کد خبر: ۶۴۶۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

رئیس جمهور مکزیک: ترامپ سخاوتمندانه به‌جای ما تولید نفت آمریکا را کاهش می‌دهد

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک روز جمعه ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین) اعلام کرد که با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای کاهش تولید نفت به توافق رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مکزیک شب گذشته پس از ۹ ساعت مذاکره میان کشورهای عضو اوپک پلاس بدون موافقت با کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت از این نشست از راه دور خارج شده بود.

این کشور حاضر نشده بود سهمیه جدید یک میلیون و ۳۵۳ هزار بشکه در روز (کاهش بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز) را بپذیرد. مکزیک در ماه مارس یک میلیون و ۷۸۱ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده و تنها حاضر است که تولیدش را تا ۱۰۰ هزار بشکه کاهش دهد.

رئیس جمهور مکزیک: ترامپ سخاوتمندانه به‌جای ما تولید نفت آمریکا را کاهش می‌دهد

با این حال طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری مکزیک امروز تایید کرد که این کشور تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد و در این بین قرار شده است تا ایالات متحده آمریکا نیز برای جبران سهم مکزیک تا ۲۵۰ هزار بشکه اضافه‌تر از تولیدات خود را به طور روزانه کم کند.

وقتی به او گفتم که ۱۰۰ هزار بشکه است و ما کاری بیشتر از این نمی‌توانیم انجام دهیم، بسیار سخاوتمندانه به من گفت که آن‌ها به ما کمک می‌کنند

رئیس جمهوری مکزیک به گفت‌وگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ اشاره کرد و افزود: «وقتی به او گفتم که ۱۰۰ هزار بشکه است و ما کاری بیشتر از این نمی‌توانیم انجام دهیم، بسیار سخاوتمندانه به من گفت که آن‌ها به ما کمک می‌کنند و تولید ۲۵۰ هزار بشکه نفت روزانه را اضافه‌تر کاهش می‌دهند. بنابراین برای این موضوع از او تشکر می‌کنم.»

اوپک به همراه کشورهای هم پیمان غیر عضو معروف به اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند. این تصمیم در پی کاهش شدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی اتخاذ شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین