کد خبر: ۶۴۵۹۵۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
این خبر به روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۱ فروردین+جدول

با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید. ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۳۴ مورد جدید کرونا در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تا کنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۱ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور تا 21 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۲۲۹ در۴۸ ساعت گذشته ۲۴۱ ۱۳۶۷ ۲۴۲۱
2 آذربایجان غربی ۷۸ ۹۶ اعلام‌نشد ۱۲۷۳
3 اردبیل ۴۵ ۱۱۹ اعلام‌نشد ۷۰۲
4 اصفهان اعلام‌نشد ۴۵۰ نفر تا ۱۷ فروردین اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  ایلام ۱۴ ۳۵ ۲۳۳ ۳۵۳
7 بوشهر ۱۱ ۸ نفر تا ۱۷ فروردین اعلام‌نشد ۱۵۲
8 تهران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۱۱ ۲۰ ۱۳۸ ۱۸۹
10 خراسان جنوبی ۲۵ ۳۵ ۳۱۸ ۳۹۷
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
12 خراسان شمالی ۳ ۵۲ ۳۰۲ ۴۸۹
13 خوزستان ۳۹ ۱۲۱ ۷۴۳ ۱۰۳۹
14 زنجان ۲۲ ۷۵ ۵۷۰ ‭۷۵۳ 
15 سمنان ۶ اعلام‌نشد ۷۲۲ ۹۰۶
16 سیستان‌وبلوچستان ٢٩ ٣٠ ٢٢١ ۳۷۱
17 فارس ۱۲۹ ۴۲   ۱۶۵۶
18 قزوین اعلام‌نشد ۱۷۳نفر تا ۱۹ فروردین اعلام‌نشد ۱۱۲۵نفر تا ۱۹ فروردین
19 قم اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان اعلام‌نشد ۸۲نفر تا ۲۱ فروردین اعلام‌نشد ۶۸۲نفر تا ۱۹ فروردین
21 کرمان ۱۸ ۴۲نفر تا ۱۹ فروردین ۲۳۸ ۴۱۲
22 کرمانشاه اعلام‌نشد ۴۲ اعلام‌نشد ۳۷۲
23 کهگیلویه و بویراحمد ۵ ۸ ۷۹ ۲۱۰
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان ۱۹ ۸۸ ۸۲۳ ۱۰۰۱
27 مازندران ۱۲۷ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۲۴ ۱۳۰ ۹۷۰ ۱۳۷۴
29 هرمزگان ۸ ۱۸ ۲۳۵ ۲۹۳
30 همدان اعلام‌نشد ۵۲ نفر تا ۱۹فروردین اعلام‌نشد ۵۵۸نفرتا ۱۹فروردین
31 یزد اعلام‌نشد ۱۷۲ اعلام‌نشد ۱۲۷۴

***

ابتلای ۴۵۶ نفر به کرونا در ۶ شهرستان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز بیست‌ویکم فروردین‌ماه به ۴۵۶ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۳۵۱ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش‌های به دست آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از ارائه گزارش ۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۵۶ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز بیست‌ویکم فروردین ماه، ۳۵۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، نسبت به روز قبل تفاوتی نداشته است.

هم‌اکنون ۹۰ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز یک نفر کاهش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

بهبودی ۳۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در شاهرود و میامی

تاکنون ۴۵۰ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی به کرونا مبتلا و ۳۷۱ نفر از بیمارستان با بهبودی مرخص شده‌اند.

بنا بر گزارش‌های دریافتی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که دو شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در ۲۴ ساعت گذشته، آخرین خبرها از عدم ارائه گزارش مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو شهرستان میامی و شاهرود که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند، به ۴۵۰ نفر رسیده است.

۱۱ نفر به فهرست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۳۳ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا امروز ۱۵۲ نفر شامل ۸۳ مرد و ۶۹ زن است.

وی افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۳۳ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۱ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

کشمیری گفت: از ۱۱ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، گناوه ۳مورد، کنگان یک مورد، دیر یک مورد، جم یک مورد، بوشهر دو مورد، دیلم یک مورد و دشتستان دو مورد بوده است.

وی اضافه کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی، عدم حضور در دورهمی و مهمانی از مهمترین اقدامات در جهت پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا بوده و افراد در صورت علامت‌دار شدن باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند. از مردم درخواست می‌کنیم به شایعات در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار حوزه سلامت به‌ویژه کرونا را تنها از سایت و کانال‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیگیری کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۴۲۱ نفر رسید/ شناسایی ۲۲۹ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگوی خبری شبکه سهند با بیان این مطلبابتلای ۲۴۲۱ نفر به کرونا در آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه با فوت ۱۰ نفر فقط در ۲۱ فروردین تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۲۴۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در ۴۸ ساعت در استان به ۲۲۹ نفر رسید.

محمدحسین صومی، امشب در گفت‌وگوی زنده خبری به تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: اگر ما نتایج را در دو روز اعلام می‌کنیم به خاطر گسترش آزمایشگاه‌ها و غربال افراد مشکوکی است که در طرح غربالگری حضور داشتند، است.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه از ۲۹۰ نفر تست کویید ۱۹ گرفته شد که ۱۰۵ نفر مبتلا به کرونا بودند، افزود: امروز پنج شنبه نیز از ۳۱۴ نفر تست گرفته شد که نتیجه ۱۲۴ نفر مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در مجموع، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۲هزار ۴۲۱ نفر آزمایش مثبت رسیده است.

وی با ابراز نگرانی از شیوع شدید ویروس در برخی شهرستان‌های استان، گفت: بعد از تبریز، شهرستان اهر به نسبت جمعیت بیشترین مبتلا را داشته که قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صومی ابراز کرد: در حال حاضر ۲۰۸ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۷۸ نفر زیر دستگاه تهویه مکانیکی است.

وی با ابراز امیدواری از بهبود ۵۵ درصدی مبتلایان به کرونا در استان، گفت: یک هزار و ۳۶۷ بهبود یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آقای صادقیان، روحانی که رهبری معظم انقلاب در بیانات خود به آن اشاره کردند از هفته اول شیوع کرونا در استان به علوم پزشکی اعلام آمادگی کردند ولی ما نیازی نداشتیم و در بخش دیگر فعالیت جهادی کردند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در تاریخ ۲۰فروردین سال۱۳۹۹ تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در آذربایجان غربی به هزار و ۲۷۳نفر رسید.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان غربی به ۹۶ نفر رسید.

او آمار مبتلایان به ویروس کرونا را نیز به تفکیک شهرستان‌ها اعلام و تصریح کرد: در ارومیه۴۳۲، اشنویه ۲۰، بوکان۱۰۴، پلدشت۹، پیرانشهر۲۶، تکاب۴۹، چالدران۶، چایپاره ۹، خوی۲۳۶، سردشت۲۲، سلماس۲۹، شاهین دژ ۵۵، شوط۱۳، ماکو ۲۴، مهاباد۷۲، میاندوآب۱۲۸ و نقده ۳۹نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی با اعلام اینکه از نظر ابتلا به کرونا در استان، روند فزاینده و رو به رشدی را شاهد هستیم، افزود: علت اصلی این افزایش مربوط به مسافرت‌های نوروزی به استان است.

آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان به ۲۹۳ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۸ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۲۹۳ نفر رسید.

دکتر فرشیدی در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: ۸ نفر جدید مبتلا شده امروز؛ ۴ نفر در بندرعباس، ۲ نفر در پارسیان، یک نفر در بندرلنگه و یک نفر در میناب بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا نداشته ایم و شمار فوتی‌ها در استان ۱۸ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۳۵ نفر از مبتلایان به کرونا در استان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده اند و ۴۰ نفر دیگر هنوز بستری و در حال درمان هستند.

فرشیدی گفت: تاکنون از ۱۷۰۱ نفر نیز آزمایش گرفته شده که ۱۳۹۷ مورد منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از ابتدای شیوع کرونا هزار و ۶۵۹ نفر با علایم بیماری‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.۱۶۹ نفر از این شمار هنوز بستری هستند که ۲۲ نفر از این شمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

فرشیدی افزود: تاکنون در بندرعباس، ۱۴۸ نفر، کیش ۴۷ نفر، قشم ۲۸ نفر، میناب ۲۹ نفر، بندرلنگه ۸ نفر، پارسیان ۸ نفر، حاجی آباد ۹ نفر، رودان ۶ نفر، خمیر ۶ نفر، بستک ۳ نفر، و جاسک یک نفر مبتلا به کرونا داشته اند.

وی گفت: افزایش موارد مثبت ناشی از افزایش آزمایش‌های تشخیص است که از سی تا چهل مورد در روز‌های گذشته دیروز به ۲۰۸ آزمایش رسید و تلاش می‌شود تا پایان فروردین ماه به روزانه ۴۰۰ آزمایش در روز برسیم تا موارد بدون علایم، ولی مثبت را بهتر شناسایی کنیم.

ابتلای 372 کرمانشاهی به کرونا/ 5 تن دیگر جان باختند

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط ستاد مدیریت کرونا از ابتدای شیوع اپیدمی ویروس کرونا در استان کرمانشاه مجموعاً 372 نفر مبتلا و 42 نفر جان باخته‌اند.

«دکتر شکیبا» سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کرمانشاه، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و زنجان جزو دو دانشگاهی در ایران هستند که از هشتم فروردین امسال به صورت داوطلبانه و اختیاری و به عنوان پایلوت کشوری تست pcr بیماران سرپایی مشکوک به ویروس کرونا را انجام می دهند.

وی افزود: با توجه به این موضوع از امروز بیستم فروردین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه نوع آمار مبتلایان به کرونا را اعلام می نماید: اول؛ آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا که آزمایش pcr این افراد مثبت شده است. دوم؛ آمار افراد محتمل یعنی افرادی که ابتلای آن‌ها به کرونا پس از انجام سی تی اسکن مثبت شده، اما تست pcr آنان منفی شده است و احتمال اینکه این افراد به ویروس کرونا مبتلا شده باشند وجود دارد و سوم؛ افراد مشکوک، که تست pcr و سی تی اسکن آنان منفی است اما علائم بالینی بیماری را دارند.

دکتر شکیبا در خصوص جزییات این بیماری در استان نیز عنوان داشت:با این تفاسیر آمار نهایی استان تا به امروز به شرح ذیل اعلام می گردد: تعداد افراد pcr مثبت بیماران بستری از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون ۲۸۵ نفر و تعداد افراد pcr مثبت بیماران سرپایی از هشتم فروردین تا کنون ۸۷ نفر می باشد و در مجموع افراد pcr مثبت بستری و سرپایی ۳۷۲ نفر می باشد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا ادامه داد: متاسفانه تا‌ کنون ۴۲ نفر در استان فوت کرده اند که نسبت به روز گدشته که ۳۷ نفر بوده، پنج نفر اضافه شده است.

وی افزود: آمار افراد محتمل در استان که سی تی اسکن آنها مثبت شده اما تست pcr آنان منفی است، ۴۰۴ نفر است که ما با این افراد نیز مانند افراد pcr مثبت برخورد و مراقبت می کنیم.

دکتر شکیبا اشاره کرد: تعداد افراد مشکوک نیز که تست pcr و سی تی اسکن آنان مثبت نیست، ۶۴۱ نفر می باشد که این افراد را نیز مورد رصد قرار می دهیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان در خاتمه بیان داشت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۱۴۹۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند که ۱۲۸۷ نفر ترخیص و ۱۶۸ نفر نیز هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند.

تعداد موارد مثبت کرونا در کرمان به ۴۱۲ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان به ۴۱۲ نفر رسید.

مهدی شفیعی در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار داشت: از ۱۶۳ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۸ نفر شامل ۷ مورد بستری و ۸ مورد اطرافیان بیمار مثبت شده، دو مورد بیمار سرپایی که یک مورد آن کودک بوده و ۲ مورد پرسنل با متوسط سن ۵۶ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان جنسیت افراد مبتلا را ۴ مرد و ۱۴ زن اعلام کرد و افزود: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۴۱۲ نفر است که تعداد کادر درمان مبتلا شده از ابتدا تاکنون ۳۹ مورد، طی ۲۴ ساعت گذشته تست دو مورد از پرسنل مثبت شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده به ۲۳۸ مورد است، افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۲۰ نفر و ۳۷ نفر هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی عنوان کرد: اختلاف آماری بین ۳۲۰ مورد بستری و ۴۱۲ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد افراد بستری در آی‌سی‌یو هم‌اکنون ۴ نفر و افراد مستقر در نقاهتگاه ۱۸ نفر هستند، گفت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز 2 هزار و ۲۱۳ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ مورد بودند.

بهبودی ۷۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان/ شناسایی ۳۹ بیمار جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تأکید بر بهبودی ۷۴۳ بیمار کرونا در استان گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۳۹ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شده است.

علی احسان پور بعدازظهر پنجشنبه در خصوص جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی در شبانه‌روز گذشته، ۳۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا استان خوزستان شناسایی شده است.

وی افزود: این ۳۹ مورد به تفکیک اهواز ۱۳ مورد، رامشیر ۶ مورد، شوشتر و دزفول هر کدام ۳ مورد، شهرستان‌های آبادان، باوی، خرمشهر، کارون و ماهشهر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های شوش، اندیمشک، ایذه و هفتکل هر کدام یک مورد ابتلاء به ویروس کرونا بوده است. با احتساب این موارد جدید، شمار بیماران کرونا در خوزستان به ۱۰۳۹ نفر افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: تاکنون ۷۴۳ نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۷۵ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

وی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شوشتر جان خود را از دست داد و به این ترتیب مجموع فوت‌شدگان این بیماری به ۱۲۱ نفر در استان افزایش یافت.

شناسایی ۲۵ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۲۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۴۴ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه، ۲۵ نمونه جوابشان مثبت شد که از این تعداد ۱۲ مورد افراد سرپایی و ۱۳ نفر هم از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بودند.

دکتر مهدی زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱ مورد فوتی در استان داشتیم که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان ۳۵ نفر می‌باشد.

وی گفت: تاکنون از هزار و ۴۲۸ آزمایش انجام شده در استان، تست ۳۹۷ نفر مثبت شدند که از این تعداد ۳۱۸ بیمار ترخیص و ۴۴ نفر بستری شدند و ۳۵ نفر هم فوت کردند.

وی همچنین از غربالگری ۹۴.۹ درصد خانوار‌های استان خبر داد و افزود: تاکنون تعداد ۲۲۷ هزار و ۹۹۴ خانواده استان توسط پرسنل بهداشتی و تعداد ۸۲ هزار و ۲۷۲ نفر نیز از طریق سامانه خوداظهاری غربالگری شدند.

ثبت ۲۲مورد جدید ابتلا به کرونا در زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: تاکنون تست ۷۵۳ نفر در استان مثبت شده است.

دکتر قزلباش گفت: از ظهر دیروز تاکنون ۲۲ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۵۷۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان ۷۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، ۲۴ مورد کووید۱۹ در استان از ظهر دیروز تا ظهر پنجشنبه شناسایی شد.

دکتر جمالیان افزود: به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۱۳۷۴ نفر رسیده است. وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۹۷۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته‌اند گفت: ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌ها بستری هستند و خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۶۱ نفر از مبتلایان نیز در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی همچنین گفت:در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۵ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۳۰ نفر شده است.

تفکیک شهرستانی ۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی:

▫️ ۱۲ مورد اراک
▫️ ۵ مورد ساوه و زرندیه
▫️ ۴ مورد خمین
▫️ ۱مورد تفرش
▫️ ۱ مورد فراهان
▫️ ۱ مورد خنداب

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۰ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه 5 مورد جدید مبتلا به کرونا در بیست و یکمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شد گفت: از این تعداد سه نفر در شهرستان بویراحمد، یک نفر در شهرستان کهگیلویه و یک نفر در شهرستان گچساران است. از ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونای استان ۷۹ نفر بهبود یافته و هشت بیمار متاسفانه جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ مورد نمونه گرفته شده که از این تعداد ۴۸ نمونه در نخستین آزمایشگاه ویروس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بررسی و بقیه به آزمایشگاه مرجع(تهران) ارسال شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بیمار بد حال کرونایی در حال حاضر در استان وجود ندارد گفت: از ۲۱۰ مورد بیمار کرونایی ۹ مورد در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری و مابقی در خانه قرنطینه هستند و دارو دریافت می‌کنند.

وی افرود: ۳ مورد بیمار مشکوک به کرونا در آی سی یو بیمارستان شهید جلیل بستری است که هنوز نتیجه آزمایش آنها مشخص نشده است.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان با تلاش و از خودگذشتگی تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم حتی الامکان در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر یزدانپناه در پایان گفت: از عموم مردم خواهشمندیم برای آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

بهبودی ۱۱۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در مازندران 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بهبودی ۱۱۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تدوام شیوع کرونا ویروس در استان اشاره کرد و گفت: ۶۸۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

موسوی افزود: از این تعداد افراد مشکوک بستری شده در استان ۲۴ساعت گذشته ۱۱۴ نفر بهبودی کامل یافتند و از بیمارستان مرخص شدند. در این مدت ۱۲۷ بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

موسوی از مردم خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی از رفت و آمدها، رفتن به مهمانی و بیرون رفتن‌های غیرضرور پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به کرونا ویروس خبر داد و گفت: شهروندان مازندرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه http://corona.mazums.ac.ir اطلاعات شخصی خود را در این سامانه وارد کرده و با دقت به سوالات خودارزیابی ابتلا به کرونا ویروس پاسخ دهند.

او افزود: از طریق این سامانه برای افرادی که نیازمند مراقبت بیشتر باشند در مدت ۲۴ساعت از سوی مراقبین سلامت، پزشکان خانواده و یا بهورزان با کاربران تماس گرفته می‌شود تا ادامه روند مراقبت و درمان با آن‌ها پیگیری شود.

آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا در یزد به ۱۷۲ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۷۴۴ نفر به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شدند.

سلمانی افزود: نتیجه آزمایش ۱۲۷۴ نفر از این افراد مثبت اعلام شد. ۳۲۲۱ از مبتلایان یا افراد مشکوک به کرونا نیز در این مدت بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۱۷۲ نفر از شهروندان یزدی مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سلمانی درباره آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌ها گفت: یزد با ۵۹۰ نفر، میبد با ۲۸۰ نفر و اردکان با ۲۴۱ نفر بیشترین ابتلا به کرونا را در استان دارند.

وی تأکید کرد: ۴۱ نفر در بافق، ۳۸ نفر در ابرکوه، ۲۴ نفر در مهریز، ۲۰ نفر در بهاباد، ۱۹ نفر در اشکذر، ۱۵ نفر در تفت و ۶ نفر در خاتم هم به این بیماری مبتلا شده اند.

عبور مبتلایان به کرونا در لرستان از مرز هزار نفر

نیکبخت گفت: تا کنون ۸۸ نفر در لرستان بر اثر کرونا فوت کردند. در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۱۹ نفر به آمار کرونایی‌ها در اضافه شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ۳ هزار و ۱۰۹ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه مرجع ارسال و ۲ هزار و ۸۵۸ نمونه پاسخ داده شد. از این تعداد هزار و ۱ نفر مثبت و هزار و ۸۵۷ نمونه نیز منفی اعلام شده است. ۹۰ نفر در مراکز درمانی لرستان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. تعداد ۸۲۳ نفر هم پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

تعداد مبتلایان کرونا در ایلام به ۳۵۳ نفر افزایش یافت

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.بدین ترتیب تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان به ۳۵۳ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۳۵ مورد افزایش یافته است.

کریمیان با بیان در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا بودیم، بیان کرد: متأسفانه افزایش تعداد ۱۴ مورد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر این مسئله است که اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم نسبت به روزهای اخیر کمتر رعایت شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۱۸۹ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد.

 مجید شیرانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در بیست و یکمین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۷۷۴ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.  تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، ۱۳۸ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۸۵ نفر هستند.

وی گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۱ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، به ۱۸۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت یکی دیگر از مبتلایان به کرونا، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان به ۲۰ مورد رسیده است.

نتیجه منفی آزمایش ۶۷۸ نفر از موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی

در استان خراسان شمالی، آزمایش ۶۷۸نفر از موارد مشکوک به کرونا، منفی گزارش شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تا ظهر امروز ۲۱ فروردین، آزمایش ۶۷۸ نفر از موارد مشکوک، منفی گزارش شد و هم اکنون ۱۳۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: ۴۸۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا هستند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۵۲ نفر افزایش یافت.

وی از بهبود و ترخیص ۳۰۲ مبتلا هم خبر داد و گفت: سلامت ۸۲۰ هزار و ۲۳۵ نفر یعنی بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان در خصوص این بیماری غربالگری شد و این به معنای خودداری از حضور بدون ضرورت این افراد در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

شناسایی ۱۲۹ مورد جدید به کرونا در فارس؛ ۴۲ فوتی، ۱۶۵۶ مبتلا

با شناسایی ۱۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مبتلایان کرونا در فارس به هزار و ۶۵۶ نفرافزایش یافت.

عبدالرسول همتی گفت: از ۱۱۷۱ تست ارسال شده به آزمایشگاه‌ها ۱۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به یک هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی، گزارش نشده و آمار جان باختگان همان ۴۲ نفر‌ی است که در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه اظهارداشت: هم اکنون ۷۷۴ نفر از مبتلایان به علت دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۴۵۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

همتی از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و فاصله مناسب در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۳۷۱ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا ظهر روز پنجشنبه بیست و یکم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ٢٩ مورد افزایش به ٣٧١ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری ااظهار کرد: تا ظهر روز پنجشنبه بیستم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ٢٩ مورد افزایش به ٣٧١ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ٢٢١ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته اند و یا دوره نقاهت بیماری را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون ٣٠ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده اند.

هاشمی شهری بیان کرد: تعداد موارد مثبت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٢۵٢ نفر، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل ٨۴ نفر و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر ٣۵ نفر می‌باشد.

وی افزود: تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد نیز تا این روز به ١۵٨٧ نفر رسیده است که ١۴٧ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جداسازی بیماران از افراد سالم یکی از مهمترین راه‌های کنترل همه گیری است.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل ۷۰۲ نفر، شمار فوتی‌ها به ۱۱۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۴۵ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۷۰۲ نفر و تعداد فوتی‌ها با ۴ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۱۱۹ نفر رسید.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل ۷۰۲ نفر، شمار فوتی‌ها به ۱۱۹ نفر رسید.

دکتر اخوان اکبری با اشاره به بستری بودن ۳۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان و نگهداری ۴۱ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته ۳۰ نفراز بیماران با بهبود حال عمومیشان از بیمارستان‌ها مرخص شده و ۴۳ نفر بستری جدید داریم.

وی گفت: باتوجه به نتایج بررسی‌های بالینی، رادیولوژی و سی تی اسکن‌های انجام شده از بیماران مراجعه کننده، در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۱۳۷ نفر به کرونا بصورت تشخیص اولیه تایید شده است.

دکتر اخوان اکبری با تاکید بر لزوم توجه مردم به هشدار‌ها ورعایت موازین بهداشتی تعیین شده افزود: مردم در خانه مانده، موازین بهداشتی را به دقت رعایت کرده و صاحبان مشاغلی که اجازه فعالیت نسبی به آن‌ها داده می‌شود حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند، افراد مسن، خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای حتما و قطعا در خانه بمانند و در صورت بروز علائمی همچون تب و لرز، تنگی نفس، گلو درد و سرفه خشک سریعا به شماره تلفن ۱۹۰ و یا ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

ازآغاز بحران بیماری کرونا تا کنون ۱۸۸۸ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و ۱۳۲۸ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
1
5
چرا تهران را اعلام نمیکنید بیطرف باشید عدم اعلام باعث بروز فاجعه خواهد شد الان وقت اطلاع رسانی است نه پنهان کاری
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
1
مرسی که نوشتید و جاها رو خالی گذاشتید واقعا شجاعت نوشتن نشاندهنده اعتراض به عدم اعلام هست آفرین
مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
وقتی اونهایی که مجبور نیستند و برای خوشگذرانی و ...تو شهر می‌چرخند دیگه مدام نباید به آمار کم و زیاد ایراد بگیریم و بذاریم کادر درمان بدبخت به کارشون برسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
1
چرا قم و تهران و گیلان تو هیچ جدولی اعلام نمیشه، پنهان کاری تا کی؟؟؟؟؟
شاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
1
ما کیت سریع تولید می‌کنیم اما روزانه نهایتا ده هزار تست انجام میدهیم . اصلا هم خجالت نمیکشیم کشورهایی هستند که کیت میخرند روزی ۲۰ تا ۳۰ هزار تست انجام میدم اونم درحالیکه ۳۰ روزه شروع کردن ما ۵۲ روز گذشته ۲۳۰هزار است انجام دادبم یعنی روزی کمتر از ۵هزا ر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
شما شجاعت دادن آمار درست رو ندارید واژه اعلام نشده چه مفهومی داره.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
آمار .... به درد خودتون میخوره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین