کد خبر: ۶۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

معاون اول قوه قضاییه: زندان‎ها از شرایط مناسبی برخوردارند

معاون اول قوه قضاییه از نهایی شدن دستورالعمل فعالیت بخش‎های مختلف قضایی در ایام دورکاری به‎دلیل شیوع کرونا خبر داد و تأکید کرد که با اجرای این شیوه‎نامه، تحوّل مهمی در توسعه نظام قضایی الکترونیک رخ خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‎الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‎ای که در اولین جلسه شورای روسای دادگستری‎ و دادستان‎های مراکز استان‎های سراسر کشور سخن می‎گفت، به تشریح تدابیر قوه قضاییه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا پرداخت و یکی از این اقدامات را برگزاری مجازی جلسه با روسای دادگستری‎ها و دادستان‎ها عنوان کرد.

معاون اول قوه قضاییه همچنین با اشاره به تدابیر و اقداماتی که در اعطای مرخصی به بیش از یکصد هزار زندانی و حفظ بهداشت زندان‎ها صورت گرفته، متذکر شد که با این اقدامات اصولی و به‎موقع، امروز زندان‎ها از شرایط مناسبی برخوردارند.

معاون اول قوه قضاییه: زندان‎ها از شرایط مناسبی برخوردارند

وی در ادامه از نهایی شدن دستورالعمل 22 بندی برای نحوه فعالیت بخش‎های ستادی و صف دستگاه قضایی متناسب با تصمیمات ستاد ملّی مقابله با کرونا خبر داد و با بیان این‎که این شیوه‎نامه پس از تأیید رئیس قوه قضاییه ابلاغ می‎شود، به تشریح برخی موارد مهم آن پرداخت.

«دورکاری یک‎سوم نیروها»، «اجرای طرح فاصله‎گذاری برای آن‎دسته از همکارانی که حضورشان در ادارات الزامی است»، «استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در تمامی فرایندهای قضایی» و «تعیین نحوه حضور طرفین دعوا در دادسراها و دادگاه‎ها» از جمله بندهای مندرج در این دستورالعمل است.

در این دستورالعمل همچنین «شیوه محاکمه متهمانی که بازداشت موقت هستند» تعیین شده و «ایجاد پیشخوان قضایی برای اطلاع‎رسانی به طرفین دعوا وهمچنین راهنمایی مراجعان در جهت رعایت ضوابط بهداشتی» و «استفاده از ظرفیت‎های قانونی همچون تعیین مجازات جایگزین و تعلیق و تعویق مجازات و اجرای احکام برای کاهش جعیت کیفری» نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

به گفته معاون اول قوه قضاییه، اجرای این شیوه‎نامه گام بزرگی در جهت تحوّل قضایی و توسعه نظام الکترونیک در دستگاه قضا و برای ارتقاء کیفی خدمات و فعالیت‎های آینده دستگاه قضایی بسیار راهگشا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین