کد خبر: ۶۴۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

وزارت اطلاعات: ۷۰ تروریست در سیستان و بلوچستان بازداشت شدند

مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: دستگیری ۷۰ عنصر تروریستی، کشف ۶ محموله جنگی و انفجاری، پیشگیری از ۱۲ حادثه ضد امنیتی و هلاکت پنج عنصر وابسته به گروهک‌های تکفیری نمونه‌ای از دستاوردهای سربازان گمنام امام زمان(عج) سیستان و بلوچستان در سال گذشته بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشف بیش از ۵۰ تن انواع مواد مخدر، خنثی سازی ۱۳۵ عملیات مسلحانه سوداگران مرگ، انهدام بیش از ۷۰ باند قاچاق مواد مخدر، کشف بیش از ۲۰۰ قبضه انواع سلاح، ۲۷ قبضه نارنجک، آزادی سازی هشت گروگان و اقدام عملیاتی علیه یک شرور در ایرانشهر از جمله ضربات سخت سربازان گمنام امام زمان(عج) سیستان و بلوچستان بر پیکره شبکه های سازمان یافته مواد مخدر در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال جهش تولید بیان کرد: جهت‌گیری راهبردی وزارت اطلاعات در این استان تحکیم وحدت، انسجام مذاهب و اقوام و همچنین هماهنگی و هم‌افزایی بین نهادهای سیاسی، امنیتی و قضایی برای ایجاد امنیت پایدار است.

وزارت اطلاعات: ۷۰ تروریست در سیستان و بلوچستان بازداشت شدند

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان گنجینه‌ای بی‌بدیل از فرصت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون است افزود: با هر تهدیدی که این ظرفیت ها و مسیر توسعه استان را هدف بگیرد مقابله خواهیم کرد.

مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان به مبارزه اطلاعاتی با سرویس‌های جاسوسی متخاصم و انهدام شبکه های جاسوسی در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: توجیه و آگاه سازی مدیران، نخبگان، دانشجویان، نظامیان، کارکنان دستگاه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان به عنوان بخشی از اقدامات صیانتی این اداره کل از مردم ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستان و بلوچستان توانسته‌اند بیش از یکهزار نفر از اتباع بیگانه غاصب مدارک هویتی کشور را شناسایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات استان در حوزه امنیت اقتصادی و پیشگیری از فساد اداری اشاره کرد و افزود: ممانعت از تصدی عناصر ناسالم در مشاغل حساس، دستگیری ۵۰ عضو اصلی شبکه نفوذ در سیستم بانکی کشور از طریق شرکت های صوری و اخذ بیش از ۵۰۰ میلیون یورو حواله ارزی، جلوگیری از خروج بیش از ۳۰۰ میلیون یورو ارز از شبکه بانکی کشور، شناسایی و تعلیق ۴۰۰ شرکت صوری، دستگیری ۲۵ عامل اختلاس و ارتشاء در سازمان ها و ادارات، شناسایی و دستگیری عوامل تسهیل کننده زمین خواری در دستگاه های دولتی، کشف و توقیف محموله های قاچاق شیر خشک، روغن، ملزومات پزشکی، سوخت به ارزش تقریب ۱۵ میلیارد تومان و ضربه به عوامل واردات غیرمجاز لوازم خودرو به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار نمونه دیگری از جهاد خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) سیستان و بلوچستان در سال گذشته بوده است.

مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان یکی دیگر از عرصه های تهاجمی دشمن را فعال سازی گسل های قومی - مذهبی در سیستان و بلوچستان دانست و افزود: گسترش گفتمان تقریب و مقابله با اقدامات مخل وحدت از طریق ارتباط با نخبگان و علمای این استان و برگزاری نشست های تبیینی و بصیرتی با سران طوایف، متنفذان، افراد شاخص قومی، مذهبی، مدیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت و برکات ارزشمندی در این زمینه به همراه داشته است.

وی ادامه داد: با مشارکت فعال علما، معتمدان و متنفذان سیستان و بلوچستان حدود ۶۰ نفر از فریب خوردگان که قصد بازگشت به دامان نظام را داشتند با پیگیری این اداره و مساعدت دستگاه قضا مشمول رافت اسلامی شدند.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) با لطف خدا و همراهی مردم امنیت و آرامش جامعه را همچنان تامین کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین