کد خبر: ۶۴۵۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

مرگ ۲۵ مازندرانی بر اثر مصرف الکل

۲۴ مرد و یک زن بر اثر مصرف الکل جان خود را در مازندران از دست داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد: در فاصله زمانی دهم اسفند ۹۸ تا دهم فروردین سالجاری ۲۵ نفر در استان بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند. در این مدت ۲۴ مرد و یک زن بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند.

در گزارش‌های پزشکی قانونی مرگ چندین نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی پلمب شده هم وجود دارد. پزشکی قانونی مازندران به خانواده‌ها هشدار داد که هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه و پلمب می‌شود.

مرگ ۲۵ نفر طی ماه گذشته در مازندران بر اثر مصرف الکل

خانواده‌ها باید مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند و توصیه‌ها و هشدار‌های لازم را به آنان ابلاغ کنند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکیست که برخی از جوانان و نوجوانان تحت تاثیر خبر‌های جعلی در فضای مجازی یا در محافل عمومی در باره اثر الکل بر جلوگیری از ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند و بدون توجه به صحت این مطالب اقدام به مصرف الکل حتی از نوع متانول و صنعتی می‌کنند، در حالی که پزشکان و مراجع علمی هشدار داده اند که مصرف الکل صنعتی حتی برای ضدعفونی کردن پوست دارای پیامد‌های جبران ناپذیری مانند مسمومیت، نارسایی کلیوی و حتی مرگ می‌شود.

اگرچه پزشکی قانونی مازندران در گزارش خود به احتمال مصرف الکل یا مشروبات الکلی به عنوان شیوه نادرست منجر به مرگ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا اشاره‌ای نکرد، ولی به نظر می‌رسد با توجه به نبود سابقه مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی در دوره زمانی سال‌های گذشته و شیوع کرونا در این دوره زمانی در مازندران، این موضوع با بیماری کرونا ارتباط داشته باشد.

شیوع کرونا در مازندران از اول اسفند ماه با شناسایی ۲ بیمار مسافر از قم در بابل رونمایی شد و از آن پس نیز به مرور شدت گرفت تا جایی که تاکنون طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۲۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان وابسته به این دانشگاه در استان بستری شدند و در همین مدت نیز ۱۴۱ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.
هم اکنون ۷۱۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در حوزه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران بستری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین