کد خبر: ۶۴۵۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند

وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۵۰ نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند که آمار بیشترین موارد ابتلا به این ویروس در یک روز از زمان آغاز شیوع کرونا در هند است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری " ایندیا تودی"، وزارت بهداشت هند افزود: آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا به ۵ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است و همچنین ۱۴۹ نفر در هند قربانی این بیماری شده اند.

این وزارتخانه توضیح داد: از روز سه شنبه تاکنون ۲۵ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند که در میان این افراد یک کودک ۱۴ ماهه وجود دارد.

هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند

ایالت ماهاراشترا واقع در جنوب هند با داشتن یک هزار و ۱۸ مورد ابتلا به کرونا دارای بیشترین آمار این بیماری در میان سایر ایالت های هند است. پس از این ایالت، تامیل نادو با ۶۹۰ مورد و دهلی با ۵۷۶ مورد در رده های بعدی قرار دارند. همچنین در منطقه جامو و کشمیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۱۶ نفر رسیده است.

احتمال تمدید قرنطینه در هند

در همین حال دولت هند اعلام کرد که پس از درخواست ایالت های مختلف، مساله تمدید قرنطینه سراسری در این کشور بررسی خواهد شد.

یک مقام هندی گفت: بسیاری از ایالت ها خواستار تمدید قرنطینه شده اند. اما تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.

به گفته کارشانسان اقتصادی، قرنطینه سراسری هند روزانه ۴.۵ میلیارد دلار به اقتصاد هند صدمه می زند و تا پایان قرنطینه ۲۱ روزه، اقتصاد هند متحمل یک ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری خواهد شد.این عامل رشد اقتصادی هند برای سال مالی جاری را به ۳ یا ۲ درصد کاهش خواهد داد.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت ۲۱ روز اعلام کرده است. این قرنطینه در تاریخ ۱۵ آوریل لغو خواهد شد. همچنین هند تمام پرواز های داخلی و خارجی را متوقف کرده و حرکت قطارها در سرتاسر این کشور لغو شده اند.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفر در تلاش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود. واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین