کد خبر: ۶۴۶۱۸۰
تعداد نظرات: ۹۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس خواستار احضار سفیر چین شدند

ادامه جنجال "شوخی تلخ کرونایی چین با دنیا"؛ چرا اصولگرایان از سفیر چین دفاع می‌کنند؟

محمود صادقی، نماینده تهران، می‌گوید که در صورت ادامه جلسات علنی مجلس این موضوع را دنبال خواهد کرد. البته این فقط یک‌سوی ماجراست. در سوی دیگر، اصولگرایان خواستار برخورد با مقام وزارت بهداشت ایران، یعنی کیانوش جهانپور شده‌اند و اظهارات او را در راستای سیاست‌های «آمریکا و غرب» می‌دانند.
آفتاب‌‌نیوز :

«انگلوفیل» و «روسوفیل» در تاریخ معاصر ایران واژه‌های پرکاربردی است. این دو اصطلاح شماری از شخصیت‌های سیاسی در تاریخ را به دو طیف شیفتگان روسیه و انگلیس تقسیم می‌کند. اما این روزها و در بحبوحه بحران کرونا اصطلاح دیگری هم شنیده شده است؛ «چاینوفیل».

همه‌چیز هم از یکشنبه هفته گذشته آغاز شد. وقتی که سخنگوی وزارت خارجه آمار دولت چین را «شوخی تلخ» با دنیا خواند و سفیر چین در ایران با لحن تندی به این سخنان او واکنش نشان داد. ماجرا هنوز ادامه دارد و حالا عده‌ای از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر خارجه خواستار احضار سفیر چین شده‌اند.

ادامه جنجال

محمود صادقی، نماینده تهران، به روزنامه شرق می‌گوید که در صورت ادامه جلسات علنی مجلس این موضوع را دنبال خواهد کرد. البته این فقط یک‌سوی ماجراست. در سوی دیگر، اصولگرایان خواستار برخورد با مقام وزارت بهداشت ایران، یعنی کیانوش جهانپور شده‌اند و اظهارات او را در راستای سیاست‌های «آمریکا و غرب» می‌دانند. سؤال اینجاست که آیا در کشاکش نزاع قدرت بین چین و آمریکا، اصطلاح دیگری به فرهنگ لغات سیاسی ایران اضافه می‌شود؟

مبارزه با آمریکا، وابستگی به چین

‌فضای مجازی پر از اظهارنظرهای حامیان و مخالفان انتقاد از آمار چینی‌هاست. علی مطهری در توییتی نوشته است: «گستاخی سفیر چین درباره کرونا باید پاسخ داده شود. وزارت خارجه باید سفیر چین را احضار کند». مطهری در ادامه نوشته است که «متأسفانه نیاز اقتصادی ما به چین باعث شده که درباره ظلم عظیم دولت چین به مسلمانان این کشور نیز سکوت کنیم. قرار نبود مبارزه ما با آمریکا منجر به وابستگی به چین شود».

از سوی دیگر، نیروهای موسوم به ارزشی به روابط ایران و چین در شرایط تحریمی اشاره کردند و اظهارنظر سخنگوی وزارت بهداشت در راستای سیاست‌های «دشمن» دانستند. محمود صادقی در‌این‌باره توضیح می‌دهد: «به نظر من این یک موضوع علمی و تخصصی است. به همین دلیل رابطه دوستانه یا خصمانه کشورها با ما نباید مانع اظهارنظرهای علمی و تحقیق درباره ویروس کرونا شود. چین کشور دوست ایران محسوب می‌شود و در چنین شرایطی ما نیازمند تداوم این دوستی هستیم، اما نباید خود را مقید به ایدئولوژی آنها و شیوه خاصی که دولت چین در مواجهه با مسائل دارد، بدانیم. آنها در مواجهه با ویروس کرونا پنهان‌کاری گسترده‌ای انجام دادند و پزشکی که نخستین‌بار بحث ویروس را مطرح کرد نیز تا مدت‌ها تحت فشار سیاسی قرار گرفته بود. به هر حال چین در چارچوب سیاست‌ها و روش‌های علمی خود عمل می‌کند، اما ما نباید تابعی از سیاست‌ها و خط‌مشی دولت چین باشیم». صادقی می‌گوید که هر‌چند نباید به مسئله جنبه سیاسی داد تا رقبای چین از آن بهره‌برداری کنند، اما «این ملاحظات نباید باعث شود که خود را ملزم به پذیرش هر آنچه چین به عنوان کشور دوست می‌گوید بدانیم.» در خلال همین بحث‌ها عده‌ای نیز عکسی از سردر وزارت خارجه جمهوری اسلامی منتشر کردند؛ جایی که این عبارت بر کاشی‌های آبی آن نقش بسته شده است: «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی».

البته تفاوت دیدگاه در نحوه مواجهه با موضوع بین اصولگرایان هم دیده می‌شود. سید‌مؤید علویان، معاون وزیر بهداشت دولت نهم، در یک برنامه تلویزیونی گفته است: «اجازه نمی‌دهیم سفیر کشور دیگر به مسئول ما اهانت و توهین کند. این حرف را به‌صراحت می‌گویم. چینی‌ها با خودشان صداقت داشتند اما با دنیا صداقت نداشتند. این واقعیت است».

علویان تأکید کرد: «از ملت و دولت چین که مقدار زیادی در این بحران کمک کردند، ممنونیم اما آنها با دنیا صداقت نداشتند، نگفتند و کم‌شماری کردند».

در این بین اما برخی به ماجرا جنبه امنیتی نیز داده‌اند. صادقی می‌گوید که «این اتفاق بسیار خطرناک است و ما شاهد مداخله نهادهای نظامی در این مسئله هستیم». او به سرمقاله هفته‌نامه «صبح صادق» اشاره می‌کند که در آن سخنان جهانپور «نسنجیده» و «غیرکارشناسانه» خوانده شده که «موجبات دلخوری دولت چین را فراهم کرد». در این سرمقاله حتی خواسته شده تا «پشت پرده» این سخنان که «پیش‌تر و بارها از‌سوی رسانه‌های غربی و آمریکایی تکرار شده است»، روشن شود. نماینده تهران می‌گوید که «ابتدا باور نمی‌کردم که سرمقاله‌ای در هفته‌نامه صبح صادق که مرتبط با دفتر سیاسی سپاه است، در همین زمینه منتشر شود و در آن درخواست توبیخ مقام وزارت بهداشت را داشته باشند. آن هم به دلیل یک اظهارنظر و به‌صورت آشکار نیز بگویند که اظهارنظر ایشان باعث دلخوری دولت چین می‌شود. چنین موضعی برای ما که انقلاب اسلامی و سیاست «نه شرقی، نه غربی» را اتخاذ کردیم، عجیب است و به‌هیچ‌وجه با مبانی سیاسی انقلاب اسلامی سازگار نیست». به ‌گفته صادقی «دفاع نهادهای نظامی از ارزش‌ها و آرمان‌ها خوب است اما واکنش به اظهارنظر یک مسئول و درخواست توبیخ او جای تعجب دارد»؛ چرا‌که «ارزش‌هایی که سپاه و نیروهای انقلابی در‌پی آن هستند اقتضا می‌کند که مدافع استقلال، حاکمیت و تمامیت کشور باشند.

بنابراین اگر بر فرض کشوری تخلفی کرده باشد نباید به دلیل همکاری و روابطمان از آن چشم‌پوشی کنیم و حتی باب اظهارنظر را هم ببندیم». صادقی ادامه می‌دهد: «وقتی مقام معظم رهبری بحث احتمال حمله بیولوژیک را مطرح کردند من در اظهارنظری گفتم که باید نهادهای ذی‌ربط از‌جمله سازمان پدافند غیرعامل به این موضوع ورود کنند. موضوع ویروس کرونا مرتبط با یک کشور نیست و احتمال حمله بیولوژیک از‌سوی آمریکا و پنهان‌کاری دولت چین برای ما تفاوتی با یکدیگر ندارد». به گفته او، «ویژگی کشور ما و سیاست نه شرقی نه غربی که یک راهبرد زیربنایی است این قابلیت را ایجاد می‌کند که به‌صورت آزاد به محققان اجازه فعالیت بدهیم تا یافته‌های علمی خود را بدون سوگیری ایدئولوژیک و سیاسی مطرح کنند». صادقی اضافه می‌کند: «به این ترتیب همه نهادها ازجمله صدا‌و‌سیما و سپاه باید فضا را برای بحث‌های علمی باز کنند و از مزیت بزرگ جمهوری اسلامی که کشوری غیرمتعهد به شرق و غرب است برای روشنگری درباره کرونا استفاده کنیم». او تأکید می‌کند که حساسیت‌ها درباره روابط با چین ارزشمند است، اما «برای حفظ هویت انقلاب اسلامی» باید اجازه داد تا این موضوع به‌طور بی‌طرفانه مطرح شود.

اکنون باید دید که وزارت خارجه چه رویکردی را در مواجهه با درخواست نمایندگان دنبال می‌کند. سخنگوی این وزارتخانه بعد از مشاجره توییتری جهانپور و «چانگ‌هوا»، سفیر چین، «از شجاعت، فداکاری و عملکرد حرفه‌ای چینی‌ها در مهار کووید 19» قدردانی کرده بود. یک روز بعد هم جهانپور پس از افزایش فشارها در توییتی از «حمایت‌های فراموش‌ناشدنی چین از ایران» نوشت. سفیر چین اما بار دیگر به او چنین پاسخ داد: «آقای عزیز، بنابراین امیدوارم که شما به حقایق و تلاش‌های بزرگ مردم چین احترام بگذارید».

استقلال و انعطاف

حميدرضا آصفي نیز در یادداشتی درهمین باره نوشته است: ناگفته پيداست سياست خارجي كشورها براي تامين و حفظ منافع ملي شكل مي‌گيرد. جمهوري اسلامي ايران از زمان استقرار، الگويي از سياست خارجي را تحت عنوان نه شرقي نه غربي مطرح كرده است. اين شعار تا آن زمان از سوي هيچ كشوري به عنوان مباني سياست خارجي مطرح نشده‌ بود. «نه شرقي، نه غربي» به هيچ‌وجه به معناي قطع رابطه حسنه با شرق يا غرب نيست، حتي به اين معني هم نيست كه فاصله جمهوري اسلامي ايران، با غرب يا شرق، همواره و در هر شرايطي ثابت بماند. سياست نه غربي نه شرقي جمهوري اسلامي ايران، در يك جمله خلاصه مي‌شود: تصميم‌گيري‌ها و سياستگذاري‌هاي كلان ايران مستقل از خواست و ديكته شرق يا غرب صورت مي‌گيرد. ممكن است روزي روابط با غرب نزديك‌تر و روز ديگر با شرق نزديك‌تر باشد.

در ادامه این یادداشت که در روزنامه اعتماد منتشر شده، آمده است: شرايط و اقتضائات دوران، تعيين‌كننده جهت‌گيري سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است. اولين‌بار نگاه به شرق از سوي ويلي برانت، صدراعظم فقيد آلمان غربي، زماني كه قصد داشت روابط با برلين شرقي را توسعه دهد، مطرح شد. مفاهيمي كه امروز ما از شرق درنظر داريم، كاملا متفاوت با آن چيزي است كه آقاي برانت درنظر داشت. سياست خارجي در كشورها گاه براساس نيازهاي داخلي، گاه براساس ايدئولوژي حاكم درون كشورها (مانند آنچه در دوره شوروي سابق و اقمار آن كشور وجود داشت) و گاه براساس تمايل‌هاي فردي در كشورهايي با حاكميت خودكامه و موروثي شكل مي‌گيرد. اما بلاترديد شكلي از سياست خارجي مي‌تواند منافع ملي كشورها را تامين كند كه بر پايه و اساس خواست مردم و مردم‌سالاري شكل ‌گرفته ‌باشد.

به همين دليل است كه سياست خارجي در كشورهاي ديكتاتوري و حكومت‌هاي موروثي عمدتا غيرمستقل و وابسته است. در كنار اين هر اندازه توانمندي داخلي چسبندگي ملت-دولت، تاب‌آوري عمومي افزايش يابد، سياست مستقل خارجي قابل حصول‌تر و بادوام‌تر است. در دوره‌هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران باتوجه به شرايط مختلف، راهكارهاي متفاوتي را در دستور كار قرار داد. در دوران جنگ تحميلي نياز به حفظ تماميت ارضي كشور و مقابله با دشمن خارجي بود، اولويت سياست خارجي بود، در دوران سازندگي منافع كشور در گرو تامين نيازهاي گسترده براي بازسازي خرابي‌هاي حاصل از جنگ 8 ساله بود و در دوران اصلاحات كه مفاهيم جديدي مطرح و معرفي شد، اولويت‌هاي سياست خارجي، تحت همان رويكرد استقلال در ذيل اين اهداف تعيين شد. جمهوري اسلامي ايران از ابتدا در مسير سياست نه شرقي و نه غربي حركت كرده است، اگرچه برخي اقتضائات در زمان‌هاي مختلف يا برخي تحولات در جهان بيروني، اين سياست را به لحاظ ظاهري دچار انعطاف كرده است. براي مثال فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و تشكيل روسيه، به اين دليل كه در اهداف و رويكرد ايدئولوژيك و سياست خارجي كاملا از نظر ماهيتي با دولت بلشويكي تفاوت داشت در رويكرد سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران تاثير داشت. در عين حال برخي رفتار كشورهاي اروپايي كه عملا در جهت سياست خارجي ايالات‌متحده امريكا حركت كردند، باعث تعديل جنبه‌هايي از روابط ايران با اروپا شد. جمهوري اسلامي ايران در ذيل سياست نه شرقي نه غربي خود، در دوران اشغال افغانستان از سوي شوروي، علي‌رغم پيشنهادهاي وسوسه‌كننده، به هيچ‌وجه حاضر به مصالحه و قرباني كردن منافع مردم افغانستان در ازاي دريافت موشك و تسليحات نظامي در جنگ خانمان‌سوز تحميلي نشد. همچنان‌كه در روابط با كشورهاي غربي نيز حاضر نشد اهداف بلندمدت جمهوري اسلامي ايران را كه حافظ و ضامن عزت و منافع ملي بود، قرباني مطالبات اين كشورها كند. تهران، همواره آماده‌ بوده در چارچوب استقلال و عزت ملي، روابط خود را با كشورهاي غربي توسعه دهد. در نيمه اول دهه 1370 استراتژي روابط با اتحاديه اروپا و كشورهاي غربي در وزارت خارجه تدوين و به تصويب و تاييد بالاترين مسوولان ارشد نظام رسيد. اما اين كشورهاي اروپايي بودند كه نتوانستند از شرايط موجود در ايران و فرصت توسعه روابط بهره‌برداري كنند. نتيجه اينكه در برخي موارد فاصله گرفتن از يك مجموعه و نزديك شدن به مجموعه ديگر، تابع شرايطي بوده كه بر جمهوري اسلامي ايران، تحميل شده‌اند. آنچه خط قرمز جمهوري اسلامي ايران است عدم وابستگي و قرار گرفتن در انقياد اين بلوك يا آن بلوك قدرت جهاني است. اگرچه در صحنه جهاني بسياري از مرزبندي‌ها و تعاريفي كه در چهار دهه گذشته وجود داشت، از جمله مفهوم شرق و غرب، كاملا دگرگون و متحول شده‌اند، اما مفهوم استقلال و عدم سرسپردگي، در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران ثابت مانده است. امروزه سمبل غرب امريكاي توسعه‌طلب است و شرق به معناي آنچه 40 سال پيش مطرح بود ديگر وجود ندارد. منازعه‌اي كه اين روزها در سطح جامعه درخصوص اظهارات دو سخنگوي محترم، وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، مطرح است بايد در همين چارچوب ارزيابي شود. بايد توجه داشت كه تصميم‌ها و اقدامات پايين‌دستي در ذيل سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي ايران تعريف مي‌شود. همچنان‌كه سخنگوي محترم وزارت امور خارجه به آن اشاره داشت، اين كنش‌ها به هيچ‌وجه در تقابل يا خدشه‌دار كردن اصل نه شرقي و نه غربي جمهوري اسلامي ايران تفسير نمي‌شود.

واکنش روزنامه کیهان به ماجرای انتقاد سخنگوی وزارت بهداشت از چینی‌ها

 روزنامه کیهان نیز در مطلبی درباره انتقاد سخنگوی وزارت بهداشت ایران از چین، به دفاع از چین پرداخت و نوشت: «اظهارات نسنجیده سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد و اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع کرونا بهانه‌ای شده تا عده‌ای خاص که مواضع آنها در ابراز نوکری و سوابقشان در چاکرمنشی نسبت به غرب روشن است، برای استقلال کشور ‌اشک تمساح بریزند. کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با یک رسانه‌ ترکیه‌ای تلویحا چینی‌ها را به دروغگویی درباره کرونا متهم کرده بود. موضوعی که با واکنش رسمی‌مقامات چین مواجه شد، اما جهانپور ضمن اصرار و پافشاری بر موضع خود اظهارات حاشیه‌ساز دیگری را مطرح کرد که واکنش مقامات چینی را در پی داشت و در عین حال به شکلی محترمانه از جهانپور دعوت کردند که برای اطلاع و آگاهی بیشتر، اخبار و اطلاعات صحیح و درست مربوط به چین را از منابع رسمی ‌این کشور دنبال کند. در ادامه هم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی در صفحه خود ضمن دلجویی از چینی‌ها، شجاعت، فداکاری و عملکرد حرفه‌ای چین و همچنین رفتار سخاوتمندانه چینی‌ها در قبال کشورمان در روزهای دشوار کرونایی را ستود.

کیهان در ادامه نوشته است: اینکه حاشیه‌سازی جهانپور در قامت سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن هم در شرایطی که صدر تا ذیل این وزارتخانه امروز در خط مقدم مبارزه با ویروس کروناست و جانفشانی، ایثار و از خود گذشتی کادر درمانی آن در دنیا مثال‌زدنی شده و جایگاه این قشر در نزد افکار عمومی را تقدس بخشیده تا چه اندازه با شرح وظایف سخنگوی این مجموعه همخوانی دارد! موضوع این وجیزه نیست. نکته قابل تأمل موج سواری فرصت‌طلبان و پادوهای رسانه‌ای جریان خاص در داخل کشور از رفتار هزینه‌ساز سخنگوی وزارت بهداشت آن هم در برهه حساس و خطیر کنونی کشور است. این جریان بدنام که سابقه مشعشعی در بزک شیطان بزرگ و هم‌کاسه‌های اروپایی آن دارند، به ناگاه رگ وطن‌پرستی‌شان متورم شد و‌گریبان چاک کردند که با اعتراض مقامات چینی به اتهام‌زنی جهانپور و دلجویی وزارت امورخارجه از چینی‌ها، جمهوری اسلامی مستعمره چین شد! بی‌شک «وطن‌پرستی»، حس و مفهومی‌بسیار ارزشمند و ستودنی است اما با مرور کلی سوابق این جریان درخواهید یافت، قبای وطن دوستی برای این جریان نه تنها گشاد است بلکه به تن آنها زار می‌زند.

این روزنامه اصولگرا افزوده است: این مدعیان همانهایی هستند که به آمریکا نامه نوشتند و از ‌ترامپ درخواست تحریم بیشتر ایران برای تسلیم شدن و زانو زدن در برابر آمریکا را کردند، جریانی که همنوا و هم صدا با شبکه عنکبوتی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب از هیچ تلاشی برای تزریق یاس و ناامیدی در جامعه با هدف شکستن مقاومت مردم در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و در نهایت تن دادن به مذاکره ذلت بار با جنایتکارترین دولت جهان فروگذار نکردند، مدعیانی که در مقابل بدترین توهین‌ها، تهمتها و تحقیرهای مقامات آمریکائی و اروپایی از جمله ‌تروریست خواندن ملت ایران از سوی ‌ترامپ دم برنیاوردند، جریان بدنامی‌که پس از هر خباثت و فریبکاری و دغلکاری غربی‌ها در برجام و پسا برجام به جای اعتراض، به توجیه و سرپوش گذاشتن بر آن برآمدند و ده‌ها و صدها نمونه دیگر... امروز با وقاحت هرچه تمام‌تر واکنش محترمانه ولو با لحن اعتراضی سفیر چین خطاب به جهانپور را به مستعمره شدن ایران تعبیر می‌کنند. آنهم چینی که برخلاف اروپا و آمریکا که حتی در شرایط سخت مبارزه ایران با کرونا، از تحریم‌ها کوتاه نیامدند و هیچ کمکی در این راه نکردند، بلکه به یکدیگر هم ‌ترحم نکردند و به راهزنی و سرقت ماسک و تجهیزات پزشکی از هم پرداختند، سخاوتمندانه به کمک و همراهی با دولت و ملت ایران شتافت. محموله‌هایی شامل ۱۰ میلیون ماسک، ۵۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا، ۳۰۰ هزار جراحی و لباس ایزوله، دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستکش، ۳۵۰ ونتیلاتور، ۵۰۰ اتاق پیش‌ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله کمک‌های بی‌منت چینی‌ها به ایران است و به نوعی تنها حامی‌کشورمان در روزهای سخت و دشوار کرونایی بودند. اینکه مقصد عمده صادرات ایران در دو سال گذشته و یکی از مهم‌ترین شریان‌های اقتصادی ایران در دوران تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا همین چینی‌ها بوده‌اند نیز توضیح واضحات است و نیازی به گفتن ندارد. بر اساس آنچه شرح آن رفت پرواضح است که مشکل چنین جریان بدنام و بدسابقه‌ای نگرانی برای استقلال ایران نیست چه آنکه پیشتر یکی از همین پادوهای غرب افاضه کرده بود که ما لیاقت مستعمره شدن بریتانیای کبیر! را نداشتیم، درد این جریان آن است که چرا ایران مستعمره شیطان بزرگ و اروپای فریبکار نشده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹۳
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
6
106
برای حفظ منافع شخصی در دوران تحریم دست به هر کاری می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
موضوع خیلی پیچیده نیست
طرفدارهای چین ،جیره خوار چین کمونیست هستن
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
مافیای وارد کنندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
4
80
باور کنین این چند وقتی که مجلس تعطیل بود کشور نظم بهتری گرفت
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بی خبری خوش خبری
کلا همه ساکت باشن یعنی اوضاع خوبه؟!!
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
امریکا دارو واقتصاد رو تحریم میکنه،ولی مزدوراش بازم ازش حمایت میکنه،ولی چین سی هواپیما کمک به ایران فرستاده ،ایا باید تشکر کنیم یا فحشش بدیم،اونای که از چین ناراحتن مزدور امریکا هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
2
72
از سفیر چین حمایت میکنند؟؟؟؟؟
ناشناس
|
France
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
3
84
باید تمام دنیا چین را تحریم کنند تا رفتارش را برای مواد غذایی تغییر دهد دست از کشتار حیوانات وحشی بر دارد وگرنه هر سال این مصیبت تکرار خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
حالا کی تونسته منشا بیماری رو اثبات کنه؟؟؟
2- کشورهایی مثل کره و ویتنام و تایلند و.... چی ؟ اونا رو هم تحریم میکنید؟
3-بدبختا الان همه دنیا شما رو تحریم کردن. یه چین بود که اونم به دست خودتون دارید تحریمش میکنید...
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
ساده دل امریکا میلیون میلیون ادم میکشه،از پیمان اب هوا خارج میشه که بواسطه اون بیش از10 میلیون حیوان در اتش سوزی که بواسطه گرم شدن زمین رخ داد تلف شدند و کسی صداش در نیومد ،چون .... توسط دیگران تحریک میشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
9
74
شعار جدید به زودی به بازار میاد
مرگ بر ضد حکومت کمونیستی چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
محشر گفتی
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
در واقع در شرایطی که غرب دندون تیز کرده تا سرمون رو ببره ما دست رد به دوست امروز میزنیم میگیم بزار ببره آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب ولی اغلب اونهایی که این فکر رو دارن بیشتر هم میترسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
در شرايطي كه غرب دندون تيز كرده كه سرمون رو ببره،،،،
خوب دوست عزيز
بفرما مسبب بوجود اوردن اين شرايط كيه؟
چرا اين وضع را بوجود اورده اند؟ جواب اينهاه را همه ميدانيم:منفعت و سود جويي در اين شرايط
و
اين كلمه غرب يعني يك كشور؟دو كشور؟
نه
شايد نيمي از كشورهاي پيشرو دنيا
و
مابقي هم الان با پنبه سر ما را بريده اند و حاليمون نيست
حالا يا با باج خواهي از ما در شرايط تحريم(روسبه)
يا با در اختيار گرفتن كامل بازار پر سود ايران انهم به قيمت نابودي صنايع بزرگ و كوچك ايراني(چين)
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
مسبب به وجود آوردن این شرایط
1 . وابستگی به غرب و تحت استعمار بودن حداقل از زمان قاجار تا انقلاب اسلامی
2 . خواب زدگی ، تنبلی و بی تفاوتی در اثر رفاه بیش از حد جامعه ایرانی به خاطر وابستگی به استخراخ و فروش نفت باز هم از زمان قاجار تا انقلاب اسلامی

این کلمه غرب یعنی نظام سلطه ، نظام کثیف سرمایه داری از آمریکا و اسرائیل بگیر تا کشورهای استعمارگر کثیفی نظیر بریتانیا فرانسه آلمان ایتالیا اسپانیا و .....
شما دو سوال پرسیدی جواب سوالتت رو تا جایی که متوجه شدم جواب دادم ولی در مورد تراوشات ، حدسیات و استدلالهای شخصی شما در مورد باجخواهی روسیه یا در اختیار گرفتن کامل بازار پر سود ایران توسط چین نظری نمیتونم بدم چون اینها خیال پردازیهای شماست نه واقعیتها
ما مدت زیادی تحت استعمار غرب بودیم به طوری که همه چیز رو به تاراج بردن که حال و روزمون شده اینی که میبینی . این عقب ماندگی به خاطر وابستگی بیش از اندازه به تفکری ست که فقط به حیات خودش فکر میکرده و میکنه ، نه رشد و ارتقا دیگری که اگر غیر این بود باید الان جهان گل و بلبل بود و هیچ جنگی در خاورمیانه رخ نمیداد . این نقطه نتیجه اعتماد و اتکا بیش از اندازه به غربی هاست در تمام زمینه ها اقتصادی گرفته تا فرهنگی و ربطی به قول شما به باجخواهی یا در اخیار داشتن بازار امروز ایران نداره . وابستگی زیاد باعث متوهم شدن کشورهای غربی نسبت به ما شده طوری که فکر میکنن اونها ارباب ما هستن و برای زندگی و مرگ ما تصمیم میگیرند و این برای بشر قرن 21 یک ننگ باید به حساب بیاد . به خاطر همین فکر ارباب و رعیتی است که هیچ وقت نه اونها خواستند و نه ما توانستیم که مستقلانه تصمیم بگیریم و روابط ازادی با دنیا داشته باشیم . هرزمان که خواستیم روابط خودمون رو گسترش بدیم ما رو تهدید و تحریم کردند و از روابط با دیگران ترساندند به هر نحوی که میتونستند چون منافعشون در روابط یک جانبه ما با غرب بوده و خب طبیعیه که شرق رو به عنوان یک رقیب بر نتافتند و هرگونه تبیلغات غیرواقعی رو از زمان قاجار تا انقلاب اسلامی به خورد جامعه و حتی دولتمردان دادند تا به قول شما این بازار پر سود رو از دست ندن . البته شرق و غرب اختلافات و دشمنی های اشکار و پنهان زیادی در طول تاریخ داره که خب خواندنی و شنیدنیه .
حالا به جای پافشاری بر مواضع قبلی که نتیجش کاملا در اقتصاد ما قابل مشاهده است باید دنبال راه چاره بود نه تکرار مکررات حرفهای منسوخ شده قدیمی که به خوردمون دادند . حالا باید بدون در نظر گرفتن شکستها و تحقیرشدن های قبلی دستمون رو به زانو بگیریم و قویتر برگردیم . خب برای این مهم نیاز به کمک داریم . عاقلانه به نظر نمیرسه به کسانی اعتماد کنیم که در زمان افول خودشون هستند و ما رو مستعمره خود میدانند و نگاه از بالا به پایینی در طول تاریخ به ما داشتند . ما باید حیثیت و اعتبار از دست رفتمون رو پس بگیریم . امروز به شرق و کمک شرق نیازمندیم تا بتونیم تعامل عادلانه رو با توجه به درس عبرتهایی که از وابستگی به غرب گرفتیم پیاده کنیم . اگر موفق باشیم به دستاورد بزرگی رسیدیم .
1 . به اربابان قدیمی میفهمونیم دیگه اونقدر قوی هستیم و اونقدر نسبت به منافع کشورمون حساسیم که دیگه اجازه نمیدیم روابط بین ما و غرب به صورت یکطرفه ، و به حالت گذشته برگرده .
2 . و برای شرکای جدید هم هشداری خواهد بود که اگر خواب و رویایی در ذهنشون میبینند پوشالی و خیالی ست چون ما تصمیم گرفتیم اولویتمون رو بر خلاف گذشته برمنافع ملی بزاریم . یعنی همون کاری که بقیه کشورها مثل روسیه و چین میکنن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
جالبه
مسبب بوجود اوردن اين شرايط کیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
استاد
اين كشورهاي .... غير از اين پنج كشور بفرماييد ما هم مطلع شيم.
خوبه كشورهاي تميز را بشناسيم فقط اميدوارم بي دين و بي مرام و بي مسلك نباشند
و اميدوارم خفاش و عقرب خوار نباشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بهتر نيست با تعامل با تمام دنيا از روي عقل و منطق قدرت چانه زني خود را افزايش دهيم؟
با توجه به اين همه طرفيت و امكانات و نعمتهاي خدادادي و اين همه نابغه چرابا تكيه بر مشتي عقيده و تراوشات ذهني كهنه مبني بر ارباب و رعيتي به قول شما ابروي رفته را باز يابيم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اقا روهام خيلي جالب شد
معني اسم روهام:از پهلوانان ایرانی شاهنامه فردوسی از نسل کشوادیان یا گودرزیان است. رُهام پسر گودرز و نوه کشواد زرین کلاه و همچنین پدر فرهاد بود، وی از سرداران بهرام گور در جنگ با خاقان چین بود ، و در جنگهای با تورنیان و خاقان چین و جنگهای خونخواهیی سیاوش و جنگهای رستم شرکت میکرد واز دوران کیکاووس تا اوائل پادشاهی لهراسب نام او در شاهنامه می آید.
روحت شاد پهلوان ايران
حالا كسي با اسم تو در كشور پارس .....شده كه تو همه عمر براي عزت ايران با ان در جنگ بودي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
اين اقاrohamناخواسته اعتراف هاي جالبي داشت.
اگر مشكل شما رفاه مردمه و قصد نابودي ان را داشته ايد تبريك،صد در صد موفق شده ايد.
و
اميد به هر كشوري براي كمك به خرابي وطن يعني استعمار.
قطعاً چين يا هر كشور ديگري براي رضاي خدا اقدام به (قول شما)كمك نميكند مگر با گرفتن امتيازهاي درشتي كه شايد سالها مسكوت مانده و وبال گردن نسل هاي اينده ما شود.
شايد با خود باوري و تعامل عاقلانه با تمام دنيا و با قدرت چانه زني كه از قدرت انتخاب بدست مياوريم خيلي راحتر و كم هزينه تر مشكلات روز افزوني كه نتيجه تفكر ارباب و رعيتي است را حل كنيم و زير بار استعمارگر ديگري نرويم.

به هر حال اميدوارم خدا همه ما را با كساني كه دوست شان ميداريم محشور بفرمايد
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
مسبب اصلی این شرایط بی کفایتی و وابستگی شاهان ماست ولاغیر ' ولی در مورد شاهنامه باید بگم زیبا و غیرقابل انکاره ولی افسانه است ما داریم در مورد واقعیتهای امروز حرف میزنیم که در آینده تبدیل میشن به تاریخ نه افسانه ' در مورد اینکه هرکس حتی منو شما برای زیستن اول به منافع خود فکر میکنیم یک حق یا امر طبیعیست فقط من موندم چرا این حقو برای گردن کلفتها در نظر می‌گیری ولی برای بقیه یک حق به حساب نمیاد ' دچار تناقض شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اقايRoham چين از همان ابتدا با انتشار اطلاعات غلط راه انتشار ويروس كروناي چيني را به جهان باز كرد.
ضعيفتر خواندن ان نسبت به انفولانزا و مرگ و مير دو در صدي ناشئ از ان،حال انكه پكن يكسره از هر نوع ابتلايي مصون ماند.
حالا نيز جان مردم جهان براحتي از دست داده ميشود و چين اقتدارش را بر روي تلي از اجسادصد چندان ميكند همچنانكه اقتصادش را بر روي ويرانه هاي اقتصاد جهاني پرشكوه تر ميسازد حتي كمكهاي چين به كشورهاي ديگر نيز راهي براي گسترش بيشتر اين بيماري بود،ماسك هاي معيوب وكيت هاي تشخيص با هشتاد در صد خطا.
براي توقف اين كشتار جهان بايد چين را كنار بگذارد،شايد به مخيله كسي هم نميگنجيد كه دولت چين اينچنين ناانساني بخواهد مردم جهان را به چنگال مرگ بيندازد اما نگاهي به شيوه زندگي و حيات چيني ها درك اين مسئله را اسانتر ميكند. در مورد چين و گوشت خواري چيني ها كه مطلقاً ارتباطي با كمبود مواد غذائي ندارد يعني خوردن حيوانات گوشت خوار مانند سگ و گربه و بچه موش هاي زنده و غيره... راه انان را براي ادم خواري نيز باز كرده است(حتي خوردن جنين انساني توسط قوم يأجوج و مأجوج چيني).
دوستان گرانتر بخريد،چيني نخريد
گرانتر بخوريد،چيني نخوريد
كاري كنيد كه چيني ها در هيچ كجاي دنيا امنيت نداشته باشند تا بفهمند از طريق درست و انساني كار كنند نه با ناجوانمردي و كشتار مردم دنيا انهم بصورت عمدي.
اگر چين براي دولت ما ارزش دارد براي مردم ما فقط بدبختي به ارمغان اورده.
تمام شواهد خصوصاً عدم الودگي پكن نشانگر اين است كه چين تعمداً و حساب شده اين ويروس را ساخته و در دنيا پخش كرده است.
خود مقايسه كنيد آمار سرايت و كشته هاي چين با توجه به جمعيت انها و ساير كشورهاي دنيا
گويا اين ويروس چيني با چيني ها رفاقت دارد وبادنيا دشمني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
تناقض؟؟!!!
از شما و مرام شما بوي بد كمونيست به مشام ميرسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
بهتره از خودت شروع كني و از اين به بعد أسمت رو چيني بنويس نه با لاتين كه خداي ناكرده عاشق غرب نشوي
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
آقایون و خانمهای ناشناس که حتی از بردن هویت ساختگیتون در فضای مجازی هم ترس و واهمه دارید بهتر نیست به جای بحث در مورد مسائل سیاسی ، برید به کارهایی مشغول باشید که میتونید انجامش بدید و از انجامشم این همه ترس و دلهره نداشته باشید ؟ صرفا جهت پیشنهاد ولی :

1 . اقايRoham چين از همان ابتدا با انتشار اطلاعات غلط راه انتشار ويروس كروناي چيني را به جهان باز كرد : من بقیه متن شما رو خوندم و بیشتر این مطالب ادعای غربی هاست که مدارکی هم براش ندارن که اگر داشتن این همه آسمون ریسمون به هم نمیبافتند و الان به وسیله رسانه هاشون مدارک و اسنادشون رو تو بوق و کرنا کرده بودند ولی از شخص شما میپرسم : مدارکتون رو برای اثبات ادعاهاتون منتشر میکنید ؟ اگر مدارکی ندارید پس استدلال شخصیست . من اگر حرفی زدم در این صفحه بابتش سند و مدرک تا دلت بخواد دارم ولی وقت و گوش اضافه ندارم صرف تراوشات شخصی ذهن شما کنم ببخشید .

2. تناقض؟؟!!!
از شما و مرام شما بوي بد كمونيست به مشام ميرسد ؟: از شما و هویت ناشناستون هم بوی بد ، ندانستن مطلق به مشام میرسد . شما بهتره مثل چشم و گوشتون که بسته است ، دماغتم ببندی چون تو که نه میبینی و نه میشنوی حالا بویی هم به مشامت نرسه چیزی رو از دست نمیدی .
3 . بهتره از خودت شروع كني و از اين به بعد أسمت رو چيني بنويس نه با لاتين كه خداي ناكرده عاشق غرب نشوي : شما مثل اینکه نظراتو حتی از رو هم نمیتونی بخونی که اگر خونده بودی حداقل موضع منو نسبت به این موضوع درک میکردی . من مثل خودت تعصب و یا دشمنی با چین و یا آمریکا یا هرکشور و ایدئولوژی دیگری ندارم ، من دارم از منافع ملی امروز میگم که خب درکش و هضمش ظاهرا برای شما سخته ، خب قرار هم نیست همه بتونن همه چیزو درک کنند ولی مهم اینکه وقتی نمیتونن درک درستی از مسئله ای داشته باشن چرا ساکت نمیشن و چرا به خودشون اجازه اظهارنظر میدن اونم ناشناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
4
76
اینها هنوز قدرت برتر نشده اند برای ما پشت چشم نازک میکنند و امر و نهی میکنند وای به حال روزی که بخواهند جای آمریکا رو هم بگیرند. اون موقع احتمالا آرزو میکنیم کاش همون آمریکا اقای دنیا مونده بود !!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
8
84
اصول گرایان از هر چی بدی ، دروغ و جنگ و ...است حمایت می کنند ، از بشار اسد جنایتکار تا روسیه و چین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
به خاطر اینه که امثال شما فرق بین خوب و بد رو نمی دونین دلیل نمیشه نظر ابکی بدی
اون زمان که اصول گرایان می گفتن برجام رو قبول نکنین شما بهشون گفتین دلواپس
بعدش که گفتن به کد خدا اعتماد نکنین شما گفتین امضای کری تضمین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
از زندان گوانتانامو وابوغریب تا آزمایشگاه های کنترل ذهن تا بزرگترين زندان های دنیا تا هیروشیما وناکازاکی تا سمپاشی هوایی عامل نارنجی تا تحریم ایران تا گروه بلک واترهای بازز نشستگان پنتاگون تا تجارت هروئین بالگردهای ایالات متحده تا والستریت تا اشغال کشور های آزادیخواه تا آپارتایت تا...... چرا حمایت می کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
49
12
آفتاب دنبال چی هستی؟
همه دنیا درگیر ویروس کروناست تو دنبال ویروس سیاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
60
9
الان این جنجال افرینی چه فایده ای داره؟ باعث درمان کرونا می شه؟
یه چین که فعلا داره خدمات می رسونه به کرونایی ها و شما دنبال ایجاد خلل در رابطه با آنها هستید؟
هدفتون چیه واقعا؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
4
62
اصولگرایان بسیار در کار تجارت با چین هستند طبیعی است که نگران منافع خودشان باشند هرچه هست فعلا پول و قدرت سیاست و تبلیغات و انحصار متعلق به اینها است
حافظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
2
12
هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز،
نقشش به حرام ار خود، صورتگر چین باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
حالا چون چين تو اين شعر بود مناسب ديدي؟
افرين و صد افرين
معني اين چين رو بپرس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
4
38
94 درصد بهبودی در چین !!!!! دو حالت داره یا چین دروغ میگه در مورد آمار که چون با آمار دروغ موجب فریب دنیا شده باید جواب پس بده یا آمارش درسته که نتیجه اینکه هم ویروس ساخت چینه هم درمانش را بلده .در هر صورت حالا که مسئولین به دلایلی عاشق چین هستند خود مردم بهتره چین را مجازات کنن. کافیه هر چی میخرند حواسشون باشه روش ساخت چین made in china یا made in PRC نوشته نشده باشه اونوقت کسایی که جنس چینی قاچاق یا رسمی وارد کشور می کنند مجبور میشن بی خیالش بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مرد حسابی هر چی تو بازار داریم ساخت چینه یک نمونه اروپایی و آمریکایی پیدا کن اگر اینها هم نبودند شما چکار میکردید با تعصب بر علیه دیگران ننویس و از دشمنان را شاد نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
آقای مرد حسابی همین وادادگی شما به چین بوده که باعث شده اقتصاد کشور در طی سه دهه با هجوم کالای چینی ویران بشه مگه قبلش مردم چیکار میکردند کفش ایرانی میخریدن لباس ایرانی میدوختن و .... کجا رفت اون کفش ملی فیل نشان همش توسط چین به خاک رفت
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
آقای حسابی همین وابستگی و دلبستگی شما نسبت به غربه که باعث شده مثلا به عنوان نمونه اقتصاد این کشور به این روز بیوفته . مرد حسابی چی شد مجبور شدیم کالای چینی وارد کنیم ؟ کی تحریممون کرد نه نفت خرید نه جنس داد و حتی راه نفسمون رو بست و دیگرانم نمیزاره نفت بخرن جنس بدن ؟ مرد حسابی نوک پیکان رو به سمتی بده که یه موقع اینطور حس نشه مال این مملکت نیستی و اینجا زندگی نکردی و اینها رو ندیدی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
بعد برجام که خیلی از تحریم ها هم برداشته شد اما بازم نگذاشتید جنس خوب اروپایی و آمریکایی وارد کشور بشه اومدن دفتر اقتصادی بزنن گفتید اومدن برای جاسوسی حتی اجازه ندادید یه رقم کالا از آمریکا وارد بشه یعنی واقعا کمونیست ها بهترن یا اروپا و آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
مرد حسابی اگر کمونیست تشریف داری با این افکار سوسیالیستی شفاف تر بگو بدانیم. دنیا با غرب هر طور تا میکنه ما هم یکی، اینو جدی بدان شرق کمونیست چه چین چه روس بسیار خطرناک تر از غرب است. نشان آن نشان که ببین با حیوانات چگونه معامله میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اگه اجناس حسابی تو بازار کمه!! بخاطر زیاد بودن بنجلسرمایه مملکت بخاطر تجارت با چین به باد فنا رفت
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
مرد حسابی چه ربطی داره به گرایشات و ایدئولوژیهای شخصیمون ? من دارم از منافع ملی حرف میزنم . شاید شما چنان تحت تاثیر سرمایه داری هستی که منافع ملی رو از یاد بردی ' ولی من حرفی زدم در جهت حفظ منافع ملی امروز مملکتم . شاید به هر ایدئولوژی نزدیک باشه خط فکریم ولی مهمتر از ایران و منافع ایران نیست و نخواهد بود ' حرف رو به حاشیه نبرید لطفا سعی کن یه بار هم که شده بر خلاف میلت و تمایلاتت به این فکر کنی امروز از کدومشون میتونی بهره ببری . من برخلاف شما گرایشاتی داشته باشم تعصبی ندارم و نخواهم داشت . ولی در مورد نشان به آنان نشان ' ببین سرمایه داری یا همون عشقت چه معامله های کثیفی تو طول تاریخ با بشریت نکرده از انقراض نسل سیاه پوست و سرخ پوست بگیر تا بمب اتمی هیروشیما تا جنگهای ویتنام عراق افغانستان لیبی سوریه ' پیدایش سازمان های تروریستی با هدف تهدید اسلام از طریق داعش القاعده و هزاران هزار بیخانمان آمریکایی ' میلیونها انسان بدون بیمه در آمریکا ''' بازم برات بگم این شیاطین با بشریت چه کردند در طول تاریخ ' بازم باید برات توضیح بدم نمیشه ب اونی که به خودش رحم نمیکنه به مردم خودش اهمیتی نمیده به ما و منافع ملی ما چطور قراره کمک کنه ? یه بار بدون تعصب به همه جوانب فکر کردی و دیگران رو به متعصب بودن متهم کردی ' یه بار با تمام گرایشات سیاسیت به ایران فکر کردی? بزار راحت بهت بگم نه غرب و نه شرق این شمایی که برای منافع ملی خطرناکی چون متعصبانه فکر کردی و حرف زدی
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
من نمیدونم چرا امثال روهام فکر می کنند یا باید وابسته به چین باشیم یا آمریکا از چین که بد میگیم فکر میکنند طرفدار آمریکاییم بابا خودتون گفتید ما شعارمون نه شرقی نه غربی بود و هست
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
شما نمیدونی امثال من چی فکر میکنن و چرا چون دچار افراط و تفریط شدید . یا تصور میکنید باید وابسته باشید به شرق یا غرب یا نه باید اصلا ارتباطی نداشته باشید . ما در مورد چیزی بین اینها حرف میزنیم و برعکس شما صفر و 100 فکر نمیکنیم نه در این مورد در هیچ مورد و پدیده ای . ما به منافع ملی امروز کشور فکر میکنیم . امروز کی میتونه منافع ما رو حفظ کنه و دوستمون باشه و کی در جایگاه دشمن داره منافع ملی ما رو به خطر میندازه . ممکنه امروز شرق باشه فردا غرب و هیچ تعصب و وابستگی وجود نداره شما رو نمیدونم . در مورد شعار نه شرقی نه غربی هم باید خدممتون عرض کنم این یک هدف نهایی ست که مستلزم تلاش و گذر زمان و شناخت هرچه بیشتر نسبت به خودمون و جهانه . اینکه حالا ما همچین شعاری میدیم منظور این نیست که قراره با تمام دنیا دشمنی و متارکه داشته باشیم . قراره روی پای خودمون نه به شرق وابسته باشیم نه به غرب ولی همگیمون یک جهان واحد رو تشکیل میدیم که باید باهم در تعامل باشیم بدون وابستگی و صفر و صدها و افراط و تفریطها و ...
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
چرا نظر من رو تایید نمیکنید ؟ نکنه شما هم گرایشاتی دارید که اگر داشته باشید که احتمالش زیاده باید به عنوان رسانه گل بگیری سرت
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
ما مدتهای زیادیه که وابسته بودیم از زمان انقلاب تصمیم گرفتیم رو پاهامون بایستیم خب یقینا یه شبه به این منظور نمیرسیم و باید از دیگران هم کمک بگیریم . این اسمش وابستگی به شرق و غرب نیست این اسمش تعامله ولی با کسی که حرف سرش میشه و البته عقل سلیم میگه به کسی اعتماد کن که مورد اعتماد باشه و ثابت کرده باشه . ما در این مدت 40 ساله از جنگ تحمیلی تا تحریم ها گرفته تا لشگرکشی های جهانی متوجه شدیم نمیشه به غرب اعتماد کرد . شاید بگی ما بدبینیم ولی حتی مردمش هم اعتمادی بهشون ندارن اینو از اعتراضات مثلا کشور فرانسه میتونید به راحتی متوجه بشید . خب پس عاقلانه است به کشورهایی که اعتماد مردم خودشون رو به همراه ندارن اعتماد نکرد چون اگر به قوب قدیم بیل زن بون به باغچه خود میزدن و بلعکس به سمت کشورهایی از لحاظ تعاملات سیاسی اقتصادی رفت که سعی در افزایش اعتماد مردم به خودشون دارن و به سمت صلح حرکت میکنن و واقعا در این جهت سعی و تلاش میکنن که خوب قابل مشاهده است . این رو به وضوح میتونید در مسائله کرونا ببینید . کرونا و وضعیت غرب و شرق رو مقایسه کنید و متوجه میشید ما در تمام زمینه ها میتونیم از شرق بیشتر بهره ببریم تا غرب .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
6
45
چین تا کشور ما را بواقع نابود نکنه
دست بر دار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مگر از جونت سیر شدی که این حرفها را میزنی. انتقاد از چین ممنوع!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
3
36
نفت می دادیم به آمریکا فانتوم میگرفتیم.ژنرال الکتریک و صدها شرکت آمریکایی و غربی اینجا تجهیزات میساختن.الان نفت میدیم به چین اونهم دزدکی .سنگ پاشور وارد میکنیم و اسباب بازی پلاستیکی.
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اگریه نگاه سطحی بندازی میفهمی که از زمانی که همون آمریکایها ما رو تحریم کردن به این حال و روز افتادیم و چین داره در این شرایط به ما کمک میکنه ندیدن و نشنیدن توجیه پذیره ولی نفهمیدن و خود را به نفهمیدن زدن کار عاقلانه ای برای یک انسان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
خوب طبیعی است در دنیا هر کسی بخواهد از تروریست و تروریسم حمایت کند تحریمش میکنند ، بیایند جایزه بدهند
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
تروریست واقعی کشوریه که نسل سیاه پوستان و سرخ پوستان خودش رو منقرض کرده که جز انسانی ترین جوامع تاریخی بودن . تروریست واقعیه اونیه که از بمب اتم استفاده کرده . تروریست واقعیه اونیه که برای رسیدن به اهداف شوم خودش ،جنگ رو به کشورهایی نظیر لیبی ، افغانستان و عراق تحمیل کرده . تروریست و ضد حقوق بشر اون کشوریه که توش انسانها به علت نداشتن بیمه بستری نمیشن و تو راه بیمارستان ایست قلب میکنن و میمیرند . بازم بگم یا کافیه ؟ بازم به نظرت طبیعیه یکی که خودش نقض کننده اصلی حقوق بشره در طول تاریخ ما رو تروریست و ضدحقوق بشر بدونه ؟ البته با شما موافقم راست میگی ، به ما باید جایزه بدن چون جلوی برزگترین تروریست تاریخ ایستادیم و این در تاریخ ثبت شد مثل تمام جنایات آمریکا طی همین 100 سال اخیر در حق بشریت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اقا Rohan
غارت منابع ما و فروش اجناس بي كيفيت را كمك نميگن
بفهم كه اونها خدايي نميشناسند كه محض رضاي خدا به سايرين كمك كنند.
خداي انها پول و منابع و نفت ماست
و جالبتر صحبت شما از حقوق بشره
اين كشتار جمعي كه اين ويروس چيني انهم توسط دولت محبوبتان(چين) در جهان به راه انداخته
راستي چرا پكن هيچ گونه درگير اين بيماري نشد و يا هر شهر ديگر كشور چين؟
خدا ميداند نسل هاي بعدي در مورد شما و كارهايتان و سطح فكرتان چه قضاوتي ميكند.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اقا Rohan
غارت منابع ما و فروش اجناس بي كيفيت را كمك نميگن : آقا و خانم ناشناس که حتی از بردن هویتت در فضای مجازی ترس و دلهره داری . غارت منابع ما خیلی وقته که توسط غربی ها کلید خورده و سوابق تاریخی اون ثبت شده و غیر قابل انکاره ، که ما رو به این نقطه رسونده . من تعجب میکنم از شما که این همه نسبت به منافع ملی حساس هستید ، اون زمان کجا بودید که الان یهویی دلواپس شدید و ما رو از قضاوت آیندگان میترسونید . ایا شما بابت قضاوت نسل بعدتون پاسخگو هستید و بودید ؟ همین احساست متناقض باعث شده که غربی ها خودشون رو دیروز و مخصوصا امروز که مستقلانه داریم فکر میکنیم ، صاحب منابع که هیچ صاحب فکر و نحوه نفس کشیدن و زندگی ما هم میدوندد و این حاصل وابستگی بیش از حد و طولانی مدت به تفکری که همیشه به منافع خودش فکر میکرده از یک طرف و از طرف دیگه خواب زدگی و منفعل بودن نسل های قبلی ما و بی تفاوتی شون نسبت به منافع ملی ، شده حال و روز امروز مملکت ما که ما به عنوان نسل بعدی داریم در مورد کارهاشون و سطح فکریشون قضاوت میکنیم . سوال : شما که خدا رو میشناسی و بچه مسلمونی محض رضای خدا در طول سال چقدر نفس میکشی فی سبیل اله که از دیگران این همه انتظار داری ؟ شما که خدا رو میشناسی چقدر شفاف و عادل هستی و نظراتتو برای اینکه به دیگران تحمیل نکنی هویتتم پاش منتشر میکنی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
3
29
استعمار نوین! يادتونه تو کتاب های تاریخ می خونديم مسولين وقت کارهاشون رو با سفارت انگلیس و روسیه هماهنگ می کردن؟ الان نوبت چین هست!
ali
|
France
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
2
32
چین چهل سال نفت و گاز مفت از ما گرفت وهیچگونه تکنو لوژی هم انتقال نداد، سفیرش هم مرتباً به مقامات دروغکی می گفت کرونا مهم نیست پروازها ادامه یابند، حالا هم می خواهند با ماسک و کیت تقلبی همه را قتل عام کنند! علم وتکنولوژی ما ازغرب می آید نه از چین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
2
21
نتیجه وابستگی محض به یه کشور متاسفانه بهتر از این نمیشه هزاران بار عقلا گفتن که بایستی با همه کشورها و معقولانه ارتباط داشت . الان ما شدیم مثل یه کشور تک محصوله بلکه بدتر از آن
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
10
عزيزان اينقدر همديگرو متهم به شرقي و غربي بودن نكنيد . يك يا چند اظهار نظر دليل بر خط فكري ( جهان بيني ) افراد نيست . ما ايراني هستيم و ايراني هم باقي مي مونيم نه عاشق دل خسته كشوري هستيم و نه از كشوري تنفر داريم . اگر از آمريكا يا روسيه انتقاد مي كنيم بدليل سياستهاي استعمار گرايانه آنهاست ولي بهترين روش مداراي با كل دنيا است . آقا جان طرف ميخواد به زور باهات قراردا د يه طرفه ببنده و سرت كلاه بذاره شما قوي باش و اين كارو نكن . اختيار خودتو كه داري . اينهمه دادو فرياد و شعار ديگه چيه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
23
3
واقعا چرا اینقدر با این قضیه بر علیه هم چین حرف میزنند هم به اصولگرایان اما هر گز نه از آمریکا و نه اروپا چیزی نمیگویند با این که آمریکا و اروپا در همه این چند سالی که در مدیریت بودند آبروی آنها را برد هم برجام را به باد دادند با این که کلاه سرشان گذاشتند حتی به این هم رحم نکردند و مدتها با آن لوایح چهار قلو ملت را سرکار گذاشتند اما نتوانستند به اهداف نهایی برسند که هم شورای نگهبان و هم مجمع تشخیص مصلحت آنها را ناکام گذاشتند حالا دارند انتقام ناکامی های خودشان را از چین میگیرند شاید دلشان خنک شوند اما دیر شده بایدبروند خانه نشین شوند و دیگر حرف نزنند رسانه هایشان نیز مرور زمان ساکت خواهند شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
4
24
چین یکی از کشورهایی است که در راستای تحریمهای ایجاد شده نهایت سو استفاده را از ایران می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
نهایت .......گویی در کامنتت موج میزنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
36
5
مردم اگر یادشان بیاد ترامپ گفته بود مراکز فرهنگی ایران را نابود خواهد کرد الان دقت کنید از مساجد ونماز جمعه تا مدارس ودانشگاه وموزه همه جا تعطیل شده است ولی درداخل .....برای فرافکنی چین را مطرح میکنند که مردم جنایت امریکا را نبینند!!!!!
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
آمریکا این ویروس رو ساخته بود حالا با دیدن آمار مبتلا و قربانیان آمریکا دیگه صداتون در نمیاد. شما نون شبتون رو هم بگیرن میگین آمریکا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
آمریکاه ساخت اما به مردم خودش هم رحم نمی کنه چون اتاق فکر فراماسونرها واکسینه هست وپیش بینی اونها از افول امریکاه نیاز به یک خودزنی وتغییر نظم نوین جهانی دارد شما را دعوت می کنم به دیدن فیلم شیوع ساخت سال 2011 که ویروس کرون را هالیود چگونه مقدمه سازی میکند.
فریدونکناری
|
United States of America
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
4
2
عدم تمایل گردشگران به چین, به خاطر تنفر از مرکز تهیه و توزیع بیماری ها در جهان. , به علت جمعیت بالای فقر با قناعت غذایی و مساعد برای رشد ویروس ها ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
18
1
آیا شما از کسی که میدانی حق وتویش روزی بکارت خواهد آمد دفاع نمیکنی!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خیلی هم بکارمون اومد 7 قطعنامه رای مثبت داد متوهم
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
متوهم واقعی عاشقان آمریکا و غرب هستن که حتی به خودشون زحمت نمیدن تاریخ همین 40 ساله رو بخونن . تو این 40 سال از جنگ بگیر تا تحریم دست اروپا و غرب در کار بوده . نه گذاشتند و نه میزران تا رشد کنیم و رو پامون وایسیم . تو این اوضاع یکی هست که کمکی میکنه . در نظر نگرفتنش یعنی ناسپاسی یعنی ناشکری و نتیجه اش بدتر از اوضاع امروز خواهد بود . البته عاشقان غرب نه اینکه اینها رو درک نکنن یا متوجهش نباشند . اونها هیبنوتیزم شدند برای همین در بیداری هم خواب میبینند .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
به کدام قطعنامه روسیه و چین رای منفی دادن و جلو امریکا ایستادند که ما خبر نداربم قدرتهای بزرگ کشورهای تحت سلطه شان را هر 60 یا 70 سال یکبار عوض میکند .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اقاRohan
اينقدر سينه چاك شرق و چين نباش
ايا طي اين مدت انتقال تكنولوژي حتي در پايين ترين سطح از چين به ايران داشته ايم؟
يا در كدامين قطعنامه هاي ضد ايراني حق وتوي چين به داد ايران رسيد.
مگر نه فقط به محكوم كردن پي در پي فقط پشت تريبون انهم در كشور خودشان؟
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
قاRohan
اينقدر سينه چاك شرق و چين نباش : اینقدر از بیان تفکرات و داشته هات نترس اگر معتقدی که حقیقت رو بیان میکنی . در غیر اینصورت دیگران رو به متعصب بودن متهم نکن که وصله جوری نیست و باعث افشا شدن واقعیتهای وجودی خودت میشه . ناشناس بودن شما جسارتا ، منو یاد بچه های بی ادب دوران مدرسه میندازه که زنگ در خونه ها رو میزدن و فرار میکردن .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
2
17
بنظر میرسه اصولگراها فقط و فقط هدفشون کم نیاوردن جلو امریکاست ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
شیطان بزرگ بزرگترین مخزن انتشار نجاسات در جهان هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
14
2
چون که غرب گدای ماسک فایده ای برای ما نداشته و نخواهد داشت.
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
2
11
اصولا چين مگر بالغ بر 20 ميليارد دلار پول كشور را بلوكه ندارد؟ صدقه داده؟ كمك هايش در قالب يك ميليونم سود همين پول در بانكهايش بوده است! قطعنامه هايي كه چين عليه كشورمان راي مثبت داده را نمي بينيم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
7
15
کشورهای بی خاصیتی مثل چین فقط از ایران سوء استفاده می کنن .
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
آدمهای ..... چون تو پای نظرشون اسم و رسمشون رو ثبت نمیکنن . اول به خودت فکر کن بعد در مورد مسائل کلان به خودت اجازه بده اظهارنظر کنی
آنتی دلواپس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
جناب دلواپس ببخشین نمی دونستیم شما دلواپسان چین زده شده اید و البته تا این حد
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اگر شما آقای بی خیال کمی نسبت به منافع ملی حساس بودی و منافع و خواسته های شخصیت که وابسته به زرق و برقه غربه و هیچ پشتوانه دیگه ای هم نداره رو کنار میزاشتی و با این موضوع به صورت غیرمتعصبانه برخورد میکردی در نهایت درک میکردی افرادی نظیر من چی میگن . ولی چون وابسته و دلبسته ظواهر غربی و متعصبانه فکر میکنی و حرف میزنی دیگرانم عین خودت میبینی . فکر میکردم که تبلیغات غرب تاثیر پذیر بوده و هست ولی نه تا این حد که چشمان شما و امثال شما رو به روی منافع ملی ببنده . آره من دلواپسم ، دلواپس منافع امروز کشورم هستم و مثل شما با یک غوره سردیم نمیشه با یک مویز هم گرمیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اقاRohan
كار شما از غوره و مويز گذشته
از ان طرف بام افتاده اي و حاليت نيست.
اگر واقعا دلسوخته وطني
بفهم:
نه شرقي نه غربي
به اين معني:نه دل بستن به شرق كمونيست و نه به غرب سرمايه دار

كاش كمي از توهمات ارباب و رعيتي فاصله ميگرفتيم و با تعامل خردمندانه با تمام كشور هاي دنيا به نفع كسور عزيزمان ايران چانه ميزديم نه به نفع چين جنايتكار
از اينهمه دفاع شما از مردم بي دين چين براي وطن نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اگر واقعا دلسوخته وطني
بفهم: که باید وقتی حرفی میزنی پاش بایستی و ازش دفاع کنی و زمانی که ناشناس نظر میدی یعنی نمیخوای اینکارو بکنی پس چطور دیگران رو متهم میکنی ؟ با چه ابزاری ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
18
1
چین قدرت اقتصادی و نظامی آینده هست تفکرات پوسیده رو بریزید دور دیگه دوران آمریکا داره تموم میشه..
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
9
1
میخوام یک واقعیت رو بگم که اصلا هم غیر قابل انکار نیست ، یکی از اصلی ترین گروه هایی که تو کشور ما به تنها کشور های نزدیک ایران مثلا چین و روسیه حمله میکنند، پان ترک ها هستن که تعدادشان کم هم نیست ، مثلا در قضیه ادلب سوریه دیدیم که چه حملاتی رو ضد روسیه در شبکه های اجتماعی و همین نمایندگان مجلس منتصب به این طیف ضد روسیه و استعمارگر و کمونیست خواندن این کشور برای خراب کردن رابطه ایران و روسیه به نفع ترکیه به راه انداختن ، یا در مسئله چین مدام دم میزنند ار مسلمان چین و ایغور که اگر دنبال کنید
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
10
افتاب ، بیخیال شو.
اصولگرا اصلاح طلب سیخی چند بابا.
ملت را فیلم کردید با این دو حزب ........
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
15
1
در جاییکه کشورها از یکدیگر ملزومات پزشکی می دزدند،اگر کسی 30هواپیما کمک پزشکی چین را نادیده بگیره یا خائن و مزدوره یا نفهم و بی عقل
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
چین در راه خدا بهمون کمک کرده؟ دریامون رو به قول دوستان اجاره کردند،نفت ارزون میخرن به جای پول جنس درجه چند میدن،و کمک هایی هم که شده اکثرا عیب و ایراد دارن
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
دمت گرم کریم حرف درستی میزنی . اینهایی هم که میبینی همه چیز رو وارونه میبینند یکسری عاشق و دلبسته هستند که برای رسیدن به آرزوهای پوشالیشون پا رو هر حقیقتی میزارن و خاصیت این افراد همینه . دریامون رو به قول خودشون اجاره کردند نه غصب کنند . اجاره کردن یعنی توافق و غصب کردن یعنی زور . ولی این افراد که همه چیزو وارونه و متناقض میبینند ،این اجاره رو بزرگ میکنن و بزرگ میبینن ، ولی خیلی راحت از کنار موضوع مهمی میگذرند . مثلا از دست دادن یک کشور به نام بحرین رو در زمان پهلوی و با این استدلال که هیچ توجیه اقتصادی نداره و باید دادو رفت رو میپذیرند چون غرب غصب میکنه ولی اجاره دادن رو حتی به چین نمیتونن ببینند و یا نفت ارزون بردن و به جاش هیچی ندادن در زمان قرارداهای نفتی ما با انگلستان و آمریکا براشون کاملا توجیه پذیره ولی نفت دادن و جنس گرفتن رو یعنی مبادله و تعامل با شرق رو نمیتونن ببینند و جدا که اینها من شک دارم ایرانی باشن برای همین رو همه چیز عیب و ایراد میزارن تا به منافع شخصی برسن و ما رو که از منافع ملی امروز حرف میزنیم نه میفهمند و نه میخوان بفهمند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
11
چرا چشممون رو علیه جنایت چین علیه مردم خودش بستیم؟
علی راه انجام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
فعلا دندون روی جگر بذارید و آروم باشید، روز بدش هم می‌رسه و اونوقت هرچی خواستید بگید ! جوبازی و سیاه‌نمایی رو کنار بذارید و به جاش دو پهلو حرف بزنید و بگید این فقط فرض هست و ما نمی‌دونیم و خدا عالم هست و سعی کنید بی‌طرف بشید و غیرمغرضانه بگید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
9
2
راستی دلباختگان غرب مخصوصا آمریکای جنایتکار چقدر احمق تشریف دارند که هیچ واقعیتی را نمیبینند چشمشان را روی جنایات آمریکا میبندند و به خار آمریکا دوستی یا آمریکا پرستی به هرچی متوسل می شوند فقط توهین میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
4
در آخر یادی هم بکنیم از مسلمانان ایغور چین و فراموش نکنیم کمونیست چه رفتاری با مسلمان داره و متاسفانه ما سنگ کمونیست و به سینه میزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
1
شعار سر در وزارت خانه:نه شرقي و نه غربي

حالا شايد بفهميم كه يعني نه به تمام دنيا
نه به مراودات عادي
نه به ديپلماسي عادي
نه به تبادل عادلانه علم و ثروت
نه به همه چيز
تررررلامپ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام
درباره اظهار نظر جهان پور یک اشتباه بود
و پاسخ سفیر چین از اون بدتر
و البته وقتی سخنگوی وزارت بهداشت صحبت بکنیم یعنی اظهار نظر وزیر در صورتی که این چنین نبوده است.
از طرفی پاسخ از سمت سفیر یک کشور به نوعی تهاجمی هست که دست خیلی بالا گرفته شده است. در هر صورت بهتر بود از کانال های دیگر چین پیگیری می کرد.
چند نظر ابتدایی را خواندم تحلیل های بشدت بچگانه در مورد روابط ایران و کشورهای دیگر نوشته شده است میدونید سیاست خارجه مثل زمینی هست که مین کاری شده و باید فوتبال بازی کنی و این تصویری که شما ازش روایت می کنید مثل بهترین استادیوم و با بهترین امکاناته . در ضمن اگه در نظر بگیرید که کسی موضع قدرت داره اون تعیین کننده است نه در حاضر ما نمی تونیم بشینیم با همه کشورهای غربی منطقی صحبت کنیم. به قول خودتون غرب و امریکای وحشی. در مورد آمریکا و غرب باید به هنجارهای اونا دقت کنید نظرشون در مورد عدالت چیه؟شاید چند درصد با ما هم عقیده باشند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین