کد خبر: ۶۴۶۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

اوباما انتخاب بایدن برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تایید کرد

باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا شامگاه روز سه شنبه در پیامی انتخاب جو بایدن برای نامزدی دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تایید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه سی ان ان، اوباما در پیام ویدویی با حمایت از بایدن اعلام کرد که چرا آمریکا در حال حاضر با توجه به بحران شیوع بیماری کووید ۱۹ نیازمند ریاست جمهوری فردی مانند معاون اول سابق وی است.

اوباما در ویدئو ۱۱ دقیقه‌ای خود گفت: اگر یک چیز وجود داشته باشد که ما قرار باشد در این لحظه‌های مهم بحران بزرگ آنرا درک کنیم آن است که نمی‌توان روح جستجو به دنبال یک فرد را تنها به افراد خانه‌ها و محل کار محدود کرد.

اوباما انتخاب بایدن برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تایید کرد

وی افزود: رهبری که با دانش و تجربه، صداقت و فروتنی، همدلی و لطف هدایت می‌شود تنها متعلق به ایالت‌های خاص و شهرداران ما نیست، متعلق به کاخ سفید است.

اوباما توضیح داد: و به همین دلیل من بسیار افتخار می‌کنم که جو بایدن را برای رییس جمهوری ایالات متحده تأیید می‌کنم.

منابع خبری نزدیک به اوباما به شبکه سی ان ان گفتند که پیام رییس جمهوری سابق آمریکا در حمایت از بایدن فراتر از یک حمایت ساده است بلکه پیام وی خطاب به مردم آمریکا در این شرایط بحرانی و جهانیان است.

حمایت اوباما از معاون اول خود در حالی صورت می‌گیرد که بایدن به تازگی با اتهامات جنسی مواجه شده است.

البته طرح اتهامات جنسی تازه علیه «جو بایدن» آن هم در پی کاهش محبوبیت ترامپ به دنبال شیوع کرونا در آمریکا و انتقادات از نحوه مقابله دولت وی، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تلاش جمهوری‌خواهان برای تخریب چهره تنها نامزد حزب دموکرات را بالا برده است.

تارا رید زنی که ماه گذشته میلادی شروع به طرح اتهاماتی علیه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری کرد، حالا می‌گوید این معاون رییس جمهوری پیشین آمریکا که در آن سالها سناتور ایالت «دلاور» بوده، وی را مورد تعرض جنسی قرار داده است.

این زن که نزدیک به ۳۰ سال پیش از کارمندان دفتر بایدن بوده است می‌گوید در سال ۱۹۹۳میلادی توسط بایدن در راهروهای سنا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و هرچند در آن زمان تنها به گزارش آزار و اذیت توسط بایدن به پلیس اکتفا کرده، اما حالا به دلیل رفع محدودیتها، دیگر دلیلی برای پنهان ماندن ماجرا نمی‌بیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین