کد خبر: ۶۴۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

ترامپ زمان آغاز به کار اقتصاد آمریکا را "بزرگترین تصمیم" زندگی‌اش دانست

دونالد ترامپ، تصمیم در مورد زمان و چگونگی بازگشایی کشورش را دشوارترین کار در طول زندگی‌ خود توصیف کرده و به مسیر محتاطانه‌ای که باید از میان نگرانی‌ها درباره اقتصاد و سلامت عمومی حین شیوع کرونا طی کند، اشاره کرد.
ترامپ زمان آغاز به کار اقتصاد آمریکا را
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: نمی‌دانم تصمیم بزرگتری گرفته‌ام یا نه اما قصد دارم اطرافم را با ذهن‌های بزرگ پر کنم. نه فقط ذهن‌های بزرگ، بلکه بهترین ذهن‌هایی که در همه عرصه‌ها وجود دارد، شامل امور سیاسی و منطق.

به گزارش پایگاه خبری هیل،‌ ترامپ افزود: و قرار است که ما تصمیم‌گیری کنیم و خوشبختانه تصمیم درستی هم خواهد شد. این را به شما اطلاع می‌دهم. می‌خواهم کشور در اولین فرصت ممکن بازگشایی شود.

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری آمریکا مایل به کاهش رهنمودهای فاصله‌گذاری اجتماعی است که کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید پیشنهاد کرده است تا آمریکایی‌ها به کار بازگردند. برخی از مقام‌های آمریکایی هم در روزهای اخیر گفته‌اند که ممکن است کسب و کارها برای بازگشایی در ماه مه آماده شوند.

با این وجود کارشناسان حوزه سلامت درباره خطر بازگشایی زودهنگام این کشور که می‌تواند موج دیگر شیوع کروناویروس و بیماری کووید-۱۹ باشد، هشدار می‌دهند. اما ترامپ این نگرانی را کم‌اهمیت دانست و در این کنفرانس خبری گفت به اعتقاد او آزمایش گسترده می‌تواند مزیت باشد، اما ضرورتی ندارد. او جمعه گفت، به عنوان مثال بخش‌هایی از بخش کشاورزی کشورش می‌توانند زودتر از مابقی این کشور به کار بازگردند چون جمعیت کمتری در آن حضور دارند.

این در حالیست که براساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، برای اولین بار از زمان شروع پاندمی، ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ایالات متحده ۲۱۰۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده‌اند.

دانشگاه جان هاپکینز، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی ایالات متحده که در ایالت مریلند قرار دارد اعلام کرد، شمار دقیق تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به ۵۰۰ هزار و ۳۹۹ تن رسیده است و تاکنون ۱۸ هزار و ۶۳۷ تن جان داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین