کد خبر: ۶۴۶۸۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

برگ‌ برنده سریال تلویزیونی «نون خ»

يک منتقد سینما و تلویزیون گفت: صرفنظر از کاستی های سریال «نون خ»، این اثر در قد، اندازه و بضاعت یک سریال سرگرم کننده و شوخی با مخاطب موفق است.
آفتاب‌‌نیوز :

همه جای دنیا رسم بر آن است که داستان‌پردازی فیلم و سریال‌هایی در گونه‌های مختلف از کمدی تا ملودرام و حتی دلهره‌آور و اکشن را بر مبنای جغرافیای بکر پیش می‌برند که به فضاسازی کمک کند و بخش عمده‌ای از نقش‌ها را نیز به بازیگران بومی می‌سپارند تا بومی‌سازی قوت یابد و فصل دوم «نون خ» نیز تا حد زیادی مرهون همین نوع نگاه است.

تازه‌ترین سریالی که در بهار کرونایی امسال روی آنتن رفته «نون خ» است، سریالی که در عنوان و حتی شخصیت‌های اصلی در ادامه فصل اول است ولی کارگردان کوشیده نوآوری‌های خاص خود را در داستان‌پردازی و ساختار بصری داشته باشد.

برگ‌ برنده سریال تلویزیونی «نون خ»

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در این باره گفت: با پایین آمدن کرکره سریال پایتخت، کرکره «نون خ» بالا رفته است.در حقیقت آقاخانی، هنرمند مستعد و باتجربه ای است که حاصل بازی‌ها و سریالهایش، او را در جایگاه کنونی قرار داده است. از فصل نخست «نون خ» گویا برخی شوخی‌های کلامی و رفتاری این سریال، مورد توجه قشرهایی از بینندگان واقع شده است.

وی ادامه داد: آقاخانی، هنرمندی کاربلد است و رگ خواب تماشاگر را می‌داند و آنچه با عنوان فصل دوم «نون خ» ساخته است، در جهت سرگرم سازی مخاطب، تولید شده است.«نون خ» یک سریال خانوادگی و اجتماعی است که در کلام و رفتار کاراکترهایش، از شوخی، لودگی و بذله گویی سودبرده است. گرچه شوخی و خندانیدن به هر شکل و صورت، یک فیلم یا سریال را در ژانر طنز و کمدی نمی‌گنجاند، لیکن وجود آنها در یک سریال تلویزیونی، آن هم در شرایط نامساعد اجتماعی کنونی و یکه تازی کرونا و ماندن مردم در خانه‌ها، قابل تامل است.

آذین تاکید کرد: «نون خ» که به گونه‌ای در امتداد تولید پایتخت و توجه به رکن خانواده و فرهنگ بومی و ملی ساخته شده است، با آنکه به اندازه پایتخت -منهای فصل ششم- جمع و جورنیست، ولی برای خود مشتری دارد. «نون خ» به رغم مضامین خوب اجتماعی، خانوادگی و بومی، با نگاه تحلیلی، واقعگرا و عمیق به سراغ آنها نرفته است.در واقع این مقوله‌ها دستاویزی بوده‌اند، برای ساختن یک سریال خانوادگی که چاشنی خنده هم داشته باشد. چراکه توجه درست به فرهنگ، ادبیات، زبان، آیین‌ها، سنت‌ها و مناسبات زندگی خانوادگی و اجتماعی هموطنان کرد، نیازمند پژوهشی گسترده، پرداختی خوب، وفادارانه، تاثیرگذار و هنرمندانه است.

وی ادامه داد: اما «نون خ» سازان به سادگی وسهل انگارانه از کنار آن ها عبورکرده اند. با این حال صرفنظر از کاستی های این سریال، «نون خ» در قد و اندازه و بضاعت یک سریال متوسط تلویزیونی در سرگرم سازی و شوخی با مخاطب موفق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
0
به نظرم قسمت اول نون خ با وجودعلی صادقی قشنگتربود.ای کاش علی صادقی درقسمت دوم هم حضورداشت ضمن اینکه سعیداقاخانی که انصافا کارگردان چیره دستی است میتوانست ازبازیگران ظنزباتجربه استفاده میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
سریال قشنگ و دلگرم کننده ای نیست اصلا داستان نداره درضمن کاش کار گردانها از بازیگران خوب و با تجربه تر استفاده کنند اخیرا هر چی فیلم می بینیم چه طنز چه اجتماعی نه فیلم نامه های خوبی دارن نه با زیگران خوب بازیگر بد هم کیفیت فیلم رو پایین می اره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین