کد خبر: ۶۴۵۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲

پامپئو: مردم عراق مسؤول تشکیل دولت هستند نه گردان‌های حزب‌الله

وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، تنها مردم عراق مسؤول تشکیل دولت هستند و شبه‌نظامیان گردان‌های حزب‌الله نمی‌توانند نخست وزیر آینده این کشور را انتخاب کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از بغداد الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری در وزارت خارجه این کشور در واشنگتن گفت، کشورش از هر نخست‌وزیر عراق که به دنبال ترقی و پیشرفت این کشور باشد، حمایت می‌کند. آمریکا به دنبال عراقی باثبات بوده و از تحمیل اسامی توسط کشورهای دیگر به بغداد برای پست نخست‌وزیری نگران است.

وی با بیان اینکه تنها مردم عراق مسؤول تشکیل دولت هستند گفت: "شبه‌نظامیان گردان‌های حزب‌الله نمی‌تواند نخست وزیر آینده عراق را انتخاب کند". ما باید به دنبال ساخت عراقی مستقل باشیم و این کشور را وارد مسائل فرقه‌ای نکنیم.

پامپئو: مردم عراق مسؤول تشکیل دولت هستند نه گردان‌های حزب‌الله

پامپئو با بیان اینکه باید با موارد تهدید و نگرانی در عراق مقابله شود، ادامه داد: نخست‌وزیر آینده باید زبان خواست و اراده مردم عراق بوده، از میان آنها باشد، روند صلح را در پیش گرفته، خواستار انجام اصلاحات و در خدمت مردم این کشور باشد.

وی ادامه داد: آمریکا اواسط ماه ژوئن در پی شیوع ویروس کرونا انجام مذاکرات با دولت عراق را پیشنهاد داد و در این مذاکره همه مسائل استراتژیک از جمله آینده حضور نظامی آمریکا در عراق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما تلاش می‌کینم که روابط خوب خود را با عراق ادامه دهیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: نباید وجود ویروس کرونا قدرت ما را در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق محدود کند.

پیش از این وزیر خارجه عراق در توییتی اعلام کرد: وزارت خارجه این کشور پیامی را از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده که در آن آمریکا خواستار انجام مذاکرات براساس مفاهیم مطرح شده در چارچوب استراتژیک و تجدیدنظر کامل پیرامون آینده روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و منطقه‌ای شده است.

نخست‌وزیر مستعفی عراق نیز از انجام گفت‌وگوی استراتژیک میان دولت بغداد و واشنگتن استقبال کرد.

روابط عراق و آمریکا در پی ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و معاون سازمان حشد شعبی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین‌المللی بغداد تیره شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین