کد خبر: ۶۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

کرونا بین جنگل‌های بارانی آمازون و جهان جدایی انداخته است

جنگل‌های بارانی آمازون در عمق منطقه شمالی برزیل که فقط رودخانه‌ها، معابری عبوری‌شان هستند، با همه‌گیری کرونا از دیگر نقاط جهان جدا افتاده و دسترسی ساکنان آن به بخش‌های وسیع‌تر محدودتر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری فرانسه، مردم این منطقه برای دسترسی به جهان خارج فقط از قایق استفاده می‌کنند و در برخی موارد، این سفر آبی تا بیش از یک هفته به طول می‌انجامد.

اما به دلیل همه گیرشدن کرونا، مقام‌های ایالت آمازوناس در شمال غربی برزیل سفرهای آبی را به ترددهای ضروری محدود کرده‌اند تا از شیوع هرچه بیشتر کرونا جلوگیری شود.

کرونا بین جنگل‌های بارانی آمازون و جهان جدایی انداخته است

«جرفسون کالداس» هماهنگ کننده منطقه‌ای آژانس ملی سلامت «آنویسا» گفت: انتقال محموله‌ها به این منطقه طبق معمول انجام می‌شود، اما تردد افراد به موارد استثنایی همچون فوریت‌های پزشکی و خدمات اضطراری کاهش یافته است.

حتی سفرهای مجاز تحت قوانین و مقررات خاصی انجام می‌شود، به طوری که قایق‌ها اجازه دارند تا ۴۰ درصد ظرفیت مسافر بارگیری کنند و باید حامل محموله‌های آب، صابون و مواد ضدعفونی دست باشند.
محدودیت‌های اعمال شده برای این جنگل برابر با تمهیداتی است که در حال حاضر بر حدود نیمی از جمعیت جهان حاکم است.

آمازوناس بزرگترین ایالت برزیل است، منطقه‌ای انبوه از جنگل به وسعت بیش از ۱.۵ میلیون کیلومتر مربع که با مجموع مساحت کشورهای پرو و اکوادور برابری می‌کند.

درحال حاضر، ۵۳۲ مورد ابتلا به کرونا در این ایالت و به طور عمده در مانائوس مرکز آن به ثبت رسیده و ۱۹ مورد مرگ بر اثر مبتلا شدن به کووید – ۱۹ در این ایالت گزارش شده است.

حال این نگرانی وجود دارد که مبادا ویروس کرونا به جنگل‌های بارانی و به ویژه جوامع بومی مستقر در آن سرایت کند. بومیان به طور خاص در برابر بیماری‌های وارد شده به منطقه مسکونی‌شان آسیب‌پذیر هستند، زیرا از نظر تاریخی از میکروب‌هایی که بخش اعظم جمعیت جهان نسبت به آن مصونیت دارند، دور افتاده‌اند.

در گذشته، بیماری‌هایی چون آبله و آنفلوانزا به جوامع بومی دورافتاده، زیان‌های بسیاری وارد کرده و تلفات بالایی در میان آنها برجا گذاشته است.

مقام‌های محلی هفته گذشته اعلام کردند، نخستین مورد ابتلای یک زن بومی به ویروس کرونا در ایالت آمازوناس تائید شده است.
در این میان، محدودیت‌های اعمال شده در زمینه تردد، زندگی صدها خانواده را که به ماهیگیری و غیره برای تامین مایحتاج خود نیاز دارند، تحت تاثیر قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین