کد خبر: ۶۴۶۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

هشدار پلیس فتا در خصوص پیامک‌های جعلی ثبت‌نام وام یک میلیونی یارانه‌ای

رییس پلیس فتا کردستان در خصوص پیامک‌ها و سایت‌های جعلی به بهانه ثبت‌نام و واریز وام یک میلیونی یارانه‌ای هشدار داد.
هشدار پلیس فتا در خصوص پیامک‌های جعلی ثبت‌نام وام یک میلیونی یارانه‌ای
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی دانشپور، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌پذیری بخشی از اقشار جامعه در جریان شیوع ویروس کرونا ، شاهد انتشار اخباری در خصوص واریز یارانه یک میلیونی به حساب سرپرست خانواده‌ها هستیم.

وی افزود: شهروندان هر تماس و پیامی با موضوع ثبت‌نام دریافت وام یک میلیونی، ثبت نام انصراف از دریافت وام، ثبت نام یارانه و سبد کالا، برنده شدن در قرعه کشی و جوایز ارزشمند و تخفیفات ویژه و باور نکردنی کالاها و ده‌ها موارد دیگر را پاسخ ندهند.

رئیس پلیس فتای کردستان بیان کرد: در این پیامک‌ها احتمال کلاهبرداری متصور بوده و کلاهبرداران با طراحی سایت‌های جعلی قصد سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان سنندجی را دارند.

وی تأکید کرد: هموطنان گرامی بدون توجه به اخبار اعلامی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر، اخبار مربوطه را از رسانه‌ی ملی و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

دانشپور با اشاره به اینکه فعالان زیان دیده کسب و کارها سوژه کلاهبرداران سایبری هستند، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از کسب و کارها بسیاری از سود جویان از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از سایت‌ها و پیامک‌های جعلی به دنبال کلاهبرداری در قالب جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای فعالان زیان دیده این کسب و کارها هستند.لذا مردم استان باید با هوشیاری بیشتری نسبت به کمک‌های خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین