کد خبر: ۶۴۵۴۵۵
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
"هیچ جایگزینی برای سلامت جامعه وجود ندارد"

سخنگوی دولت: شعار ما «در خانه بمانید» است/ ادارات را نمی‌توان یک سال تعطیل کرد

ربیعی گفت: اولویت و پایه هر تصمیمی که گرفته می شود سلامت مردم است. هنوز هم شعار ما در خانه بمانید است.
سخنگوی دولت: شعار ما «در خانه بمانید» است/ ادارات را نمی‌توان یک سال تعطیل کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دولت گفت: همه ما باید بدانیم استراتژی دولت حفظ سلامت انسان‌ها است و هیچ جایگزینی برای سلامت جامعه وجود ندارد.

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با رسانه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه کرونا همچنان مسئله اول دولت و همه مردم است، اظهار داشت: تمام جلسات دولت معطوف به سیاستگذاری پیرامون کروناست و همین امروز هم جلسه اقتصادی دولت به پایان رسید که دستاوردهایی داشت.

سخنگوی دولت: شعار ما «در خانه بمانید» است/ ادارات را نمی‌توان یک سال تعطیل کرد

وی درباره نظریه دولت درباره کرونا ادامه داد: همه ما باید بدانیم که استراتژی اصلی ما همچنان این است که جان انسان‌ها اولویت دارد، هیچ جایگزینی برای سلامت جامعه و جان انسان‌ها وجود ندارد و هر تصمیمی می‌گیریم در راستای سلامت‌محور بودن مردم و جامعه است.

سخنگوی دولت متذکر شد: ما از روز اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را دنبال کردیم به گونه‌ای که مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی، ورزشی، مذهبی و حتی ترددها در راستای این طرح عملیاتی شد و ما فاصله‌گذاری فیزیکی را هم دنبال کردیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه این استراتژی تعطیلی‌بردار نیست، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم، اصل و اساس است، همه تلاش ما حفظ جان مردم است، طرح فاصله‌گذاری فیزیکی مبتنی بر جامعه است و این طرح تا کاهش بسیار ملموس کرونا در کشور و اتمام آن ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیری‌هایی که تاکنون اتخاذ شده و هرگونه تصمیم‌گیری جدیدی که بگیریم، بر اساس نظر کارشناسان بهداشت و سلامت بوده و خواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: به طور طبیعی کارشناسان در یک دستگاه دیدگاه‌های متنوعی دارند که ما از همه این دیدگاه‌ها بهره گرفته‌ایم، نظر نهایی ما در همه موارد، دیدگاهی بود که توسط وزیر بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شده و ما هیچ تصمیمی برخلاف نظر کارشناسان حوزه سلامت اتخاذ نخواهیم کرد.

ربیعی تأکید کرد: اولویت ما حفظ سلامت مردم و نیز حفظ زندگی و معیشت آنان است و بر این اساس کانون سیاستگذاری ما، حفظ سلامت مردم و همچنین جاری کردن زندگی اقتصادی و اجتماعی آنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه اساس تصمیم‌گیری‌های ما حفظ سلامت مردم است، گفت: ستاد مقابله با کرونا از اسفندماه به صورت پی‌درپی جلساتی را با رئیس‌جمهور، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح و وزرای ذیربط و دادستان کل کشور داشته است، همه جوانب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت را مورد توجه قرار داده است و تقریباً دو سوم وقت هیئت وزیران صرف امور کرونا شده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: ما معتقدیم که با سیاستگذاری‌هایی که مدام در حال بررسی کارشناسی و اتخاذ کردن هستیم و همچنین با همراهی مردم، این مشکل حل می‌شود. همچنان شعار ما این است که «باید در خانه بمانیم».

ربیعی گفت: امیدواریم با کمک یکدیگر و استعانت از خداوند متعال بتوانیم جزو کشورهای موفقی شویم که بر این بیماری فائق آییم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد برنامه های اقتصادی دولت و همچنین ارزیابی دولت از ضرر و زیان های اقتصادی ناشی از بیماری کرونا گفت: دولت محاسبه ای در مورد وضعیت اقتصادی ۱۰ رسته انجام داده است که در دل هر رسته، هشت و ۱۰ عنوان شغلی وجود داشت. این حوزه های شغلی مشاغلی هستند که در مرحله اول آسیب دیده اند. این حوزه ۱۵ درصد اشتغال جامعه هستند و سهم ۱۵ درصدی در تولید ناخالص ملی دارند که اگر یک سال کار نکنند، ۱۵ درصد سهم ایران در GDP کاهش می‌یابد.

وی اظهارداشت: چهار درصد نرخ تولید ناخالص ملی نیز آسیب خواهد دید. در ستاد ملی کرونا تلاش داریم تا هرچه سریعتر به قطع زنجیره بیماری برسیم و اولویت ما این موضوع است. قطع شدن زنجیره انتقال و شیوع این ویروس منجر به پیوستن زنجیره های تولیدی به یکدیگر می شود.

ربیعی با بیان اینکه هنوز آثار ثانویه این تعطیلی ها بررسی نشده است، گفت: اگر اقتصاد و تولید وجود نداشته باشد، زندگی مردم به خطر می افتد، بنابراین هنوز آثار ثانویه این تعطیلی ها مورد بررسی قرار نگرفته است. میزان اشتغال کشور در این ۱۰ رسته که مورد بررسی قرار گرفته اند حدود ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب از این وضعیت را بخش خدمات دیده است، گفت: بعد از آن تولیدکنندگان کوچک و پس از آن بخش کشاورزی از این وضعیت آسیب دیده اند. ۵۰ درصد جی دی پی و ۵۰ درصد اشتغال ما مربوط به بخش خدمات است.

ربیعی افزود: اگر سیاست و برنامه ریزی دقیقی برای احیای واحدهای اقتصادی آسیب دیده نداشته باشیم، این آسیب ها به صورت زنجیره وار ادامه خواهد یافت.

سخنگوی دولت ادامه داد: البته این سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر کارگران رسمی این ۱۰ رسته شغلی هستند. نگرانی ما همواره مربوط به کارگران غیررسمی می باشد. این افراد تعداد قابل توجهی هستند، فکر می کنم حدود یک میلیون و ۱۹۲ هزار نفر کارگر غیررسمی در این ۱۰ رسته شغلی وجود داشته باشند.

وی اظهارداشت: سیاست هایی که دولت اتخاذ کرده است بر اساس این پیش بینی ها بوده است.

ربیعی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در مورد اختصاص اینترنت پرسرعت و رایگان به معلمان گفت: در زمینه اینترنت خانگی دو اقدام مهم را به صورت همزمان انجام داده ایم. امروز صبح با وزیر ارتباطات صحبت کردم، بر اساس اظهارات ایشان ظرفیت های شبکه ها تکمیل شده است و برای افزایش ظرفیت ها ناچار هستیم که به سراغ فرکانس های صداوسیما که کار نمی کنند یا کمتر کار می کنند، برویم، در این زمینه در جلسه آینده ستاد تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی در خصوص اینترنت خانگی گفت: به شرکت‌های اینترنت خانگی گفته شده است که سرعت را به ۱۶ مگابایت به طور رایگان افزایش دهند. در تهران و قم نسل تکنولوژی‌هایی که سرعت اینترنت خانگی را تا چهار برابر افزایش می‌دهد تست شده است. تصمیم گرفته شده مصرف سایت‌های دانشگاهی هم کاهش پیدا کند. این تصمیمات در وزارت علوم و آموزش و پرورش گرفته شد و زیرساخت‌هایشان به سرعت ایجاد شد.

ربیعی تاکید کرد: ما برای افزایش ظرفیت اینترنت، باید سراغ فرکانس‌های صداوسیما که کار نمی‌کنند یا بلااستفاده هستند، برویم.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه بحث از سرگرفتن فعالیت‌ها در استان‌های سفید از نظر شیوع کرونا که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد و این در حالی است که وزارت بهداشت نظر دیگری دارد، گفت: تمامی استان‌ها بررسی شده و باید بگویم که عددهای بالایی در استان‌ها نداریم. استانی می‌تواند فعالیت را آغاز کند که وزارت بهداشت تایید کند. هیچ تعارضی میان نظر دولت و وزارت بهداشت وجود ندارد. باید بگویم که ما یک وزارت بهداشت داریم و یک کمیته ملی مقابله با کرونا، که تصمیمات آنها برای ما حجت است.

سخنگوی دولت در مورد تصمیم گیری در مورد نظام آموزشی کشور نیز افزود: ما در مورد مقطع دکتری تاکنون تصمیم گرفتیم و چون در این دوره تعداد دانشجو کم بوده و مدت زمان حضور در دانشگاه کم است، تصمیم گرفته ایم که تحصیلات در این مقطع ادامه یابد، که تمهیدات آن نیز با وزارت علوم است. اگر تصمیمی که ما گرفتیم، در ستاد مقابله با کرونا مغایر با حفظ زندگی مردم باشد، تصمیم عوض خواهد شد. مهمتر از همه مقولات، حفظ جان مردم است. ما به مسئله حفظ شغل، اقتصاد مردم و بیکاران هم توجه داریم و موضوع سه میلیون بیکار نیز در رئوس کاری ماست. اما آنچه برای ما اولویت دارد، حفظ جان مردم است.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه مخالفت آمریکا به اعطای وام به ایران از سوی صندوق بین‌المللی پول نیز اظهار داشت: در روزهای اخیر ما خوشبختانه پیشرفت هایی در اینستکس داشتیم که خوب است و آن را به فال نیک می‌گیریم؛ ولی این هنوز کافی نیست و اروپا باید برای اجرای تعهدات خود گام‌های بیشتری بردارد. در دوره شیوع کرونا متاسفانه قلدرمابی آمریکا بیشتر شده و واشنگتن با سواستفاده از شرایط، وقعی به درخواست های بشردوستانه نمی‌نهد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: تلاش های خوبی برای آزاد شدن منابع ما در خارج از کشور صورت می‌گیرد که باید همین جا از وزیر خارجه و رئیس بانک مرکزی تشکر کنم. اتفاقات خوبی در این زمینه صورت می‌پذیرد که بهتر است بعداً در این باره صحبت شود. این کارهای برای این صورت می‌پذیرد که ما بتوانیم به پول‌هایی که در خارج از کشور داشته، دست پیدا کرده و آن را برای افزایش خدمات بهداشتی مصرف کنیم.

ربیعی تصریح کرد: در مورد صندوق بین المللی بهتر است که بانک مرکزی اظهار نظر کند؛ اما تاکنون در این مورد تصمیم نهایی اعلام نشده است و ما چیزی که حاکی از تصمیم نهایی صندوق باشد، تا کنون ندیده و دریافت نکرده ایم. باید جلو تر رفت تا تصمیم نهایی اعلام شود و به دلیل جزییات این موضوع، بانک مرکزی نظر خواهد داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما در بحث درمان بیماری کرونا مشکل خاصی نداریم، اظهار داشت: ما زیرساخت‌های مناسب برای درمان بیماری کرونا داریم و مهمترین علت موفقیت ما تاکنون، آمادگی کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران بوده است.

وی ادامه داد: البته اقدامات بسیار خوبی که در حوزه سلامت در طرح تحول سلامت انجام شد، بی‌تأثیر نبود و در درمان این بیماری نقش بسزایی داشته است.

ربیعی تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که در برخی از کشورها پرستاران را تهدید و حتی اخراج کرده‌اند اما ما در اینجا مجدداً از طرف دولت، از زحمات پزشکان و کادر درمانی خود در مقابله با کرونا تقدیر و تشکر می‌کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پیشگیری از این بیماری به کنش فردی افراد و همچنین سیاست‌های ما بستگی دارد، گفت: ما نمی‌توانستیم مدل غُل و زنجیر کردن خانه‌ها را دنبال کنیم و از سوی دیگر، مدل و سیاست «یله و رها کردن» را هم نداشتیم درحالی‌که در برخی از کشورها این سیاست دنبال می‌شود.

وی افزود: ما طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را دنبال کردیم و در ایام عید این سیاست تشدید شد و همچنان فاصله‌گذاری فیزیکی و راه‌اندازی زندگی مردم با حفظ سلامتی و بهداشت آنان در اولویت‌مان است.

ربیعی تأکید کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند که همچنان فاصله خود با دیگران را رعایت کنند به گونه‌ای که از این به بعد سه نفر در یک مغازه نباید کنار یکدیگر بایستند و همچنین نباید مردم در وسایل حمل و نقل عمومی با فاصله نزدیک در کنار یکدیگر باشند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: از وزارت بهداشت و درمان سپاسگزارم که تاکنون پروتکل‌های زیادی را برای مقابله با بیماری کرونا ایجاد کرده است.

ربیعی افزود: ما ارزیابی از سیاست ها خواهیم داشت و نسبت به سیاست ها و تکمیل سیاست ها تجدید نظر خواهیم کرد اما دیدگاه تمام کارشناسان سلامت در کشور و در فضای بین الملل این است که هیچ چشم اندازی برای از بین رفتن این ویروس در کوتاه مدت وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان در حوزه بین الملل پیش بینی می کنند تا یک سال آینده احتمال ادامه دار بودن این بیماری وجود دارد بنابراین اعلام می کنم ما باید بتوانیم بر اصل حفظ فاصله گذاری و سلامت سبک های زندگی که مبتنی بر بهداشت است را جاری کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما نمی توانیم ادارات را به مدت یک سال تعطیل کنیم، تاکید کرد: بنابراین پیش بینی ما این بود افرادی که بیماری زمینه ای دارند به آنها اجازه بیرون رفتن ندهیم برای اینکه ادارات خلوت شود به همین جهت ساعت کار را ۷ تا ۱۴ تعیین کردیم و همچنین برای اینکه ادارات خلوت شود یک سوم از نیروها را ملزم به دور کاری کردیم و دست مدیران را در این زمینه باز گذاشته ایم.

ربیعی گفت: این موارد تصمیماتی بود که ما فکر کردیم باعث می شود هم چرخه اداره کشور بچرخد و هم زنجیره شیوع قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: البته به یاد دارم، رئیس جمهور یکی از کشورهای اروپایی هم اعلام کرد افرادی می توانند از خانه خارج شوند که به محل کار خود بروند. یعنی کشورهای دیگر هم رفتن به محل کار را اصل گرفتند و در عین حال ماندن در خانه هم اصل است بنابراین دانشجویان و دانش آموزان و زنان خانه دار و بازنشستگان و بسیاری از افرادی که خارج از خانه کار ندارند باید در خانه بمانند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: من فکر می کنم در تصمیماتی که تاکنون اتخاذ شده آینده نگری وجود دارد و نوعی ظرفیت سنجی جامعه هم در آن است.

ربیعی با بیان اینکه رسانه ها هم در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند و باید به طور مداوم بگویند ما همراه با مراعات فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی زندگی خواهیم کرد، افزود: ما در خانه خواهیم ماند مگر اینکه بخواهیم خرید کنیم یا کارهای اداری مان را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم نزولی شدن مبتلایان به کرونا، دولت چه اقداماتی را در دستور کار دارد؟ گفت: آنچه امروز من از میزان گسترش بیماری خدمت شما عرض می کنم آخرین آماری است که هم در دولت و هم در ستاد ملی کرونا مطرح شد و حاصل مذاکره من با مسئولان ارشد حوزه سلامت کشور است.

سخنگوی دولت افزود: در اغلب مناطق کشور ما آمار نزولی داریم اما تدریجی است یعنی به صورت تدریجی رو به کاهش است. به این معنا که منحنی افت یک باره ندارد و با ضریب زاویه و شیب ملایم رو به پایین است.

ربیعی گفت: در تهران هم این روند دیده می شود اما کندتر از حد متوسط است، به دلیل غربالگری که انجام شد آمار سرپایی ها به طرز قابل توجهی در کشور به ویژه در تهران کاهش پیدا کرده است و طرح غربالگری کمک بسیاری به ما کرد.

وی تاکید کرد: رسیدگی از بخش درمان و بیمارستان به بخش بهداشت انتقال پیدا کرد و من اعلام می کنم با زیرساخت های خوبی که در مراکز بهداشتی طی ۶،۷ سال گذشته ایجاد شد و با افزایش دستگاه های سی تی اسکن و تخت های بیمارستانی امروز این اقدامات به مدد ما آمده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تعداد بیماران نسبت به اسفند ماه کاهش پیدا کرده اما اخیرا تعبیری از یکی از روسای خوب دانشگاه ها مطرح شد مبنی بر اینکه در یک روز، آمار به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرد و این تعبیر غلط نیست، افزود: شاخص های آماری را باید به شکل یک روند ببینیم؛ ممکن است در یک روز چنین اتفاقی افتاده باشد اما روند تا به امروز روند کاهشی را در میان مدت و بلند مدت نشان می دهد.

ربیعی با بیان اینکه تعداد فوتی ها نیز روند کاهشی دارد، گفت: تعداد بیماران بدحال ما که به آی سی یو منتقل می شوند در اثر تجمعی افزایشی است. با این حال در تعداد بستری ها روند کاهشی داریم. بنابراین در اثر تجمعی هم ممکن است افزایش داشته باشیم اما این به علت آن است که ما از نمودارهای اثر تجمعی استفاده کرده ایم.

وی درباره عمر این ویروس هم گفت: رفتار این ویروس ناشناخته است و پیش بینی های بین المللی حاکی از حل شدن این بحران در کوتاه مدت نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کارشناسان حوزه سلامت پیش بینی کرده اند که ساخت واکسن این بیماری ۱۸ ماه طول می کشد، اظهار داشت: آنچه مسلم است تا امروز هیچ داروی اختصاصی برای ویروس کرونا کشف نشده است و اگر آغاز به کاری هم در این باره شده است همانطور که گفتم تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید، داروهای فعلی برای سایر ویروس ها، باکتری ها و بیماری های دیگر است که در حال حاضر تجویز می شود و ممکن است فوایدی هم داشته باشد اما اختصاصا مربوط به کرونا نیست.

ربیعی گفت: اخبار حوزه سلامت را که دنبال می کردم جامعه علمی آمریکا بر روی مصرف یک داروی ارزان قیمت که آقای ترامپ بر مصرف آن اصرار می کرد چالش داشتند. داروهایی که ما استفاده می کنیم قطعا مورد تایید کمیته علمی مستقر در وزارت بهداشت است و برای داروهای جدید هم اگر فاقد مستندات باشد باید مورد کارآزمایی بالینی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم اقداماتی که تاکنون صورت دادیم موثر بوده است ولی قطعا نتیجه این اقدامات منوط به این است که ما به توصیه های «در خانه بمانیم» عمل کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمارهای ما نسبت به شاخص های جهانی آمار بدی نیست و برخی شاخص های ما وضعیت بهتری از بعضی کشورهای توسعه یافته دارند، گفت: اما نباید مغرور شویم و نباید بیماری را دست کم بگیریم و باید با این ویروس هیولایی که جان انسان ها را مورد هدف قرار داده است با برنامه ریزی و مراعات و با زندگی همراه با پروتکل های بهداشتی ادامه دهیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
11
حالا جان کارمند وکارگر را اگر کرونا گرفت اونوقت
دولت چه خاصیتی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اگه قبلا بویژه در اسفند اینکارو میکردید ، از اول اردیبهشت واقعا کشور باز بود نه تعطیل. حالا هم اگه تا آخر اردیبهشت ادارات رو ببندید (مثل عید که ناخواسته! بسته بود) کمک میکنه و از خرداد کشور از تعطیلی در میاد وگرنه تا تابستون کرونا مهمونمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
12
کشورهای خیلی پیشرفته که صد سال دیگه هم ایران به پای آنها نمی‌رسد چگونه تعطیل کرده اند؟؟؟!!!! ؟؟؟!!!!
بیدل
|
United States of America
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
15
کار شما جز شعار دادن چیز دیگری نیست ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
11
شعار دولت در خانه بمانید هست ولی ادارات رو نمیتونن تعطیل کنند.
میشه بگید باید به کدوم ساز شما باید رقصید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
5
خودشون تکلیف خودشون را نمی دونند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
7
مشکل شما این است که میخواهید مردم از جیب خودشان قرنطینه بشوند و مثل همیشه شما هزینه نکنید یکبار هم در این چند سال شما از خودتون برای مردم مایه بذارید و خرج کنید بخدا این منابع و ثروت های کشور مال خود مردم هست برای اینطور مواقع بعد از مردن مردم چه فایده داره دیگی که الان برای مردم نجوشد میخواهم...
صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
6
ادارات را تعطیل نمی کنید بعد می گویید چرا همت ترافیک دارد . مصداق یک بام و دو هوا هستید .
مردم به فکر خودتان باشید مسوولان به فکر خودشانند .
نهلاتنل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
6
حاجی ما هم میفهمیم...همون طور که میگی شعاره .....کلا شعار دادن کار خوبیه...شعار بده ما هم بعد تو تکرار میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
5
ایران با کدام اقتصاد کدام پیشرفت کدام صنعت ادعای ضرر رسیدن به آنها را دارد
اگر ادارات باز است پس کارمند باید سرکار برود ارباب رجوع باید بیاید چه کسی در خانه بماند
فکر کنم باز هم مردم باید خودشون به فکر خودشون باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
4
همين شعارهاي شماست كه ......
يكبار هم حاضر نشديد پول همين مردم را براي خود مردم خرج كنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
5
خب یک ماه تعطیل کنید . دو ماه تعطیل کنید. یک سال 12 ماه هستا !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
1
امروز هم جلسه اقتصادي دولت انجام شد كه دستاوردهاي داشت
چي؟؟؟
دستاورد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
1
دستاوردهايي؟؟؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
ادارات باز ، کارخانه ها باز ، مترو باز، اتوبوسرانی فعال، تاکسی رانی فعال ، سوپری فعال ، میوه فروشی ها فعال، فروشگاههای بزرگ اگه محبت کنن میتونن ۲۴ ساعته باز باشن، آقای ربیعی این چه وضع مبارزه با کرونا است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
اینو درست گفتی. فقط شعارتونه که در خانه بمانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
چرا ادارت تعطیل بشه چی میشه
ما که کلا هرروز از همه دنیا عقبیم
یک ماه هم عقب باشیم چی میشه؟
بهتر
ر از اینه هرروز 150نفر بمیرم که یک ماه خواهد شد4500نفرمرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
2
سلام، آقا من یک سوال دارم ، تو رو به خدا جواب بدهید؟؟. من چه جوری در خانه بمانم و اداره هم بروم؟؟؟ من که رد دادم.
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
خودش داره میگه دیگه درخانه بمانید فقط یک شعاره هیجا رو نمیشه تعطیل کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین