کد خبر: ۶۴۶۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸

فیلم| میدان تاریخی کرمان غرق شد

بارندگی‌های بی‌سابقه موجب آب‌گرفتگی گسترده در میدان تاریخی ارگ در بافت تاریخی شهر کرمان شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بارندگی‌های بی سابقه در شهر کرمان موجب آب گرفتگی بخش‌هایی از شهر کرمان شد. در این میان میدان تاریخی ارگ در بافت تاریخی شهر هم دچار آبگرفتگی شدید شد.

با تلاش مأموران شهرداری کرمان آب این میدان تخلیه شد و هم اکنون رفت و آمد در آن ادامه دارد.

 

شهردار کرمان هشدار داد: بند خاکی «ده‌ بالا» پر شده و احتمال سرریز آب این سد خاکی وجود دارد

شهردار کرمان نیز گفت: بند خاکی «ده‌ بالا» پر شده و احتمال سرریز آب این سد خاکی وجود دارد؛ بنابراین، شهرداری کرمان برای جلوگیری از هجوم آب از طرف بند خاکی «ده‌ بالا»، فعالیت خود را در این محدوده شروع کرده، اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.

"سیدمهران عالم زاده" عصر امروز در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان به بارندگی‌های اخیر و بارندگی احتمالی در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: علاوه بر آب‌گرفتگی درون شهر، در خارج از شهر هم دچار مشکل هستیم.

شهردار کرمان افزود: علی‌رغم اینکه طی سال‌ های اخیر کانال‌های مختلفی اجرا و پمپ‌های ثابت در شهر کرمان نصب شده است، اما به‌ دلیل مسطح بودن و وسعت زیاد شهر کرمان، در هنگام بارندگی با مشکل آب‌گرفتگی در سطح معابر روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان این‌که در بارندگی اخیر، ۲۴ تانکر شهرداری در نقاط مختلف شهر مشغول فعالیت بودند، گفت: از طرف سایر دستگاه‌ها نیز ۶ تانکر برای جمع‌آوری روان‌آب‌های حاصل از بارندگی به کمک شهرداری کرمان آمد، اما انتظار ما با توجه به وضعیت آب‌گرفتگی معابر و خانه‌های شهروندان، بیش از این است.

شهردار کرمان به تکمیل ظرفیت دریاچه بلدالامین اشاره کرد و گفت: با توجه به پر شدن ظرفیت این دریاچه به‌دلیل بارندگی‌های اخیر، باید ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی برای افزایش ظرفیت این دریاچه به کمک شهرداری کرمان فرستاده شود.

عالم‌زاده افزود: بند خاکی ده‌بالا هم پر شده و احتمال سرریز آب این سد خاکی وجود دارد؛ بنابراین، شهرداری کرمان برای جلوگیری از هجوم آب از طرف بند خاکی ده‌بالا، فعالیت خود را در این محدوده شروع کرده، اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: هم‌ اکنون، با کمبود امکانات و ماشین‌آلات سنگین مواجه هستیم و از سایر دستگاه‌های اجرایی و نظامی درخواست داریم که در این زمینه با شهرداری کرمان همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، معاون حمل‌ و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم در این نشست با اشاره به پر شدن سد خاکی ده‌بالا گفت: علی‌رغم اینکه سد خاکی ده‌بالا، خارج از حریم و محدوده شهر است، اما برای جلوگیری از هجوم آبِ پشتِ این سد به داخل شهر، از صبح امروز مشغول انجام عملیات عمرانی برای استحکام‌بخشی به این سد و هدایت آب هستیم.

محمدعلی قنبری افزود: ضرورت دارد هرچه سریع‌تر برای این سد، سرریز احداث شود تا بتوانیم آب اضافه پشت سد را به به‌طور مطلوب هدایت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
5
شهردار کرمان فقط میتونه دست فروش های بدبخت رو جمع کنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین