کد خبر: ۶۴۶۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
تبلیغات

جبران آسیب تصادفات با بیمه بدنه خودرو

ما در ایران اتومبیل را بسیار گران تهیه می‌کنیم. گران بودن به این معنی است که به به نسبت متوسط درآمد در ایران، برای خرید یک خودرو هزینه زیادی پرداخت می‌شود؛ بنابراین آسیب دیدن خودرو باعث از دست رفتن سرمایه بسیار زیادی از مالک وسیله نقلیه می‌شود؛ بنابراین لازم است که برای این مسئله راهکاری اندیشیده شود. یک راهکار خوب خرید بیمه بدنه اتومبیل است.
آفتاب‌‌نیوز :

رانندگی در ایران کار بسیار سختی است. چه رانندگی درون‌شهری و چه رانندگی در جاده‌ها. از یک طرف سیستم آموزش رانندگی در ایران در سال‌های گذشته از نظر کیفیت، بالا و پایین شده و قوانین مختلفی برای اعطای گواهینامه آمده‌اند و رفته‌اند و جمله معروف «چه کسی به شما گواهینامه داده؟» را پدیده آورده‌اند؛ بنابراین افرادی هستند که در جامعه رانندگی می‌کنند و برخی از اصول بدیهی رانندگی را هم رعایت نمی‌کنند.

از طرف دیگر کیفیت جاده‌ها و خیابان‌ها هم در بسیاری از موارد با استاندارد‌ها فاصله دارد. از سرعت‌گیر‌های بدون علامت تا چاله‌های گاه و بیگاه گرفته تا چراغ‌های سوخته و خاموش برخی از جاده‌ها و خیابان‌ها در شب که دید را برای راننده کم می‌کنند. از همه مهمتر کیفیت خودرو‌های تولید داخل است که مخصوصاً در سرعت‌های بالا کارآیی بسیار پایینی در کنترل وسیله نقلیه توسط راننده دارند.

جبران آسیب تصادفات با بیمه بدنه خودرو

در کنار این‌ها یک عامل تعیین‌کننده دیگر هم وجود دارد. ما در ایران اتومبیل را بسیار گران تهیه می‌کنیم. گران بودن به این معنی است که به به نسبت متوسط درآمد در ایران، برای خرید یک خودرو هزینه زیادی پرداخت می‌شود؛ بنابراین آسیب دیدن خودرو باعث از دست رفتن سرمایه بسیار زیادی از مالک وسیله نقلیه می‌شود؛ بنابراین لازم است که برای این مسئله راهکاری اندیشیده شود. یک راهکار خوب خرید بیمه بدنه اتومبیل است.

وقتی بیمه ماشین داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت تری رانندگی کنید. بیمه بدنه از شما در برابر آسیب مالی ناشی از تصادفات رانندگی محافظت می‌کند. حتی می‌توان اینگونه تعبیر کرد که یکی از هزینه‌های لازم که می‌بایست در کنار عوارض سالیانه خودرو و بیمه شخص ثالث و تعمیر و نگهداری در نظر گرفت، حق بیمه بدنه است. داشتن بیمه بدنه حتی اگر ما مقصر تصادف هم نباشیم، باز هم به کار می‌آید. چرا که شاید سقف خسارت مالی بیمه شخص ثالث مقصر حادثه برای پرداخت هزینه‌های ایجاد شده برای ماشین ما کافی نباشد؛ بنابراین به راحتی می‌توانیم از بیمه بدنه خودمان خسارت را دریافت کنیم و بتوانیم آسیب وارده را جبران کنیم.

بیمه بدنه خودرو به جز حادثه و سرقت کلی وسیله نقلیه که بعنوان خسارت اصلی تحت پوشش دارد، دارای پوشش‌های اضافی هم هست که شامل خسارت‌های ناشی از شکست شیشه خودرو به تنهایی و سیل و زلزله و طوفان به عنوان بلایای طبیعی و پاشیدن مواد اسیدی روی بدنه خودرو و سرقت درجای تمام قطعات هست. وجود این پوشش‌ها جذابیت خرید بیمه بدنه را بالاتر می‌برد.

بیمه بدنه را چطور و از کجا تهیه کنم؟

ابتدا کافی است که یک شرکت بیمه را برای خرید بیمه نامه انتخاب کنید. در بین شرکت‌های بیمه‌ای که در این زمینه فعالیت خوبی دارند، بیمه سامان در طی این سال‌ها توانسته است رضایت مشتریان را فراهم آورد و با استفاده از سیستم مشتری مداری مناسب، تجربه مناسبی را ایجاد نماید؛ بنابراین می‌توانید با مراجعه یا تماس با نمایندگی بیمه سامان، ابتدا محاسبه قیمت بیمه بدنه و پوشش‌های لازم را از کارشناس و مشاور بیمه بدنه اتومبیل درخواست کنید. حتی می‌توانید بین پکیج‌های مختلف مقایس قیمت انجام دهید تا بتوانید بهترین بیمه بدنه را با شرایط خود در نظر بگیرید. مرحله بعد بازدید از خودرو است که خوشبختانه در این زمینه راهکار‌های زیادی وجود دارد. هم امکان مراجعه حضوری برای بازدید از خودرو وجود دارد و هم می‌توانید درخواست اعزام کارشناس بازدید را نموده و از خودرو شما درب منزل یا محل کار بازدید شود. مرحله بعد صدور بیمه نامه و دریافت آن است که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری و تحویل بیمه نامه با پیک در تهران یا پست در شهر‌های دیگر هم امکان پذیر است.

اما نکته مهم در خرید بیمه بدنه این است که حادثه هیچگاه از قبل اطلاع رسانی نمی‌کند؛ بنابراین لازم است که اگر نگران از دست رفتن سرمایه خود بر اثر حوادث یا سرقت خودرو هستید، همین امروز نسبت به بررسی بیمه‌های موجود و انتخاب یک بیمه بدنه مناسب برای ماشین اقدام کنید. چرا که شاید فردا دیگر دیر شده باشد؛ و یک حادثه از نظر مالی شما را به ماه‌ها و شاید سال‌ها قبل بازگرداند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هادی شفتیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
توی چند سال اخیر خیلی ماشین ها گرون شدن و اگه خدای نکرده حادثه ای پیش بیاد، اصلاً تناسبی بین درآمد شما و خسارتی که به ماشینتون وارد شده نیست. یهو میبینی باید چند ماه از درآمدتو یه جا بدی بابت تعمیر ماشین. منطقی ترین کار ممکن اینه که ماشین رو بیمه کنی. البته همین بیمه هم چون ماشین گرون شده، مبلغش نسبت به سالهای قبلی خیلی بیشتر شده و باید چند برابر پول بدی ولی به نظرم بازم میارزه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین