کد خبر: ۶۴۵۸۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۰ فروردین+جدول

جهانپور، سخنگوی از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴۵۸۶ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

جهانپور، سخنگوی از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴۵۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا کنون 3993 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته وی، خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و شیب صعودی قابل ملاحظه بوده و تا کنون ۲۹۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۰ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور تا 20 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی اعلام‌نشد ۲۲۲نفر تا ۱۹ فروردین اعلام‌نشد ۲۲۸۲نفر تا ۱۹ فروردین
2 آذربایجان غربی ۱۱۳ ۹۰ ۵۴۱ ۱۱۹۵
3 اردبیل ۹ ۱۱۵ اعلام‌نشد ۶۵۷
4 اصفهان اعلام‌نشد ۴۵۰ نفر تا ۱۷ فروردین اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  ایلام ۸ ۳۴ اعلام‌نشد ۳۳۹
7 بوشهر ۹ ۸ نفر تا ۱۷ فروردین ۱۱۷ ۱۴۱
8 تهران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۱۷ ۱۹ ۱۳۰ ۱۷۸
10 خراسان جنوبی ۱۵ ۳۴ ۲۹۷ ۳۷۱
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
12 خراسان شمالی ۷ ۵۱ ۳۰۲ ۴۸۶
13 خوزستان ۳۵ ۱۲۰ ۷۰۵ ۱۰۰۰
14 زنجان ۲۳ ۷۴ ۵۶۲ ‭۷۳۱ 
15 سمنان ۷ اعلام‌نشد ۷۲۰ ۹۰۰
16 سیستان‌وبلوچستان ٢٩ ٢٨ اعلام‌نشد ٣۴٢
17 فارس ۱۱۹ ۴۲ ۴۳۷ ۱۵۲۷
18 قزوین اعلام‌نشد ۱۷۳نفر تا ۱۹ فروردین اعلام‌نشد ۱۱۲۵نفر تا ۱۹ فروردین
19 قم ۸۸ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان ۲۳ ۸۲ ۲۲۲ ۶۸۲
21 کرمان ۱۵ ۴۲نفر تا ۱۹ فروردین ۲۲۹ ۳۹۴
22 کرمانشاه ۴۸ ۴۲ اعلام‌نشد ۳۷۲
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ ۸ ۵۱ ۲۰۵
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان ۵۹ ۸۴ ۷۹۷  ۹۸۲
27 مازندران ۱۰۶ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۱۶ ۱۲۵ اعلام‌نشد ۱۳۵۰
29 هرمزگان ۲۰ ۱۸نفر تا ۱۹ فروردین ۲۱۸ ۲۸۵
30 همدان اعلام‌نشد ۵۲ نفر تا ۱۹فروردین ۴۰۵ ۵۵۸
31 یزد اعلام‌نشد ۱۶۷نفر تا ۱۸فروردین اعلام‌نشد ۱۲۰۸نفر تا ۱۸فروردین

***

بهبود ۴۰۵ مبتلا به کرونا در همدان

منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۵۵۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده که از این ۴۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها، ۲۵ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و دچار اختلالات تنفسی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مهمترین موضوع در چنین شرایطی این است که تاب‌آوری مردم در مقابل ویروس ‌کرونا با رعایت اصول بهداشتی ارتقا یابد. تداوم قرنطینه و محدودیت فعالیت اصناف، به تدریج موجب نیازهای جدی می‌شود و به همین دلیل، طرح فاصله‌گذاری هوشمند پیش‌بینی شده است.  این بیماری در استان همدان در حال کنترل است اما این به معنای کنترل قطعی ویروس نیست. تقاضای ما از مردم، صاحبان اصناف، کارکنان دستگاه‌ها و بانک‌ها این است ‌که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی، فعالیت خود را در پیش بگیرند.  بازرسی از اماکن مختلف استان برای نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی به طور مداوم انجام خواهد شد.  البته این نکته را به یاد داشته باشیم که مشارکت‌کننده اصلی در مهار این ویروس، خود ما مردم هستیم.

کرمی گفت: غربالگری بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استان همدان انجام شده و تا حدودی مرحله اول غربالگری به پایان رسیده است. بسترسازی برای اجرای مرحله دوم و بیماریابی فعال در حال انجام است که در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در روزهای نخستین شیوع بیماری به دلیل آگاهی کمتر از علائم، بیماران کمی دیر متوجه ابتلای خود به کرونا می‌شدند و با تاخیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اما با اجرای طرح غربالگری، آگاهی بیشتر مردم و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، مبتلایان سریع‌تر شناسایی و درمان شدند.

وی گفت: مقدمات برای دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته در همدان از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی در حال ایجاد است.  به طورکلی در مرحله اول تزریق پلاسما، تنها برای بیماران خاص و بدحال انجام خواهد شد.

آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان به ۲۸۵ نفر رسید/ ۲۰ مورد در یک روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت؛ با ابتلای ۲۰ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۲۸۵ نفر رسید.

دکتر فرشیدی در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: ۲۰ نفر جدید مبتلا شده امروز؛ ۱۰ نفر در بندرعباس، ۴ نفر در بندرخمیر ۳ نفر در حاجی آباد، ۲ نفر در جزیره کیش و یک نفر در میناب بود.  در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا نداشته ایم و شمار فوتی‌ها در استان ۱۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا در استان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده اند و ۱۸ نفر دیگر هنوز بستری و در حال درمان هستند.  تاکنون از ۱۵۳۱ نفر نیز آزمایش گرفته شده که ۱۲۱۱ مورد منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از ابتدای شیوع کرونا هزار و ۶۱۰ نفر با علایم بیماری‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این شمار هزار ۳۴۶ نفر مرخص شده اند.

فرشیدی گفت: ۱۷۲ نفر نیز هنوز بستری هستند که ۲۹ نفر از این شمار در بخش آی سی یو بستری هستند. تاکنون در بندرعباس، ۱۴۴ نفر، کیش ۷۵ نفر، قشم ۲۸ نفر، میناب ۲۸ نفر، بندرلنگه ۷ نفر، پارسیان ۶ نفر، حاجی آباد ۹ نفر، رودان ۶ نفر، خمیر ۶ نفر، بستک ۳ نفر، و جاسک یک نفر مبتلا به کرونا داشته اند. افزایش موارد مثبت ناشی از افزایش تست‌های تشخیص است که از سی تا چهل مورد روز گذشته به ۱۵۰ تست رسید و تلاش می‌شود به ۲۰۰ تست در روز برسیم تا موارد بدون علایم، ولی مثبت را بهتر شناسایی کنیم.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ۶۸۲ نفر رسید

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران آخرین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را تا ظهر امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه جاری، ۶۸۲ نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد: از مجموع یک‌هزار و ۳۹۱ نمونه صورت گرفته در استان کردستان تا ظهر امروز چهارشنبه ۶۸۲ مورد مثبت و نتیجه ۶۹۲ مورد منفی بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه همچنان شهرستان سقز دارای بیشترین آمار مبتلا به ویروس کرونا است، یادآور شد: در حال حاضر شهرستان سقز دارای ۱۹۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا است.  در شهر سنندج نیز تا ظهر امروز شمار مبتلایان به ۱۶۲ نفر رسیده است. در شهرستان بانه ۱۰۸ نفر، قروه ۵۳ نفر، دهگلان ۳۶ نفر، بیجار ۳۵ نفر، دیواندره ۳۱، مریوان ۳۰ نفر، کامیاران ۱۸ نفر و سروآباد ۱۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا داشته‌اند.

رضاعی با اشاره به شمار مرگ و میر ثبت شده به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا در استان کردستان، افزود: در مجموع در استان کردستان تا ظهر امروز ۸۲ نفر به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیشترین آمار مرگ و میر ثبت شده را مربوط به شهرستان سقز عنوان کرد و متذکر شد: در شهرستان سقز در مجموع ۲۷ نفر به‌دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت سایر شهرستان‌های این استان از لحاظ شمار مرگ و میر ثبت شده، اظهار کرد: شهرستان‌های قروه و بانه هر کدام با ۱۳ نفر، سنندج ۹ نفر، شهرستان‌های مریوان، دهگلان و کامیاران پنج نفر و دیواندره با چهار نفر مرگ قطعی مواجه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به وضعیت بهبودیافتگان و افراد ترخیص شده از مراکز بهداشتی و درمانی در این استان اشاره کرد و گفت: در مجموع از زمان ورود ویروس کرونا به استان تا این لحظه، ۲۲۲ نفر بهبودیافته قطعی به ثبت رسیده است.

ثبت ۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون ۲۳ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای ۷۳۱ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۵۶۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۷۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

۳۷۲ کرمانشاهی تا کنون به کرونا مبتلا شده‌اند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: از ابتدای اپیدمی تا کنون ۳۷۲ نفر به این بیماری مبتلا و ۴۲ نفر جان خود را از دست داده اند

ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه عصر امروز با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و زنجان جزء دو دانشگاهی در ایران هستند که از هشتم فروردین امسال به صورت داوطلبانه و اختیاری و به عنوان پایلوت کشوری تست pcr بیماران سرپایی مشکوک به ویروس کرونا را انجام می‌دهند گفت: از امروز بیستم فروردین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه نوع آمار مبتلایان به کرونا را اعلام می‌نماید:

۱_آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا که آزمایش pcr این افراد مثبت شده است.

۲_آمار افراد محتمل یعنی افرادی که ابتلای آن‌ها به کرونا پس از انجام سی تی اسکن مثبت شده، اما تست pcr آنان منفی شده است و احتمال اینکه این افراد به ویروس کرونا مبتلا شده باشند وجود دارد.

۳_افراد مشکوک، که تست pcr و سی تی اسکن آنان منفی است، اما علائم بالینی بیماری را دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: با این تفاسیر آمار نهایی استان تا به امروز به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

تعداد افراد pcr مثبت بیماران بستری از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون ۲۸۵ نفر و تعداد افراد pcr مثبت بیماران سرپایی از هشتم فروردین تا کنون ۸۷ نفر می‌باشد و در مجموع افراد pcr مثبت بستری و سرپایی ۳۷۲ نفر می‌باشد.

متاسفانه تا کنون ۴۲ نفر در استان فوت کرده اند که نسبت به روز گدشته که ۳۷ نفر بوده، پنج نفر اضافه شده است.

شکیبا همچنین در ائامه افزود: آمار افراد محتمل در استان که سی تی اسکن آن‌ها مثبت شده، اما تست pcr آنان منفی است، ۴۰۴ نفر است که ما با این افراد نیز مانند افراد pcr مثبت برخورد و مراقبت می‌کنیم.

شکیبا گفت: تعداد افراد مشکوک نیز که تست pcr و سی تی اسکن آنان مثبت نیست، ۶۴۱ نفر می‌باشد که این افراد را نیز مورد رصد قرار می‌دهیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی در پایان نیز تاکید کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۱۴۹۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند که ۱۲۸۷ نفر ترخیص و ۱۶۸ نفر نیز هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

بهبودی ۳۵۱ کرونایی در ۶ شهرستان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز بیستم فروردین‌ماه به ۴۵۰ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۳۵۱ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش‌های به دست آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبر‌ها از ارائه گزارش تنها یک مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۵۰ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز بیستم فرودین ماه، ۳۵۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، دو نفر نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

هم‌اکنون ۹۱ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز ۶ نفر کاهش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

ابتلای ۴۵۰ نفر به کرونا در شاهرود و میامی

بنا بر گزارش‌های دریافتی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که دو شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در ۲۴ ساعت گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبر‌ها از ارائه گزارش ۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو شهرستان میامی و شاهرود که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند، به ۴۵۰ نفر رسیده است.

بر پایه بررسی‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز بیستم فرودین ماه، ۳۶۹ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند و این عدد امروز چهار نفر افزایش یافته است.

ابتلای هزار و ۱۹۵ نفر به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس به هزار و ۱۹۵ نفر رسید.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از دو هزار و ۶۲۳ مورد نمونه آزمایش شده، آزمایش هزار و ۱۹۵ نفر مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون، ۵۴۱ نفر بهبود یافته و ۹۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

او با اعلام اینکه از نظر ابتلا به کرونا در استان، روند فزاینده و رو به رشدی را شاهد هستیم، افزود: علت اصلی این افزایش مربوط به مسافرت‌های نوروزی به استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شیوع گسترده این بیماری در کشور و استان، ادامه داد:مردم حتما با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی در قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

بستری شدن ۱۰۶ بیمار جدید کرونایی در مازندران

۱۰۶ بیمار جدید کرونایی، ۲۴ ساعت گذشته در مازندران بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با اشاره به اینکه ۱۰۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان مازندران بستری شدند گفت: ۶۶۸ بیمار مبتلا به کرونا، اکنون در بیمارستان‌های استان مازندران بستری هستند.

دکتر روحانی زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۴ بیمار مبتلا به کرونا، با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، نکات بهداشتی را رعایت کنند و در منزل بمانند تا از انتقال بیماری به افراد سالم جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در خودشان، هر چه سریعتر به پزشک خانواده و مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

دکتر روحانی زاده با اشاره به آغاز فصل کشاورزی و کشت برنج در استان‌های شمالی خاطر نشان کرد: در این ایام، روستا‌ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند و مردم ساکن در روستا‌ها باید بیستر از گذشته به فکر رعایت موارد بهداشتی و سلامت خودشان باشند.

پذیرش ۸۸ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز بیستم فروردین‌ماه، ۸۸ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی ادامه داد: ۳۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۶ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های قم پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

۳۰۲ بهبود یافته کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با کوشش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت، تاکنون ۳۰۲ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافتند و از مراکز درمانی مرخص شدند.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: آزمایش ۶۶۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شد و هم اکنون ۱۳۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

وی با اشاره به غربالگری ۸۱۸ هزار و ۹۶۲ نفر گفت: غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بود و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی است.

دکتر هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۰ فروردین، ۴۸۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۵۱ نفر افزایش یافت.

کرونا در فارس؛ ۴۲ فوتی، ۱۵۲۷ مبتلا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به یک هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است. متاسفانه دو نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند که با این دو مورد جدید فوتی، تاکنون ۴۲ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه اظهارداشت: هم اکنون ۶۸۰ نفر از مبتلایان به علت دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۴۳۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل به ۶۵۷ نفر، تعدادفوتی‌ها به ۱۱۵ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که مجموع مبتلایان قطعی این بیماری به ۶۵۷ نفرافزایش یافته است.

قدرت اخوان اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد‌: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که مجموع مبتلایان این بیماری ویروسی بر اساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان به ۶۵۷ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۷ سی‌تی اسکن از بیماران مشکوک به کرونا در استان اردبیل انجام شده است که بر اساس نتایج آن ۱۰۲ بیمار به کرونا مبتلا هستند که این تعداد بیماران مبتلا از آمار رسمی اعلامی بر اساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان جدا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۳ بیمار در بخش ویژه کرونای بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و تحت درمان قرار دارند که نسبت به روز گذشته ۳۰ بیمار بستری کاهش یافته است و ۴۵ بیمار نیز با وضعیت وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا در استان بستری هستند.

اخوان اکبری بیان کرد: متأسفانه در طی شبانه‌روز گذشته ۵ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند که مجموع جانباختگان در استان به ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروسی کرونا در استان اردبیل یک هزار و ۸۳۹ بیمار مشکوک و مبتلای کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که از این تعداد خوشبختانه یک هزار و ۳۰۰ بیمار با بهبودی و وضعیت عمومی خوب ترخیص شدند.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۳۷۱ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۱۵ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی خبر داد.

دکتر مهدی زاده  گفت: در این مدت، از ۸۰ آزمایشی که از بیماران و افراد سرپایی انجام شد، ۱۵ نفر جواب تست ابتلاء به کرونایشان مثبت شد و یک نفر هم در اثر این بیماری فوت کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۳۷۱ فرد مبتلا به این ویروس تاکنون در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۲۹۷ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند و ۴۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال ۶ نفر آن‌ها وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. با فوت کردن یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری به ۳۴ نفر رسید.

دکتر مهدی زاده افزود: تاکنون ۲۲۷ هزار و۵۱۲ خانواده از استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شده اند که این تعداد ۹۴.۸درصد خانوار‌های استان را شامل می‌شود و تعداد ۸۱۸۰۷ نفر نیز از طریق سامانه خوداظهاری ثبت نام کرده اند.

۱۵ بیمار جدید کرونا در کرمان

تست کرونای ۱۵ نفر در استان کرمان مثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۵۶ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد.

مهدی شفیعی عصر چهارشنبه در تشریح آخرین آمار وضعیت کرونا در استان کرمان بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۵۶ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شده که از این شامل شش مورد بستری و ۹ مورد اطرافیان بیمار هستند.  میانگین سنی افرادی که تست کرونا در آنان مثبت اعلام شده ۶۲ سال است که شامل هشت مرد و هفت زن می‌شود.

سخنگو و مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افرادی که به جمع بیماران کرونایی در کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته پیوستند شامل ۱۲ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دو نفر شهرستان بافت، دو نفر رفسنجان و یک بیمار از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

شفیعی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۹۴ مورد مثبت در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تعداد کادر درمان مبتلا از ابتدا تاکنون ۳۵ مورد است.  طی ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه دو نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل یک زن در شهرستان کرمان و یک مرد در شهرستان زرند به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۴ نفر در استان در اثر ابتلاء به کووید ۱۹ فوت شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر از بیمارستان‌های سطح استان کرمان ترخیص شده‌اند با احتساب این افراد جمعاً ۲۲۹ نفر ترخیص شده‌اند.  تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها در اثر ابتلاء به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۱۶ نفر بوده‌اند که در حال حاضر ۴۳ نفر نیز در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی گفت: اختلاف آماری بین ۳۱۶ مورد بستری و ۳۹۴ مورد مثبت در استان مربوط به مواردی است که جزو کادر درمانی یا اطرافیان بیماران هستند که در آنها تست کرونا مثبت اعلام شده و در شرایط ایزوله در منزل در قرنطینه خانگی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر پنج نفر در آی سی یو بستری هستند ضمن اینکه هشت نفر در نقاهتگاه‌ها حضور دارند همچنین افراد بستری در بیمارستان‌ها که با علائم بیماری حاد تنفسی بستری هستند از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون دو هزار و ۱۴۰ نفر اعلام شده‌اند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد مراجعه با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان به ثبت رسیده است.از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون هزار و ۵۵۹ مورد مشکوک به کرونا در استان کرمان اعلام شده ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد مشکوک ثبت شده است.

شناسایی ۸ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه هشت مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان ایلام گزارش شده است، گفت: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان به ۳۳۹ نفر رسیده است.

محمد کریمیان اظهار داشت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از  بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد، تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۳۴ مورد افزایش یافته است.

شناسایی ۱۶ مورد کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز (چهار شنبه) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۱۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۵۰ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری به ۱۲۵ نفر رسید.

او در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان مرکزی گفت: از ۱۶ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد اراک، ۲ مورد ساوه و زرندیه و یک مورد دلیجان بوده است.

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۵ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۵ نفر رسید.

پرویز یزدانپناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ده مورد جدید مبتلا به کرونا در بیستمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شد. از ۲۰۵ بیمار مبتلا به کرونای استان ۵۱ نفر بهبود یافته و هشت بیمار متاسفانه جان خود را از دست دادند.

مثبت شدن 9 آزمایش جدید در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۹ نفر به لیست مبتلایان این ویروس در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۱ نفر شامل ۷۹ مرد و ۶۲ زن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۹ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، پنج بیمار ساکن شهرستان دشتستان، دو بیمار ساکن شهرستان بوشهر، یک بیمار ساکن شهرستان گناوه و یک بیمار ساکن شهرستان جم هستند. بیماران ساکن شهرستان دشتستان همگی باهم فامیل هستند و در مراسم ختم شرکت و یکدیگر را ملاقات کرده‌اند که در این مراسم یک نفر فامیل از تهران حضورداشته است که چهار نفر آن‌ها پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند و یک نفر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارد. موارد جدید شهرستان بوشهر زن و شوهر هستند و در شهرستان دشتستان با مورد مثبت در یکجا مهمان بوده‌اند که هر دو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند. دو بیمار جدید دیگر نیز یکی از آن‌ها آقایی ۴۲ ساله ساکن شهرستان جم و دیگری آقایی ۳۷ ساله ساکن شهرستان گناوه هستند که بیمار گناوه‌ای از فامیل‌های فردی که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت اعلام‌شده است و هردو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۶۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۴۱ نفر) تاکنون ۱۱۷ نفر شامل ۷۰ مرد و ۴۷ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۶ نفر شامل ۱۰ زن و ۶ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با ابراز گلایه از برخی شهروندان در عدم جدی گرفتن و رعایت فاصله اجتماعی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که واقعاً موجب نگرانی ما می‌شود عدم توجه برخی هم استانی‌ها برای پرهیز از حضور در اجتماع و شرکت آنان در مراسم خاک‌سپاری، ختم، جشن تولد و دور همی‌های خانوادگی است و این موضوع تلاش همگانی برای مقابله با کرونا را با آسیب جدی مواجهه می‌کند.

ابتلای ۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان

دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ خبر داد و گفت: تا کنون ۲۹۴۷ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۷۴۵ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۹۸۲ مورد مثبت و ۱۷۶۳ نمونه منفی اعلام شده است. تا به امروز ۸۴ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شده است. تعداد ۱۰۱ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. از ابتدا تا کنون تعداد ۷۹۷ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

افزایش ۱۷ موردی مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۷۶۰ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۵ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۱۷ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۱۷۸ مورد رسید. این ۱۷ نفر بیماران خوشه‌ای هستند؛ دو خانواده در شهرستان لردگان و فارسان به علت شرکت در مراسم ختم و دید و بازدید خانگی در نوروز به این بیماری مبتلا شدند. هم اکنون ۱۳۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند.  تعداد فوتی‌های بیماری کرونا به ۱۹ نفر رسید.

تاکنون ۸۰۰ نمونه گیری بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است؛به علت این که از بیست و چهار ساعت گذشته نمونه گیری سرپایی در استان انجام می‌شود.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. از هفته آخر اسفند در پیک این بیماری قرار داشتیم و این پیک به مدت شش هفته ادامه دارد؛ امیدواریم از اوایل اردیبهشت سیر نزولی این بیماری را شاهد باشیم.

مبتلایان کووید۱۹ در خوزستان به ۱۰۰۰ نفر رسیدند

علی احسان پور،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بعدازظهر چهارشنبه در خصوص تازه‌ترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان خوزستان بیان کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته خوزستان شناسایی و به ثبت رسیده است تا به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری به ۱۰۰۰ نفر در استان افزایش یابد.

وی افزود: این ۳۵ مورد جدید به تفکیک اهواز ۱۵ مورد، شوش ۴ مورد، کارون ۳ مورد، شهرستان‌های آبادان، باوی، دشت آزادگان و خرمشهر هرکدام ۲ مورد و شهرستان‌های ماهشهر، مسجدسلیمان، رامشیر، حمیدیه و اندیمشک هر کدام یک مورد ابتلاء به کووید ۱۹ بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: تاکنون ۷۰۵ نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند و در حال حاضر ۱۷۵ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

احسان پور از فوت چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ مورد در اهواز و یک مورد در دزفول بودند و به این ترتیب شمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در استان به ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

شناسایی ٢٩ مورد مثبت آزمایشگاهی جدید در سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت

تا ظهر امروز، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ٢٩ مورد افزایش به ٣۴٢ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه تاکنون ٢٨ نفر از هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده‌اند.

هاشمی شهری افزود: تعداد موارد مثبت در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٢٣٠ نفر، در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه زابل ٨١ نفر و در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر ٣١ نفراست. تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد نیز تا این روز به ١۵۴١ نفر رسیده است که ١۴٠ نفر از این هم جان خود را از دست داده اند.

روند نزولی کرونا در قزوین

سخنگوی کار گروه اطلاع رسانی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وضعیت مبتلایان جدید به کرونا در استان نشان از سیر نزولی این بیماری در استان می‌دهد.

ارداقیان سخنگوی کار گروه اطلاع رسانی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم روند نزولی کرونا در قزوینپزسکی قزوین با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در استان اضافه کرد: در صورت همراهی و رعایت نکات بهداشتی مردم در هفته‌های آتی آمار مبتلایان به کرونا کمتر می‌شود.

او تاکید کرد: برای اینکه شاهد پیک دوم این بیماری در آینده نباشیم مردم باید در خانه بمانند، از تجمع خودداری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارداقیان در مورد بازگشایی برخی از صنوف و واحد‌های صنعتی اینطور گفت: ادامه فعالیت صنوف و واحد‌های صنعتی مشروط به رعایت دستورات بهداشتی و اصل فاصله گذار‌ی اجتماعی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
2
2
برا کرنا پزشک رو نصب کن در خانه معاینه شو،
برا شکم گرسنه بچه چی رو نصب کنم در خانه شکم بچه سیر بشه؟ جواب بده
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
0
این چه اماریه هیچ جا اعلام نشده حتما برنامه ریزی هاتون هم براساس این اعلام نشده ها بود که هر روز بدتر از دیروز می شود.
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
0
از دوستان فعال در بخش رسانه مي خواهيم يك اطلاعاتي جمع كنند فوتي هاي يك ماهه اخير امسال با ماه مشابه سال قبل رو استخراج كنند فوتي هاي تصادفات رو هم از اين آمار كنار بگذارند فكر كنم تقريب بهتري از فوتيهاي كرونا بدست بده. نميدونم چرا اينقدر سكته و نارسايي حاد تنفسي زياد شده!
مدرس ریاضیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
1
1
همه این آمارها الکیه چون با یک شیب خطی و هر روز در یک بازه 110 تا 159 نفر قرار داره. مگه میشه همچین آماری اتفاق بیفته! اونهم با شیب لگاریتمی و نمایی که اصطلاحا در ریاضی Exponential گفته میشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین