در آلمان درصدد توزیع این دارو است.

این محموله دارویی آماده صدور به آلمان بوده، اما مجوز واردات آن صادر نشده است، از اینرو شرکت مزبور مایل به واردات آن از کوبا است.

تقلای آلمان برای واردات داروی کرونا از کوبا

شرکت پروفومد دو شعبه یکی در ایالت زاکسن آلمان و شعبه دیگری در اتریش دارد. شرکتی با ۱۵۰ نیروی شاغل که عمدتا در تولید کالاهای پزشکی فعال است، اما تجربه ای در عرصه داروسازی ندارد.

همکاری شرکت پروفومد با کوبا امر تازه ای نیست، اما این بار، موضوع بر سر واردات یک داروست؛ داروی این‌فرک که در چین با یک داروی دیگر در درمان بیماری کووید – ۱۹ موثر واقع شده است.

«گئورگ شفر» رئیس شرکت پروفومد اعلام کرده که با مسئولان دولت فدرال و ایالت زاکسن درمورد واردات این دارو گفت و گو کرده، اما این مذاکرات هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

پس از آنکه امکان واردات مستقیم داروی این‌فرک از چین فراهم نشد، شفر تلاش کرد این دارو را برای مداوای یک هزار بیمار از کوبا سفارش دهد.

شرکت کوبایی تولیدکننده این دارو اعلام آمادگی کرده که این میزان دارو را در مدت ۲۵ روز به آلمان تحویل دهد، اما مشکل مقررات بر آلمان حاکم است.

قانون صدور مجوز برای واردات دارو به آلمان و توزیع آن بر چند محور و از جمله موثر بودن، کیفیت و عوارض جانبی تنظیم شده است. برای سنجش این موارد، لازم است گزارش های پزشکی مربوط به این دارو در اختیار مسئولان وزارت بهداشت و اداره کنترل کیفیت دارو قرار گیرد.

«ادوارد مارتینز» رئیس شرکت داروسازی کوبایی «بایوکوبافارما» چندی پیش گفته بود که این دارو نمی تواند راه حلی برای بحران کرونا باشد.

طبق گفته های وی، می توان از این دارو برای درمان کرونا استفاده کرد، اما نمی توان از آن به عنوان واکسن ضد کرونا بهره گرفت.

رئیس شرکت پروفومد گفته که چنانچه نتواند مجوز ورود این دارو از کوبا را کسب کند، می کوشد با جلب نظر مساعد مقام های وزارت بهداشت اسپانیا، دارو را در آن کشور به بیماران عرضه کند.

وی یادآور شد که تماس های اولیه با مقام های اسپانیا در این مورد انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین