کد خبر: ۶۴۵۷۹۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
روحانی گفته "دولت ۳۰ بهمن متوجه شیوع ویروس کرونا در کشور شد"

روحانی: صندوق بین‌المللی پول نباید میان کشورها تبعیض قائل شود/آن روز که فهمیدیم کرونا در قم شیوع یافته، همان روز از قم هم خارج شده بود

رییس جمهور گفت: از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که به وظایف قانونی خود عمل کنند ما اگر درخواستی برای وام از صندوق بین‌المللی پول کرده‌ایم، اگر میان ما و دیگر کشورها تبعیض قائل شوند نه برای ما و نه برای افکار عمومی جهان قابل قبول نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است امید به آینده است، گفت: آن کسی که در زندگی فردی و جمعی الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است منتظر است و درست می‌گوید. بنابراین در مکتب ما یأس معنا ندارد و باید همیشه امید به آینده وجود داشته باشد.

وی افزود: نباید در ذهن ما بن بست نسبت به آینده وجود داشته باشد، بلکه باید بدانیم همیشه فرجی در کار خواهد بود. امروز هم بسیار به این موضوع امید به آینده و ایمان نیازمندیم.

روحانی: صندوق بین‌المللی پول نباید میان کشورها تبعیض قائل شود/آن روز که فهمیدیم کرونا در قم شیوع یافته، همان روز از قم هم خارج شده بود

روحانی تاکید کرد: فرج و گشایش واقعی در انتظار جهان است و این موضوعی است که می‌تواند ما را از غم و افسردگی نجات دهد؛ چرا که آینده جهان پر از عدل و داد خواهد بود. پس عید نیمه شعبان بسیار مهم است و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت این ایام سخت را پشت سر بگذاریم.

رییس جمهور با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز انرژی هسته‌ای است، گفت: امسال هم برنامه‌ریزی برای این روز شده بود تا بسیاری از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای که مخصوصا از اردیبهشت پارسال قدم به قدم سریعتر پیش رفتیم و به دستاوردهای بزرگی رسیدیم را اعلام کنیم، اما امسال شرایط برای این کار مناسب نیست و در آینده به مردم اعلام خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه این دستاوردها شامل مسائل پزشکی و سلامت هم می‌شود، اظهار کرد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج‌هایی را برای جامعه ما به ارمغان آورد، اما در زمینه سلامت و نیازهای بخش درمانی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است و امروز تولید کیت‌ها به مرحله خودکفایی نزدیک شدن است.

وی افزود: در زمینه سی تی اسکن آنچه دستاورد یک شرکت دانش بنیان بود در زمان کوتاهی عکس را تفسیر می‌کند و میگوید که اشکال در کجای دستگاه تنفسی بیمار است. همچنین کیت‌های تازه‌ای تولید شده و به ما نشان می‌دهد در زمان کوتاه که آیا طرف کرونا گرفته و آن را پشت سر گذاشته یا نه. این بسیار مفید است برای کسانی که در جامعه این ویروس به آنان اصابت کرده و آن را پشت سر گذاشته اند بدون اینکه علامتی داشته باشد و با این کیت می فهمد آیا آنتی بادی برایش به وجود آمده یا نه.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز برای تنفس مصنوعی در داخل تولید ما افزایش یافته است،‌ تاکید کرد: به اندازه نیاز بخش پزشکی ما این تولیدات انجام می‌شود و هم در تجهیزات پزشکی و هم ضدعفونی‌ قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است. در حالی که در روزهای اول یکسری دانشجو از چین به ایران می خواستند بیایند اما هیچکس نمی‌توانست مسئولیت قرنطینه را قبول کند و از زیر بار شانه خالی می‌کردند. آنقدر ترس و وحشت وجود داشت و دلیلش هم این بود که امکانات کافی و لازم فراهم نبود، اما امروز این شرایط برطرف شده است و حالت اضطراب اولیه دیگر وجود ندارد.

روحانی تصریح کرد: در شرایط تحریمی و شیوع ویروس مردم ما وفور مواد غذایی و حتی بهداشتی را مشاهده می‌کنند و امیدواریم برای ماسک هم به خودکفایی برسیم. حتی برای الکل هم برخی کارخانه‌های استانی گفته اند که اگر تولید افزایش یابد می‌توانیم استانهای خود را تامین کنیم و به سایر استانها هم بفرستیم.

وی افزود: وزیر نفت گفته است که در همه بخش‌های تولیدی نفت که همه پروتکل‌ها عمل می‌شود هیچ مورد ابتلا به کرونا نداشته‌ایم. این نشان می‌دهد هم می‌توان کار کرد و هم به کرونا مبتلا نشد. همه این کارها هم برای این است که تولیدات ما افزایش باید.

رییس جمهور ادامه داد: آمار ذخایر گندم نشان می‌دهد ما ذخایر خوبی برای مدتی داریم و این نشان می‌دهد که کشور ما در شرایط خوبی قرار دارد. کالای اساسی و ضروری غذایی هم نشان می‌دهد که ذخایر بسیار خوبی دارند. هفته گذشته تصمیم خوبی برای کل سال ۹۹ گرفتیم که از کجا نیازمندی کالاهای اساسی انجام شود و این نشان دهنده این است که همه بخشها از برق، گاز، نفت، آب و از همه مهتر بهداشت فعال هستند.

روحانی افزود: اقدامات خوبی برای زندگی و نیازمندی‌های ضروری مردم برای این شرایط انجام شده است. ما از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که در این شرایط به وظایف قانونی خود عمل کنند ما اگر درخواستی برای وام از صندوق بین‌المللی پول کرده‌ایم اگر میان ما و دیگر کشورها تبعیض قائل شوند نه برای ما و نه برای افکار عمومی جهان قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: موج اول مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم. به عنوان دولت از ۳۰ بهمن متوجه ورود کرونا شدیم و در همان جلسه اعلام شد که خبر را به مردم بدهیم. آن روزی که به ما اعلام شد اول فقط در قم بود و روز بعد اراک را هم اعلام کردند که متوجه شدیم آن روز که ما فهمیدیم هم در قم شیوع یافته و هم از قم عبور یافته است. اکثر استان‌ها را هم که میپرسم می‌گویند روز یک یا دو اسفند این بیماری وارد استان شده است. ما از همان روز اول چیزی را از مردم عزیزمان پنهان نکردیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: تا حالا هم هرچه موفقیت در این روزها را تجربه می‌کنیم و کارگاه‌های تولیدی را فعال می‌بینیم و کشاورزی رونق دارد یا سیلابها خسارت آنچنانی نداشته است به خاطر کار بزرگی است که مردم انجام داده‌اند و وزارتخانه‌ها هم کوشیدند از پارسال تا امروز آمادگی در برابر سیلاب را بالا برند تا جایی که امروز از سیلاب‌ها خوشحالیم چون سدها آماده هستند و در مناطق پرخطر سدها خالی شدند و رودخانه‌ها لایروبی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
5
6
جنگ با این ویروس از جنگ عادی هم مشکلتر است، این را همه دنیا میگویند. در مورد مرحله فاصله گذاری
بهتر است افرادی که در محل کار بایستی حاضر شوند روندی درست شود که شب را در آنجا بمانند و در آخر هفته ها به خانه هایشان بروند . این کار مقدار زیادی اوج رفت و آمد صبح و شب را کم می کند .بقول اقای رئیس مجلس

یک ماه محکم بایستیم تا زمین گیر و نابودش کنیم(خانم ها بروند خانه) مجلس،وزرات خانه ها ،بانکها،صدا و سیما ،کسب و کارهای کوچک در صورت توانستن (خورد وخوراکشان با پیک دریافت شود)
فراموش نکنیم هزینه جانی و مالی یک تخت سفری در محل کار خیییلی،خیلی کمتر از هزینه جانی و مالی خدای ناخواسته یک تخت در بیمارستان است، و افزون بر این فکر بیخودی از خونه بیرون نیامدن را در مردم تقویت میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
5
منظور از همه دقیقا کیا هستند و کجا رفتند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
13
لطفا خبر رو کامل اعلام کنید اعتبار یک میلیونی، باز پرداخت دوساله و بعد از آن خداخافظی با یارانه چون مردم عادت کردند دو سال ماهانه پولی به حسابشان واریز نشده البته با احتساب دلار دوسال آینده باید با پول یارانه ۳ لیتر شیر خرید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
11
حتما روز جمعه بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
9
روزانه پنج هزار نفر تست می کنند بعد جناب رییس جمهور ادعای برتری بر کل جهان می کند ?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
5
اگر دولت حقیقاتا به فاصله گذاری اجتماعی معتقد است چرا ساعات ورود وخروج مردم از اداره ها شرکتهای خصوصی بانکها ومراکزی که قرار است باز شود در محله های مختلف ساعات شروع واتمام کار را در یک فاصله زمانی مناسب متفاوت نمی گذارد تا با موج ورود انسانی در ساعت هفت صبح و ساعت چهارده روبرو نشویم که حتی باید کارخانه ها را در برگیرد که دوشیفت وبیشتر کار کنند اما با جمعیت کمتر انسانی کار کنند وفاصله زمانی شروع بکار انقدر متفاوت که بتوان فاصله های اجتماعی را تا حدودی رعایت کرد ومناطقی که کرونا بیشترین شیوع باید هنوز ان مناطق در هر شهر در قرنطینه بمانند مترو اتوبوسها اگر فاصله گذاری را در واگنها رعایت نکنند جریمه گردند فقط با یک برنامه پیچیده درمناطق مختلف مربوط به یک شهر وبرخورد متفاوت با مناطق مختلف میتوان انتظار داشت که هفته دیگر با موج کرونا روبرو نشویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
10
پس دولت همیشه اخبار رادیر متوجه میشه گران شدن بنزین
هواپیمای اوکراین وحالا هم میفرمایند ۳۰ بهمن متوجه شدند
این که خیلی مظلومیت است جناب وزیر اطلاعات چه میکند،،!؟
همه ملت از اوایل بهمن گفتند وهشدار دادند که کر نا آمده ،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
8
وقتی کرونادرچین بوداکثرکشورها رفت وآمدهارالغو کردنددرحالی که حتی چنداستان درایران درگیرکروناشده بودولی شرکت ماهان فانوس خاموش هنوزرفت وآمدها ادامه می داد.منشاء مبتلا یان دراغلب شهرها واستانهاازشهرقم بودکه درهردو موردمسئولان کشورکاملا متخلف محسوب می شوندچراشرکت ماهان به مردم رحم نکرد؟چراخروجی های شهرقم قرنطینه نشدند وکل کشوربه مخاطره افتاد؟اکنون دولت محترم چراحقوق بگیران متنفع ازکرونا رادرصف خسارت دیدگان ازکرونادریافت1میلیون قراردادید.آیت الله سیستانی هرکسی دانسته عامل انتشارای ویروس بدیگران شودوموجب فوت گیرنده شودازنظرشرعی قاتل محسوب میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
5
به هر نفر یه ملیون بدید حداقل مشکل گشا باشه بعد از یارانه کم بکنید مثلا چهار ساله کم بکنید.
علی تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
7
شوروی سابق تنها کشوری بود که قبل از فروپاشی تنها ایدولوژی مارکسیستی وکمونیستی را ازطریق هوادارانش به کشورهای دیگر صادر میکرد و به نوعی باج خو اهی میکرد.ولی این دولت چین کمونیستی همون ایدولوژی را با صادر کردن صنعت خودش وخیلی مخربتر از شوروی سابق صادر میکنه.وقتی لباس روش نوشته ساخت چین باید اینو بپذیریم که بیعت با این کشور خطرناک ویروسهاشم ساخت چینه.مواظب ویروسهای بعدیش هم باشید که توراهستند وبنا به فراخور حالشون با صنعتشون صادر خواهند کرد.
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
3
7
آقای روحانی عزیز ما جوانان نگران پدران و مادرانمان هستیم. از وقتی فهمیدیم چی به چیه تو گوشمان رافت اسلامی و احترام به پدر و مادر مخصوصا در دوران پیری خوانده شده. اکثر ما جوانان بیکاریم از بی پولی جرات ازدواج نداشتیم و هنوز هم با نان نان آور ۶۵ ساله خانه زنده ایم. که با سیاستهای به ظاهر خطرناک کرونایی شما مجبورند کار کنند تا نانمان قطع نشه و این باعث نگرانی شدید ما میشه. به ما حق بدید ناراحت باشیم از اینکه خیلی راحت میگید در خانه ماندن شعاره باید چرخ اقتصاد مملکت هم بچرخه. برا ما این یعنی برا چرخ اقتصاد مملکت نان آور خونه را از دست دادیم هم دادیم. نان آور من اگه بره دیگه با این اوضاع پارتی بازی کاری برا من نیست. شمارم درک میکنم به حق به فکر کارگر روز مزد هستین. ازتون خواهش میکنم ۴۵ روز مملکت را تعطیل کنید. از افراد نیازمند به پول یک میلیونی بخوایید اس ام اس بزنند با شماره ملی و شما بررسی کنید اگر حسابهای بانکی آنها واقعا خالی باشه یک میلیون را برایشان ارسال کنید. مطمئن هستم کمتر از ۳۰ درصد نیازمند واقعی محترم و ۱ درصد جمعیت کشور که افراد ثروتمند میلیاردر هستند از شما پول خواهند خواست. ۶۹ درصد جمعیت میانه با وقارشان از این پول صرف نظر میکنند. اگر بیشتر از این تعداد باشه از تعطیلی صرف نظر کنید. ما کاملا شما رو درک میکنیم. لعنت خدا بر ترامپ باد. دوستتان داریم و عاجزانه میخواییم طوری نشه که به خاطر پول ناچیزی که کارگر روزمزد میگیره هر دو نان آور (کارگر و کارمند) از پیشمون برند و میلیونها خانواده داغدار بشند. ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
1
2
كاش محصولات چيني تحريم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
همه چی ساخت چین هست پسر جان میخوای چیو تحریم کنی در واقع قدرت آینده دست چین هس نه آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
پسرکم آمریکا خودش چین رو از گرسنگی نجات داد تا یه میلیارد گرسنه و اواره رو دست دنیا و خودش نمونه. بیدار شو. تلویزیون دیدنت رو کم کن و شبها زود بخواب. مرسی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین