کد خبر: ۶۴۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

هشدار جمهوری‌خواهان به بن سلمان در مورد قیمت نفت

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هشدار دادند که اگر عربستان باعث ثبات در قیمت نفت نشود، همکاری نظامی و اقتصادی بین ریاض و واشنگتن در خطر می افتد.
آفتاب‌‌نیوز :

۴۸ قانونگذار جمهوری خواه طی نامه‌ای به ولیعهد سعودی نوشتند که اگر عربستان در بهبود بحران انرژی ناکام بماند اقدامات متقابلی با تایید دولت آمریکا انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی، قیمت‌های نفت خام با کاهش تقاضای نفت در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش تولید به شدت سقوط کرد. کاهش قیمت نفت به شدت شرکت‌های نفتی آمریکا را با ورشکستی روبرو می‌کند.

هشدار جمهوری‌خواهان به بن سلمان در مورد قیمت نفت

بسیاری از قانونگذاران امضا کننده این نامه از جمله استیو اسکالیس نماینده ایالت لوئیزیانا، از ایالت‌های نفت خیز آمریکا هستند. در این نامه اشاره شده است که هزاران کارگر آمریکایی در حوزه نفت و گاز طبیعی با مشکلات مالی و عدم ثبات اقتصادی مواجه شده‌اند.

نامه جمهوری خواهان آخرین گام آمریکا برای فشار به عربستان سعودی بخاطر درگیری این کشور با روسیه بر سر قیمت در بازار نفت است.

روز پنجشنبه عربستان و روسیه قرار است در یک ویدئو کنفرانس با حضور کشورهای عضو اوپک مشارکت کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مدعی است که با وساطت خود موجب کاهش ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه در روز شده است اما عربستان و روسیه هنوز از رسیدن به توافق بر سر چگونگی توزیع کاهش نفت به صورت علنی خبر نداده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین