کد خبر: ۶۴۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

وضعیت خراسان رضوی همچنان قرمز است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت استان همچنان قرمز است، گفت: قطعا با همت و تلاش مدافعان سلامت و کادر درمانی از بحران ویروس کرونا عبور می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رزم‌حسینی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیسان دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها که همزمان با روز جهانی بهداشت صورت گرفت، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا، بر لزوم تداوم اقدامات پیشگیرانه در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز همه علمای عظام، مسؤولان و مردم بر لزوم رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت تاکید دارند، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی هفته‌های گذشته شاهد محدودسازی در بخش‌های مختلفی بوده‌ایم و ارکان حاکمیت در این حوزه به لطف خدا هماهنگ عمل کرده‌اند.

وضعیت خراسان رضوی همچنان قرمز است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی با قدردانی از همکاری مردم شریف استان در زمینه شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا، عنوان کرد: در روز طبیعت مردم مشهد و شهرستان‌های استان همکاری خوبی داشتند و در خانه ماندند، این حرکت همبستگی خوبی بود که در استان شاهد بودیم و امید می‌رود همچنان تداوم داشته باشد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه وضعیت استان کماکان قرمز است و باید مراقبت‌های ویژه انجام دهیم، تصریح کرد: تا امروز اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روند نسبتا قابل قبولی داشته است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات دریافتی، خوشبختانه در دو هفته اخیر تمام تلاش مسؤولان و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این بوده که امکانات را در حد مقدورات برای مقابله با ویروس کرونا فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ جان مردم برای همه مسؤولان اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: به‌رغم آنکه ایران در شرایط تحریم اقتصادی قرار دارد، خوشخبتانه با مدیریت شرایط فعلی، تمام فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی و مراکز رفاهی عرضه کالا فعال هستند و مردم می‌توانند به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنند.

رزم حسینی به آمار کاهش ورودی مسافر در نتیجه اعمال برخی محدودیت‌ها و آگاه‌سازی جامعه از خطر رفتن به سفر در ایام نوروز امسال اظهار کرد: در این ایام پروازهای استان 95 درصد کاهش یافت و در یک هفته اخیر هم کاهش 85 درصدی را شاهد بودیم، از طرفی در حوزه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای هم کاهش 90 درصدی به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که همانند تجربه‌های گذشته در حوزه سلامت و بهداشت، این بار هم به همت مدافعان سلامت و کادر پزشکی و درمانی، کشورمان از این بحران عبور می‌کند.‌‌

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی 25 هزار تخت استراحتگاهی(تکمیل درمان) برای بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان، دستور داد تا برخی کمبودها در این مراکز در اسرع وقت شناسایی و نسبت به تأمین آن‌ها اقدام شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید همبستگی و همدلی خود را حفظ کنیم تا از این بحران عبور کنیم، افزود: با توجه به گذشت حدود 40 روز از مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونا، رفتار اجتماعی مردم در برخورد با این بیماری بسیار تغییر کرده است، همچنین صدا و سیما و رسانه‌ها بسیار خوب پای کار آمده‌اند و ضمن اطلاع‌رسانی، آموزش‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهند که قابل تقدیر است.

رزم‎حسینی تاکید کرد: به‌منظور حفظ جان مردم و کنترل ویروس کرونا، فعالیت خطوط اتوبوسرانی و مترو در مشهد متوقف شده است و تصور می‌کنم با شرایط موجود، تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه تا پایان فروردین ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن منتظر تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین