کد خبر: ۶۴۵۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

کلاهبرداری با ترفند شرکت در مسابقات تلفنی با حضور افراد سرشناس

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره کلاهبرداری با تماس‌های مشکوک مبنی بر شرکت در مسابقات رادیویی و تلویزیونی توسط افراد سودجو به کاربران هشدار داد.
کلاهبرداری با ترفند شرکت در مسابقات تلفنی با حضور افراد سرشناس
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رامین پاشایی اظهارکرد: تماس تلفنی با شهروندان و شرکت در مسابقات تلویزیونی و رادیویی و برقراری مصاحبه دروغین با شخصیت‌های کشوری و افراد سرشناس، طی سال‌های گذشته یکی از ترفندهای رایج کلاهبرداران بود که با اطلاع رسانی گسترده و افزایش آگاهی هموطنان در این خصوص، سطح وقوع این گونه جرایم در کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح قرنطینه خانگی اظهارکرد: افراد کلاهبردار در اقدامی فریبکارانه با طراحی پلت فرم های مجرمانه ضمن برقراری تماس تلفنی با هموطنان عمدتا از طریق پیام‌رسان واتساپ و سایر خطوط تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

پاشایی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت عابر بانکی افراد را دریافت و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: در اجرای مسابقات زنده رادیوئی و تلویزیونی اولویت تماس با متقاضیانی است که ثبت نام کرده‌اند و ارتباط با این افراد نیز از خطوط تلفن ثابت شهری انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه‌های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در عملیاتی کردن اهداف خود ناکام بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین