کد خبر: ۶۴۵۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

شکست کروناویروس با رعایت خانه‌نشینی 80 درصد از جمعیت

محققان دریافتند، برای اینکه قرنطینه به نتیجه برسد باید 80 درصد افراد آن را رعایت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ساینس، یک مدل جدید ریاضی نشان می‌دهد که اگر کمتر از 80 درصد افراد خانه‌نشینی را رعایت نکنند، سرانجام موفق نخواهد بود.

انجام اقدامات لازم در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند بیماری را در حدود 13 هفته مهار کند، اما در صورتی این نتایج مفید خواهد بود که 80 درصد افراد این کار را انجام دهند، اما اگر 70 درصد یا کمتر آن را رعایت کنند، کنترل این بیماری همه‌گیر سخت خواهد شد.

شکست کروناویروس با رعایت خانه‌نشینی 80 درصد از جمعیت

این آمار بر اساس جمعیتی در استرالیا انجام‌شده است، اما نتایج آن می‌تواند برای کشورهای مختلف جهان مفید باشد.

بررسی جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد که رعایت فاصله اجتماعی در محدود کردن گسترش کووید-19 مؤثر است و اگر اکثر افراد این فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، نتایج آن به‌هیچ‌وجه مفید نخواهد بود.

بر اساس یافته‌ها، هر چه فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر رعایت شود، اوج بیماری به تاخیر می‌افتد و به کادر بهداشت و سلامت بیشتر کمک می‌شود.

میخاییل پروکوپنکو، محقق دانشگاه سیدنی استرالیا اظهار کرد: مهمترین دلیل برای رعایت سختگیرانه در اوایل بیماری این است که زمان بیشتری برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی فراهم می‌شود تا آمادگی لازم را پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم بیماری کووید- 19 را کنترل کنیم، باید حداقل 80 درصد از جمعیت استرالیا به مدت حداقل چهار ماه فاصله اجتماعی را به‌طورجدی رعایت کنند و اگر کمتر از 70 درصد از افراد این اقدامات را رعایت نکنند، گسترش این بیماری قابل‌مهار نیست.

زمانی که صحبت از آمار می‌شود، یعنی سه نفر از چهار نفر باید برای تأثیرگذاری این فاصله اجتماعی را رعایت کنند و هر چه افراد بیشتر این کار را انجام دهند، با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسد.

محققان گفتند: اگر رعایت فاصله اجتماعی در دیگر موارد نباشد، تعطیلی مدارس امکان جبران حدود 10 درصد فاصله اجتماعی را دارد و تنها دو هفته اوج بیماری را به تاخیر می‌اندازد.

البته این نکته حائز اهمیت است که این مدل درباره جمعیت استرالیاست و درباره کشورهای مختلف با اقتصادهای مختلف و فرهنگ‌های مختلف متفاوت خواهد بود، اما روند، تقریبا یکسان عمل خواهد کرد و سیاست‌گذاران سعی دارند تا تأثیرات بهداشتی ناشی از شیوع بیماری در برابر پیامدهای اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین