کد خبر: ۶۴۵۸۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

جهانپور: تجویز فاویپیراویر برای درمان کرونا منطقی نیست

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه افرادی که داروی فاویپیراویر را تجویز می‌کنند بیماران را به بازار سیاه ارجاع می دهند که در آنجا نیز داروی تقلبی وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به اذعان کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مبنی بر وضعیت مدیریت شده بیماری کرونا در کشور، اظهار داشت: همچنان معتقدیم ویروس کرونا از ویروس ترامپ خطرناک تر نیست.

جهانپور یادآور شد: درباره تدفین پروتکل های ما وجود دارد و باقی است و آموزش های لازم داده شده است و شهرداری نیز اقلام مورد نیاز را داده است و نحوه تغسیل، انتقال و تدفین پروتکل مشخصی دارد.

جهانپور: تجویز فاویپیراویر برای درمان کرونا منطقی نیست

وی درباره داروی فاویپیراویر در درمان بیماران کرونا بیان داشت: مواردی که نتایج بالینی این دارو تأیید نکند و به تصویب کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا نرسد تجویز آن منطقی محسوب نمی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اینکه در چین مطالعه‌ای انجام شده ، در کشور ما نیز چنین مطالعه ای شده اما نتایج ثمربخشی آن اعلام نشده است و از نظر ما این دارو در چین و ژاپن برای درمان آنفلوآنزا اعلام شده و صرفا اکنون استفاده آن برای درمان کرونا یک پروژه تحقیقاتی است.

جهانپور بیان داشت: امروز متاسفانه افرادی که این دارو را تجویز می‌کنند بیمار را به بازار سیاه ارجاع می دهند که در آنجا نیز داروی تقلبی وجود دارد و عوارض ناگواری در آن به همراه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
براي جلو گيري از عوارض ناگوار دارو را وارد يا توليد كنيد تا بيماران راحت بتوانند از آنها استفاده كنند و جانشان را نجات دهند ، ضمنن وزير بهداشت از نتايج مهم ميگفت اون نتايج چي بود ؟؟ كشف همين دارو نبود؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین