کد خبر: ۶۴۶۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

«ترامپ برزیل»، بی‌خیال ویروس کرونا

واهمه ترامپ برزیل از تضعیف قدرت این غول اقتصادی آمریکای‌لاتین در سایه گسترش بیماری همه‌گیر کرونا موجب شده تا به انتقادهای خود از دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا ادامه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

«ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل، روز گذشته (یکشنبه) در ادامه مواضع پیشین خود در بی‌اهمیت جلوه دادن شیوع ویروس کرونا در این کشور و عدم توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت، در صفحه توئیترش در اظهاراتی انتقادی و تمسخرآمیز نوشت: علاوه بر ویروس، اکنون با بیکاری مواجه هستیم، که نتیجه این «تعطیلی سراسری» و «در خانه بمان» است.

به گزارش روزنامه نسیون، بولسونارو در ادامه در دفاع از انتقاداتش نوشت: به تناسب هراقدام نامتناسبی، واکنش شدیدی وجود دارد؛ دولت فدرال به دنبال یافتن راه حل و راهکاری برای حل‌وفصل همه مشکلات است و نه تنها یک موضوع.

«ترامپ برزیل»، بی‌خیال ویروس کرونا

مخالفت رئیس جمهوری راست گرای افراطی برزیل با قرنطینه اجباری به عنوان راهکار کنترل و مهار کووید-۱۹ و اقدامی پیشگیرانه، این روزها موجب اختلاف جدی بولسونارو با «لوئیز ماندتا» وزیر بهداشت این کشور شده است.

با وجود آنکه این روزها برزیل در جایگاه اولین کشور درگیر با بیماری همه گیر در آمریکای لاتین قرار دارد و به حداقل رساندن تردد در اماکن عمومی به عنوان موثرترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توصیه شده است اما بولسونارو پیش از این نیز در ویدئوهایی در حالی که مشغول بازدید از مراکز خرید است، مردم را به خرید کردن و ادامه زندگی طبیعی خود تشویق می کرد که به دلیل مغایرت با قوانین بهداشتی، از پروفایل رسمی او حذف شد.

طبق آخرین آمار از وزارت بهداشت برزیل، تاکنون ۲۲ هزار و ۳۱۸ نفر به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده و یک هزار و ۲۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین