کد خبر: ۶۴۵۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

الزرفی خواستار انتخابات زودهنگام پارلمانی شد

نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در طول یک سال از تاریخ آغاز به کار دولت شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون عالی مستقل انتخابات به ریاست قاضی جلیل عدنان با عدنان الزرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت ملاقات کرد.

این بیانیه افزود: در این ملاقات سازوکارهای لازم اجرای انتخابات زودهنگام براساس برنامه دولت جدید بررسی شد.

الزرفی خواستار انتخابات زودهنگام پارلمانی در کمتر از یک سال از کار دولت شد

الزرفی در این ملاقات بر "لزوم پاسخ به مهمترین خواسته تظاهرات کنندگان که مرجعیت عالی دینی بر آن تاکید کرد، یعنی برگزاری انتخابات (پارلمانی) زودهنگام آزاد و سالم تاکید کرد که همه عراقی‌ها را به طور عادلانه نمایندگی کند".

وی همچنین بر "اهمیت دنبال کردن استانداردهای بین‌المللی با کمک گرفتن از سازمان ملل برای انجام این خواسته اساسی در طول مدت حداکثر یک سال از زمان آغاز به کار دولت" تاکید و متعهد شد که "دولت جدید برای بازگرداندن وجهه کشور و اعمال حاکمیت قانون برای تامین شرایط مناسب برای این انتخابات تلاش کند."

از سوی دیگر رئیس کمیسیون عالی انتخابات نیز بر تلاش "کمیسیون برای پایبندی به مهلت در نظر گرفته شده دولت برای برگزاری انتخابات تاکید کرد".

وی افزود: "کمیسیون جدید که اخیرا ماموریت را بدست گرفته است، هم اکنون درحال بازنگری کامل در دستگاه اداری و فنی داخل کمیسیون و پاکسازی آن از وضعیت گذشته است تا اینکه به یک کمیسیون قادر به انجام وظیفه خود و اجرای اولین ماموریت اساسی خود یعنی انتخابات زودهنگام برسد".‎‎

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین