کد خبر: ۶۴۵۶۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
با موافقت نمایندگان مجلس؛

طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار مجلس خارج شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مغایرت طرح سه فوریت تعطیلی یک ماهه کشور با اصول قانون اساسی موافقت کردند و این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان در نشست علنی امروز - سه‌شنبه - مجلس شورای اسلامی با مغایرت طرح سه فوریت تعطیلی یک ماهه کشور با اصول قانون اساسی موافقت کردند؛ بنابراین این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

عبدالکریم حسین زاده طراح طرح سه فوریتی تعطیلی کشور برای یک ماه بر اساس اصل ۷۹ قانون اساسی، گفت: علیرغم اینکه در یک ماه گذشته تمامی نمایندگان به دنبال انجام کاری برای کمک به شرایط کشور بودند اما اختیار مداخله مستقیم در تصمیمات را نداشتند.

طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار مجلس خارج شد

نماینده نقده، اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی غفلت چند هفته‌ای رخ داده در مبارزه با کرونا یکی از آسیب‌های اساسی را موجب شد که به دلیل این غفلت ۸۰ نفر از نمایندگان خواستار تصویب طرح سه فوریت تعطیلی کشور برای یک ماه بر اساس اصل ۷۹ قانون اساسی شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس هشدارهای سازمان بهداشت جهانی اگر کشورها محدودیت‌های تردد را رعایت نکنند درگیر موج دوم شیوع کرونا خواهند شد، اظهار کرد: ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و نباید تعطیلی کشور را ترور سیاسی و اقتصادی قلمداد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تعطیلی یک ماه کشور به این معنا است که علیرغم تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی میان حفظ جان ملت و عدم آسیب‌پذیری اقتصاد، جان مردم را انتخاب کرده است.

حسین زاده ادامه داد: از عمر فعلی مجلس تنها ۴۰ روز باقی مانده است اگرچه این ۴۰ روز برای نمایندگان عددی نیست اما می‌توان در این ایام با قرنطینه جان مردم را حفظ کرد.

این نماینده در مجلس دهم از عدم پیش‌بینی وضعیت کنونی، سردرگمی در تصمیم‌گیری انتقاد کرد و گفت: می توان با استفاده از منابع حاصل از اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان، برداشت یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی با اذن رهبری و کاهش مصرف سوخت، طرح سه فوریت تعطیلی یک ماهه کشور را اجرایی کرد.

بر اساس این گزارش طرح ۳ فوریت تعطیلی یک ماهه کشور با اخطار قانون اساسی مبنی بر مغایرت این طرح با اصول قانون اساسی از دستور کار مجلس خارج شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
میرزاده عشقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
1
«دیدی چه خبر یود؟!»
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
4
به رد شدن طرحهای چند فوریتی از طریق طرح ۴ فوریتی ( تاکید میکنم طرح ۴ فوریتی ) عادت داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
2
اگه نمیتونستین به جمع بندی برسین همون اول تو رسانه مطرح نمیکردین آقایان نماینده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
2
این هم مثل قرنطینه قم است. بعد از یکی دو ماه میگن اگه یک ماه تعطیل کرده بودیم اینطور نمی شد. مطمئنا شرایط بسیار وخیم خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
به این میگن مجلس تعطیل !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین