کد خبر: ۶۴۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

هشدار نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور/توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدارهایی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز دوشنبه (۲۵ فروردین) به کشاورزان توصیه‌هایی کرد.
هشدار نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور/توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان
آفتاب‌‌نیوز :

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که از فردا (۲۴ فروردین) بارش و احتمال وقوع تگرگ در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو احتمال آسیب به مزارع، باغ‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور توصیه کرد که پوشش گلخانه‌ها تقویت و ترمیم شود و برداشت محصولات قابل برداشت و انتقال آن‌ها به انبارهای مسقف در هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان با سرعت بیشتری صورت گیرد.

خودداری از استقرار کندوهای زنبور عسل و دام‌ها در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها با توجه به احتمال سیلابی شدن آن‌ها، استفاده از روش‌های حفاظتی و پوششی در باغ‌ها و کشت‌های زیر پلاستیک با توجه به احتمال وقوع تگرگ و خودداری از بو دادن یا گش (گرده افشانی) خرما تا انتهای هفته جاری از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی در هشداری دیگر از بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق کشور خبر داد همچنین بر اساس این هشدار بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر دور از انتظار نیست.

بر این اساس فردا (۲۴ فروردین) این شرایط جوی در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب و مرکز اردبیل، خراسان رضوی،خراسان جنوبی، نیمه جنوبی یزد، فارس، نیمه شمالی و غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه (۲۵ فروردین) در نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر، نیمه غربی و مرکز کرمان، غرب هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد.

از این‌رو بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است که طی این مدت از تردد غیر ضروری و تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها اجتناب شود. مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

متلاطم شدن دریای خزر و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر از هشدارهای دیگر سازمان هواشناسی است. بر این اساس از روز دوشنبه (۲۵ فروردین) تا روز سه‌شنبه (۲۶ فروردین) دریای خزر متلاطم خواهد شد.

به همین دلیل هواشناسی هشدار داد که حضور افراد در مجاورت خط ساحلی محدود شود و از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت شود. احتیاط در انجام فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل از توصیه‌های دیگر این سازمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین