کد خبر: ۶۴۵۸۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

شگردهای سارقان منزل را بشناسید!

فرماندهی انتظامی استان بوشهر توصیه هایی برای پیشگیری از سرقت منزل همراه با برخی شگردهای سارقان ارائه کرده است.
شگردهای سارقان منزل را بشناسید!
آفتاب‌‌نیوز :

جهت پیشگیری از سرقت منزل خود، توصیه های زیر را با دقت بخوانید:

*هنگام عوض شدن مستأجر قبلی،حتما توپی قفل درب های ورودی و اصلی را تعویض کنید.

*از نگهداری وجوه نقد و طلاجات زیاد در منزل و در یک مکان مشخص و ناامن خوداری کنید.

*سوابقی از مشخصات و جزئیات اموال با ارزش خود را تهیه نمایید تا در زمان سرقت بتوان از آن استفاده کرد.

*به موارد ایمنی خانه به اندازه زیبایی و نمای آن توجه داشته باشید.

*اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می کنید به نحوی برنامه ریزی نمایید که کل ساختمان در یک زمان خالی از سکنه نباشد.

*از روشن گذاشتن چراغ، رادیو، تلویزیون و... به صورت متوالی خودداری کنید.

*در زمان به کارگیری نیروهای خدماتی (مستخدم) در انتخاب افراد دقت نمایید و از شرکتهای معتبر نیرو درخواست کنید.

*در زمان مسافرت های طولانی، تنها به داشتن قفل کتابی، حفاظ و... بسنده نکرده و منزل خود را به فردی مطمئن بسپارید.

*عده ای از سارقان با همراه داشتن گل و شیرینی، در پوشش مهمان به دنبال آدرس می گردند تا منازل خالی از سکنه را شناسایی کنند،در صورت مشاهده رفتار مشکوک از این افراد با پلیس تماس بگیرید.

*در هنگام مسافرت، طلا و جواهرات، اشیای قیمتی و اسناد بهادار را به صندوق امانت بسپرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
یک نسخه قابل استفاده برای همه سرقتها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
1
سارقین که روح نیستند بتونن از دیوار رد بشن، هر منزل یا محل کاری یک تعداد محدود معبر برای ورود داره که شامل در، بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها هستش و اگر قفل ضد دیلم که تمام روشهای ورود سارقین از درو بدون هیچ اما و اگری غیر ممکن میکنه و حفاظ ضد دیلم که قابل تخریب از جای جوش و فاصله انداختن با جک نیست را در منزل و محل کار نصب کنند، دیگه سارقین حتی اگر تا پشت درو پنجره ها هم برسند، امکان ورود نخواهند داشت
زمردیان
|
Japan
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
1
چقدر جالب که میبینم این مطلب را نوشتید. دو سال پیش تو دو ماه سه بار آپارتمانم تو یک مجتمع 45 واحدی تو سهروردی سرقت شد. هر بار هم یک جوری اومدن. دو. بار توپی قفل را شکسته بودن یک بار هم با دیلم درو باز کرده بودن. پلس میگفت دزداش متفاوت بودن چون روش دزداها فرق میکنه و اونی که توپی میشکنه با دیلم کار نمیکنه و بر عکس. البته میگفتن ممکنه به هم دیگه اطلاع بدن که مثلا تو فلان خونه که رفتیم اینا بود که تو کار ما نبود، شما برید بیارید و سری دوم دیلم زن بودن. ما که خیلی ترسیده بودیم و بچه هام جرات نداشتن تو خونه بمونن و چون هم در ضد سرقت ترک داشتیم و هم در آکاردئونی و هم دوربین و هم دزدگیر دیگه نمیدونستیم چه کنیم. همسایه ها بعد از بار آخر سرقت میگفتن چرا ناراحت هستید؟ مگه چیزی هم براتون مونده که نگران باشید بدزدن؟؟!!!

خدا پدر و مادر اون فروشگاه قفل را تو حسن آباد بیامرزه، وقتی رفتم و دنبال قفل ضد سرقت میگشتم و جریان را تعریف کردم، دلش سوخت و گفت همه این قفلهایی که ما داریم برای دزد هیچ ارزشی نداره ولی اگر میخوای دیگه دزد تو نیاد باید قفل ضد دیلم ... بگیری که دزدا هر چقدر هم حرفه ای باشن نمیتونن از اون قفل رد بشن. گفت اگر ازش تعریف میکنم برای این نیست که اونو بفروشم چون ما نداریم و تو این راسته حسن آباد هم هیچ کس نداره. فقط خودشون میان نصب میکنند که باید بگردی پیداشون کنی. به هر حال پیداشون کردم و اومدن در خونه را دیدن و یک هفته بعد یک قفل برام آوردن که فقط برای در خونه من طراحی شده بود. به من فقط یک چیزی گفتن که من فکر کردم بازارگرمیه. یک نوشته از من گرفتن که اگر کنترلش را گم کنیم و یدک نداشته باشیم، حق نداریم انتظار داشته باشیم درو باز کنند و گفتن چون شما تو یک طبقه ای هستید که نمیشه از پنجره وارد بشیم، پس باید بدونید اگر سیستم کنترلش را گم کنید و یدکی دست بچه ها هم نداشته باشید، ما فقط باید درو با فرز ببریم. من هم امضا کردم و تموم شد. از اون تاریخ یک بار دیگه دزدا اومدن که تو خونه بودیم که زنگ زدیم بهشون و گفتیم دزدا اومدن دارن با دیلم درو باز میکنن. ازمون پرسیدن مگه قفلتون قفل نیست؟ گفتیم چرا ولی تو دوربین داریم میبینیم. گفتند اصلا اهمیتی نداره. بذارید هر کاری میخوان بکنن. نمیتونن بیان تو!!!! گفتم لازم نیست به پلیس زنگ بزنم؟ گفتن نه، پلیس میاد میگیرتشون باید ازشون شکایت کنید و چون آدرس خونه شما را دارن براتون دردسر میشه. وقتی رفتن، نگاه کنید ببینید اگر درتون خیلی خراب شده، صبح تعمیر کارهامون را بفرستیم ببینیم چیکارش میتونن بکنن. جالب این بود که هیچکدوممون از ترس تا صبح نخوابیدم اگرچه دزدا بیشتر از چند دقیقه نموندن و فرار کردن ولی بعد از اون تقریبا بقیه همسایه ها که هم در ضد سرقت و هم آکاردئونی داشتن، همه همین قفل ضد دیلم ... را نصب کردن و خیال همه راحت شد.

امیدوارم کمکی کرده باشم به بقیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین