کد خبر: ۶۴۵۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

پیش‌بینی کیسینجر از جهان پساکرونا

وزیر خارجه پیشین آمریکا ضمن تأکید بر نیاز واشنگتن به همکاری با دیگر کشورهای جهان برای شکست ویروس کرونا هشدار داد که در صورت عدم اقدام مناسب، احتمالاً اقتصاد جهان برای چندین نسل با بحران روبرو خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«هنری کیسینجر» وزیر خارجه پیشین آمریکا طی یادداشتی در روزنامه «وال استریت ژورنال» هشدار داد که احتمال می‌رود کروناویروس به بحران اقتصادی در جهان منجر شود که نسل‌ها ادامه داشته باشد.

وی که در دوران ریاست‌جمهوری نیکسون و فورد بعنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت داشت، تصریح کرد که اگر اقدامات مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا صورت نگیرد، احتمال بحران اقتصاد جهان وجود دارد.

پیش‌بینی کیسینجر از جهان پساکرونا

کیسینجر در اظهاراتی صریح و تند در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان گفت که «شکست (در مقابله با کرونا) می‌تواند جهان را به آتش بکشد».

علیرغم تسریع شیوع ویروس «کووید-19» در ایالات متحده آمریکا و مبتلا شدن بیش از 300 هزار نفر و قربانی شدن 8 هزار و 454 نفر در آمریکا بر اثر بیماری همه‌گیر کرونا، کسینجر معتقد است که کاخ سفید اقدامات منسجم و پایداری در جلوگیری از وقوع یک فاجعه قریب‌الوقوع انجام داده است.

وی با اینحال ادامه داد: «(اما) دولت (آمریکا)می بایست با دوراندیشی عملکرد کارآمدی برای شکست این بیماری داشته باشد تا نه تنها اعتماد مردم آمریکا بلکه اعتماد جهان را مجدداً به دست آورد».

کیسینجر در ارتباط با پیامدهای شیوع کرونا بر اقتصاد جهان گفت: «وقتی بیماری همه‌گیر کووید-19 به پایان برسد، مؤسسات بسیاری از کشورهای جهان بعنوان (شرکت‌های) ناکام و شکست‌خورده تلقی خواهند شد. خواه این قضاوت منصفانه باشد یا خیر، حقیقت اینجاست که جهان بعد از ویروس کرونا دیگر به همان شکل قبل نخواهد بود»

کیسینجر سپس تصریح کرد که آمریکا باید به سرعت درمانی برای مقابله با کرونا پیدا کند و برای بازسازی اقتصاد جهانی تلاش کند و از «نظم جهانی لیبرال» محافظت کند و «حتی ایالات متحده آمریکا هم نمی‌تواند با یک تلاش صرفاً ملی، بر این ویروس (کرونا) غلبه کند».

اظهارات کیسینجر در شرایطی مطرح شده است که تا روز گذشته (شنبه)، تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 203 هزار و 188 نفر افزایش یافته است و تعداد قربانیان این ویروس نیز به 64 هزار و 747 نفر رسیده است.

ایالات متحده آمریکا همچنان با 311 هزار و 637 مورد ابتلا و 8 هزار و 454 قربانی، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در جهان دارا است.

اسپانیا با 126 هزار و 168 مبتلا به کرونا و 11 هزار و 947 قربانی جایگاه دوم و ایتالیا با 124 هزار و 632 مورد ابتلا و 15 هزار و 362 قربانی جایگاه سوم بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در جهان دارا هستند.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در این یادداشت به کمبود تجهیزات در آمریکا برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: «تجهیزات پزشکی برای رویارویی و مقابله با (بیماری کرونای) موج گسترده‌ای از مبتلایان ناکافی است. ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه رو به اتمام است. «تست‌گیری» برای تعیین میزان آلودگی (به کرونا) ناکافی است...یک واکسن موفقیت‌آمیز احتمالاً 12 تا 18 ماه دیگر ساخته می‌شود».

وی تصریح کرد که آمریکا برای شکست کرونا نیاز به همکاری با دیگر نقاط جهان دارد و گفت: «نیازهای فعلی باید با تدوین چشم‌انداز و برنامه همکاری‌های بین‌المللی و جمعی برای مقابله با بحران همراه باشد».

وی سه گام را به آمریکا برای مقابله و شکست کرونا و سپس ثبات‌بخشی به اقتصاد پیشنهاد داد و اولین راه را پیدا کردن درمانی برای ویروس کرونا دانست.

وی گفت: «ما باید تکنیک‌ها و فناوری‌های جدیدی را به منظور کنترل بیماری‌های عفونی و (تولید) واکسن‌های متناسب برای جمیعت وسیعی توسعه دهیم».

بنا به گفته کیسینجر، گام دوم «بهبودی زخم‌هایی است که بر اقتصاد جهان وارد آمده است. رهبران جهان درس‌های مهمی را از بحران مالی سال 2008 آموخته‌اند اما شرایط فعلی به واسطه حجم جهانی (شیوع) ویروس کرونا پیچیده‌تر است. مدارس تعطیل شده‌اند، رستوران‌ها تعطیل شده‌اند و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا شده است».

وی تأکید کرد که می‌بایست اقدامات مؤثری برای رفع خسارات وارده به آنهایی که بیشترین لطمه را از تعطیلی‌ها دیده‌اند، صورت بگیرد.

کیسینجر سپس تصریح کرد که گام سوم و نهایی، «پاسداری و محافظت از اصول نظم جهانی لیبرال است».

وی در پایان تأکید کرد که چالش کنونی جهان، مدیریت بحران و ساخت آینده است و شکست در این چالش می‌تواند جهان را به آتش بکشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
1
میلیارد، میلیارد برای اهداف نظامی روی زمین وآلان هم در فضا خرج کردند و می کنند و آلان در یک بحران از کمبود خدمات و نیازهای پزشکی صحبت می کنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین