کد خبر: ۶۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

کدام ماسک مورد تایید علوم پزشکی است؟

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر ماسک های موجود در داروخانه ها که توسط کارخانجات مورد تایید دانشگاه و کارگاه های جهادی و اصناف تولید می شود، مورد قبول است چراکه سه لایه و پنج لایه هستند و استاندارد لازم در تولید آنها در نظر گرفته شده است، ولی ماسک هایی که توسط اماکنی که تحت نظارت دانشگاه نیستند تولید و عرضه می شوند، مورد تایید نیستند.
کدام ماسک مورد تایید علوم پزشکی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عباس علیمرادیان در خصوص توصیه برخی متخصصان عفونی بر استفاده همگانی از ماسک بیان کرد: پروتکل های بهداشتی مدام تغییر می کند چراکه ویروس ناشناخته است و رفتارهای آن نیز شناخته شده نیست به همین دلیل در این روزها بر استفاده همگانی از ماسک تاکید می شود، البته مردم حتما باید از ماسک های استاندارد و مورد تایید مجموعه بهداشت و درمان استفاده کنند.

وی در خصوص افزایش تعداد پرسنل ادارات به دوسوم بیان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی در نوروز به لحاظ تعطیلات مفید و موثر بود، اما افزایش تعداد پرسنل ادارات و بازگشت برخی اصناف به فعالیت ممکن است خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه به شخصه موافق افزایش تعداد پرسنل ادارات و بازگشایی صنوف نیستم، اما تصمیمات ملی است و نمی توان کشور را تعطیل کرد، افزود: برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کووید 19 در این هفته لازم است فاصله گذاری هوشمند به خوبی انجام و کمترین میزان ارتباط بین افراد صورت گیرد.

علیمرادیان بر توجه به موارد بهداشتی، رعایت فاصله مناسب، شست و شوی مرتب و مکرر دست ها و صورت، استفاده از دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی دست و سطوح تاکید کرد و گفت: ورودی و سطوح ساختمان های اداری باید طبق پروتکل ارائه شده توسط مرکز بهداشت بوسیله آب ژاول ضدعفونی شود. پروتکل های بهداشتی برای ادارات و تمامی مشاغل ارسال شده است که باید بسته به محل و نوع فعالیت انجام گیرد.

علیمرادیان تصریح کرد: استان مرکزی از معدود استان‌هایی در کشور است که در تولید و توزیع محلول ضدعفونی و الکل مشکلی ندارد و در واقع داروخانه ها از این حیث اشباع هستند، اما در تولید و توزیع ماسک رایزنی های صورت گرفت و در حال حاضر تولیدات در داروخانه ها در حال عرضه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین