کد خبر: ۶۴۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

این زیردریایی ارتش قابل رهگیری و کشف نیست +تصاویر

زیردریایی کلاس غدیر که در مراحل اورهال قرارداشت صبح امروز چهارشنبه ٢٠ فروردین به آب انداخته شد.
آفتاب‌‌نیوز :

زیردریایی کلاس غدیر که در مراحل اورهال قرارداشت صبح امروز چهارشنبه ٢٠ فروردین با حضور امیر دریادار فاضل نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش، ناخدا مهدی زارع زاده فرمانده ناوتیپ زیرسطحی منطقه یکم امامت نداجا و جمعی از فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به آب انداخته شد.

این زیردریایی ارتش قابل رهگیری و کشف نیست +تصاویر

نیروی دریایی ارتش سال‌هاست که با اتکا به توانمندی‌های داخلی علاوه بر طراحی و ساخت تجهیزات و تسلیحات بومی مراحل اورهال و بازآماد را به طور کامل انجام می‌دهد.

همچنین امیر دریادار دوم عباس فاضل‌نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به الحاق زیردریایی اورهال شده کلاس غدیر اظهار کرد: مراسم الحاق زیردریایی کلاس غدیر که تمام مراحل اورهال اساسی آن انجام شد، امروز صبح برگزار شد. در سطح جهان ما سه کلاس زیردریایی داریم که عبارتند از سبک، نیمه سنگین و سنگین که کلاس غدیر در کلاس سبک است.

او ادامه داد: از چند سال گذشته در حال تولید زیردریایی کلاس غدیر هستیم و در کنار معدود کشورهایی قرار گرفتیم که می توانند در حوزه ساخت تمام کلاس های زیردریایی صاحب تکنولوژی باشند.

این زیردریایی ارتش قابل رهگیری و کشف نیست +تصاویر

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: اگر بخواهیم لبه فناوری در این حوزه را بررسی کنیم باید بگوییم که ساخت زیردریایی از پیشرفته ترین دانش های دنیاست. به این معنی که اگر کشوری بتواند زیردریایی بسازد، یعنی به تمامی فناوری‌های پیچیده دست پیداکرده است. ما طبق تدابیر فرمانده معظم کل قوا در راستای ارتقای توان رزم ظرف، اقدامات خوبی به خصوص در حوزه زیرسطحی مدنظر قرار دادیم.

فاضل نیا درباره توان ایران در حوزه ساخت زیردریایی ها گفت: ما در دو سال گذشته زیردریایی فاتح را ساختیم که از تکنولوژی خوب و پیشرفته‌ای بهره می‌برد. امروز هم شاهد الحاق زیردریایی کلاس غدیر هستیم که سامانه های آن به طور بومی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است.

او ادامه داد: نقطه قوت کلاس غدیر ابعاد کوچک آن است که قابل کشف و رهگیری نیست. در مقابل می‌تواند با حمل اژدرهای هوشمند تهدید زیادی را متوجه دشمن کند که قصد تجاوز احتمالی را داشته باشد. از دیگر توانایی‌های آن می توان به توانایی بالا در انهدام دشمن اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین