کد خبر: ۶۴۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

اقساط بانکی به تعویق‌ افتاده چه زمانی وصول می‌شود؟

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: وصول اقساط تسهیلاتی که سه ماه امهال شده بودند به پایان اقساط تسهیلات موکول می‌شود.
اقساط بانکی به تعویق‌ افتاده چه زمانی وصول می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

حسن دادگر اظهار کرد: در این دوران بحرانی که همه بخش‌های جامعه تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، نظام بانکی کشور به دنبال ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش دغدغه‌های فعالان اقتصادی بوده است.

این مسئول ادامه داد: امهال سه ماهه اقساط تسهیلات مشتریان کسب و کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا و دارندگان اقساط قرض‌الحسنه به‌صورت سیستمی و انتقال اقساط اسفندماه ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به پایان اقساط تسهیلات بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب بانکی یکی از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه این طرح صرفا برای تعدادی از مشاغل تعریف شده است، گفت: یکی از شروط مهم این طرح، نداشتن اقساط معوق قبل از بهمن‌ماه ۹۸ است و صرفا جهت همراهی با فعالان اقتصادی مشمول، طراحی شده است.

دادگر تصریح کرد: عدم تاثیر چک‌های برگشتی در سوءسوابق بانکی مشتریان نزد بانک مرکزی و امکان استفاده از خدمات بانکی برای این افراد یکی دیگر از خدمات شبکه بانکی به فعالان اقتصادی و اصناف است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان یادآور شد: مصوبه هیئت دولت درخصوص تسهیلات ۷۵۰ هزار میلیارد ریالی با نرخ سود ترجیحی ۱۲ درصد بانک مرکزی نیز به محض وصول دستورالعمل از مرکز به بانک‌های استان و تعیین مبلغ سهم اختصاصی به استان به سرعت عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به کارت‌های اعتباری، گفت: کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص و معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق خواهد گرفت که بانک‌های عامل همان واریزکننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کاربه حساب افراد مشمول واریز کنند.

این مسئول با اشاره به بازپرداخت ۲۷ ماهه این تسهیلات و تنفس سه ماه پرداخت، خاطرنشان کرد: مشمولان این طرح نیازی به مراجعه به بانک‌ها را نداشته و بانک‌ها با اخذ تعهد الکترونیکی می‌توانند اقساط را از یارانه و کمک معیشتی افراد کسر کنند و وجود چک برگشتی و اقساط معوق بانکی افراد مانع از دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین